Straujuma prasa satiksmes ministra Anrija Matīsa demisiju

LETA/BNS
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: LETA, TVNET kolāža

Ministru prezidente Laimdota Straujuma ir pieņēmusi lēmumu pieprasīt satiksmes ministra Anrija Matīsa demisiju, par ko mutiski ministru jau šorīt ir informējusi, apstiprināja Ministru prezidenta preses sekretāre Aiva Rozenberga.

Iemesls demisijas pieprasīšanai ir ministra novilcinātās darbības, laicīgi neiepazīstinot valdību ar nepieciešamajām rīcībām valsts nacionālās aviokompānijas «airBaltic» attīstībai, kā arī uzraudzības trūkums par aviokompānijas stratēģisko virzību, tādējādi, iespējams, neizmantojot visas potenciālās iespējas.

«Ministrs ir zaudējis manu uzticību. Uzskatu, ka «airBaltic» uzraudzība ir veikta neapmierinoši,»

uzskata Straujuma.

Atbilstoši Ministru kabineta Iekārtas likumam Ministru prezidents pats var atbrīvot ministru no amata, izsakot neuzticību.

Kā žurnālistiem atzina Straujuma,

Matīsam trūka nākotnes redzējuma par aviokompānijas «airBaltic» nākotni.

Šis bijis viens no iemesliem, kāpēc viņa nolēmusi pati prasīt ministra demisiju.

Straujuma nav apmierināta, ka ministrs,

lai gan pats kritizējis konsultantu «Prudentia» izraudzīto investoru, tomēr ar šo pašu piedāvājumu vakar ieradies uz valdības sēdi.

«Ja ministrs kritizē priekšlikumu, tad viņam ir jāpiedāvā valdībai priekšlikums, ko viņš nekritizē. Tas būtu loģiski,» teica Straujuma. Viņai radies iespaids, ka Matīsam nemaz neesot bijis vīzijas par aviokompānijas nākotni, viņš nav piedāvājis redzējumu, kā «airBaltic» jāattīstās.

Tāpat

ministra kļūda bijusi nelauzt līgumu ar «Prudentia», redzot, ka no konsultanta puses nenotiek adekvāta darbība.

Straujuma gan uzsvēra, ka nekritizē pašu piesaistīto konsultantu, tomēr šī ir specifiska biznesa joma, kur, iespējams, vajadzēja profesionālāk orientētu kompāniju, kam ir pieredze transporta jomā.

Ministram bijis savlaicīgi jāinformē valdība saistībā ar investora meklējumiem, lai tā var izvērtēt un pieņemt lēmumus. Vakar valdībā pieņemtais lēmums gan netikšot atcelts, lai gan to pieņemt bijis ļoti sarežģīti. «Ir viena lieta, ko es zinu, un ir tas, ko piedāvā Satiksmes ministrija lemt valdībai,» noteica premjerministre.

Viņa nesaskata ministra ļaunprātību saistībā ar radušos situāciju, tomēr nevarot valdību nostādīt šādā situācijā.

«Vienotība» apņēmusies atrast jaunu satiksmes ministru, taču līdz tam satiksmes ministra pienākumus pildīs finanšu ministrs Jānis Reirs.

Kā ziņots, valdība otrdien atbalstīja «Prudentia» atrasto nacionālās aviokompānijas «airBaltic» finanšu investoru, Vācijas uzņēmēju Ralfu Dīteru Montāgu-Girmesu, kurš par 52 miljonu eiro ieguldījumu iegūs 20% «airBaltic» akciju Savukārt valsts aviosabiedrībā ieguldīs 80 miljonus eiro.

Iepriekš Matīss bija paudis viedokli, ka nacionālās drošības apsvērumu dēļ nebūtu vēlams izvēlēties šo konsultanta «Prudentia» atrasto «airBaltic» investoru.

Pašlaik plānots, ka «airBaltic» jaunas lidmašīnas iegādāsies no Kanādas lidmašīnu ražotāja «Bombardier». 2012.gada decembrī «airBaltic» noslēdza sākotnējo pasūtījuma līgumu ar «Bombardier» par desmit «CSeries 300» lidmašīnu iegādi ar iespēju iegādāties vēl desmit lidmašīnas. Savukārt 2014.gada jūlijā «airBaltic» izziņoja vēl trīs lidmašīnu iegādi.

Intervijā Latvijas Televīzijai Matīss atzina, ka alternatīva vakardienas valdības lēmumam piesaistīt finanšu investoru Montāgu-Girmesu būtu atteikties no minētā kontrakta un lidot ar vecām lidmašīnām.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu