KNAB klipu, kas aicina nepieļaut korupciju, redzējuši 40 000 cilvēku

BNS
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ieva Lūka/LETA

Korupcijas novēršanas uz apkarošanas biroja (KNAB) videoklipu kampaņas «Sāc ar sevi – nepieļauj!» ietvaros jau noskatījušies vairāk nekā 40 tūkstoši cilvēku, preses konferencē, kas notika vienā no «Multikino» zālēm, informēja biroja priekšnieks Jaroslavs Streļčenoks.

Kampaņas mērķis ir aicināt iedzīvotājus nepieļaut korupciju ikdienā un veidot pretestību koruptīvai sistēmai. Sociālā akcija sākās jau jūnijā ar plakātu izvietošanu, bet vēlāk rudenī sākās videoklipa demonstrēšana.

«Bija jautājums – video demonstrēt televīzijā vai kinoteātros, bet kad televīzijā ir reklāmas pauze, cilvēki iet gatavot kafiju vai vēl kur citur, bet šajā situācijā mēs, ne gluži piespiedu kārtā, bet tomēr aicinām ieskatīties un uzdot sev jautājumu – kādā valstī, sabiedrībā, vidē konkrētais cilvēks grib dzīvot,» norādīja Streļčenoks.

Videoklipu demonstrē kinoteātros, no 2.septembra sabiedriskajā transportā Rīgā, kā arī Valsts ieņēmumu dienestā, Uzņēmumu reģistrā, sociālajos tīklos. Līdz šim to noskatījušies 42 tūkstoši cilvēku.

Videoklipa autors ir 2011.gada konkursā uzvarējušais jaunietis - tolaik 18 gadu vecais Liepājas valsts ģimnāzijas skolnieks. Viņa klips «Labākai nākotnei» parāda problemātiku, kā vēršoties pret korupciju, varam dzīvot labāk.

Jaunietis Edgars Trankalis trešdien stāstīja, ka pirms četriem gadiem viņš dzīvojis Rucavā. Viņš norādīja, ka «Rucava ar KNAB tolaik bija siltās attiecībās».

«Grūtākais bija salikt kopā idejas, kas bija daudz. Meklējām labāko, izveidojām klipu. Kāpēc ir jācīnās pret korupciju, ir tas, ka katrai valstij ir ideāli, uz ko tiecamies, ja neievērojam likumus, palielinās ēku ekonomika, sociālā nevienlīdzība un palēlinās demokrātijas attīstība,» trešdien preses konferencē sacīja Trankalis.

Jau ziņots, ka sociālā kampaņa tiek veidota, balstoties uz sabiedrības aptaujas rezultātiem, kas parāda, ka 30% būtu gatavi dot kukuļus, lai atrisinātu kādu problēmu. Pētījumi gan rāda, ka šim skaitam ir tendence samazināties.

«Ir patīkami apzināties, ka aizvien vairāk cilvēku ir morāli nepieņemama situācija problēmas risināt ar materiāliem labumiem, kas valsts amatpersonai nepienākas, jo par to viņiem maksā algas, sociālās garantijas nodrošina valsts,» komentēja KNAB vadītājs.

Tomēr par satraucošiem KNAB nosauc aptaujā iegūtos rezultātus, ka daļa sabiedrības ziņotu par koruptīviem gadījumiem, bet nezina, kur vērsties (13,6%), bet par šādām situācijām neinformētu 20,6%.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu