«Latvijas Dzelzceļš» sāk būvdarbus Imantas pieturas punktā Rīgā

BNS
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: LETA

Noslēdzot vērienīgo dzelzceļa pasažieru infrastruktūras modernizācijas projektu Jūrmalas un Jelgavas līnijās, Latvijas dzelzceļa kompānija «Latvijas Dzelzceļš» (LDz) ir sācis būvdarbus Imantas pieturas punktā Rīgā, pavēstīja kompānijas sabiedrisko attiecību projektu vadītājs Edgars Vilcāns.

Viņš informēja, ka Imanta ir pēdējā stacija, kura sagaidījusi pārmaiņas dzelzceļa infrastruktūras modernizācijas projekta ietvaros un kurā tiks izbūvētas jaunas, paaugstinātas platformas. Objekta realizāciju apgrūtina būvniecības tehnikas piekļuve, jo tas atrodas pilsētvides dzīvojamā rajonā bez piebraucamajiem ceļiem, tāpēc, kā vienīgais iespējamais risinājums tiks izmantots esošais veloceliņš Vecrīga- Imanta. Pēc darbu pabeigšanas visi objekti tiks sakārtoti to iepriekšējā stāvoklī. Būvprojekts ir saskaņots ar visām iesaistītajām trešajām pusēm.

Projekta ietvaros tiks būvēta jauna stacijas ēka, kur būs uzgaidāmā zāle, kase, sanitārais mezgls pasažieriem, tostarp arī personām ar īpašām vajadzībām.

Pēc Vilcāna teiktā, lai objektu uzbūvētu, būvdarbus plānots veikt sešas dienas nedēļā, arī nakts stundās. «LDz aicina iedzīvotājus un pasažierus izturēties ar izpratni pret iespējamām ar būvniecības darbiem saistītām neērtībām un uzturēties tikai tajās vietās, kur tas ir atļauts,» teica Vilcāns.

Tostarp viņš informēja, ka šobrīd pagaidu ekspluatācijā ir nodotas jaunās platformas Bulduru stacijā. Babītē, Asaros, Mellužos un Dzintaros būvnieks novērš komisijas norādītos trūkumus, lai nedēļas laikā pārslēgtu pasažieru kustību uz jaunajām platformām. Intensīvi būvdarbi notiek arī pārējās stacijās un pieturas punktos Jūrmalas līnijā, un pakāpeniski visās stacijās jaunās platformas tiek gatavotas nodošanai pagaidu ekspluatācijā. Līdz gada beigām tiks pabeigtas arī stacijas ēkas un uzstādītas pasažieru apziņošanas un videonovērošanas sistēmas. Būvdarbi tuvojas noslēgumam arī Jelgavas un Olaines stacijās, kā arī Cukurfabrikas pieturas punktā.

Lai nodrošinātu pasažieru iekāpšanu un izkāpšanu no vilciena būvdarbu laikā, pasažieriem ir uzbūvētas koka pagaidu platformas – līdz ar to no 25.novembra tiks mainītas vilciena apstāšanās vietas.

Vienlaikus Vilcāns uzsvēra, ka modernizācijas darbu laikā maksimāli tiks saglabāts esošais vilcienu kustības grafiks, un tikai atsevišķos gadījumos iespējamas nelielas izmaiņas vilcienu kustībā, par ko pasažieri iepriekš tiks informēti - informācija par izmaiņām būs pieejama gan stacijās un vilcienos, gan pasažieru pārvadātāja pa dzelzceļu «Pasažieru vilciens» mājaslapa, kā arī pa dzelzceļa uzziņu tālruni.

Pasažieru infrastruktūras modernizācijas ietvaros LDz izbūvēs paaugstinātās platformas, sakārtos komunikāciju sistēmas, ierīkos LED apgaismojumu, ūdens apgādes un novadīšanas sistēmas, platformas aprīkos ar nojumēm un soliņiem, kur to pieļauj dzelzceļa tehniskie ekspluatācijas noteikumi, uzstādīs informatīvās plāksnes ar staciju nosaukumiem un norādēm, izbūvēs drošības «labirintus», margas, izveidos uzbrauktuves pasažieriem ar īpašām vajadzībām. Staciju teritorijās tiks sakārtoti laukumi, gājēju celiņi, pārejas, bet staciju ēkām paredzēts veikt atjaunošanas vai nelielus pārbūves darbus, vizuāli sakārtojot ēku fasādes, kā arī visās stacijās izbūvējot mūsdienu prasībām atbilstošus sanitāros mezglus.

Infrastruktūras modernizācija nodrošinās ērtāku piekļuvi stacijas ēkām, kā arī atvieglos iekāpšanu un izkāpšanu no vilciena gan pasažieriem ar īpašām vajadzībām, gan vecākiem ar bērnu ratiņiem, senioriem un citiem sabiedriskā transporta pasažieriem.

Aģentūra BNS jau vēstīja, ka Jūrmalas līnijas dzelzceļa pasažieru infrastruktūras modernizācijas projektētājs un būvdarbu veicējs ir pilnsabiedrība «RBSSKALS Būvsabiedrība un Leonhard Weiss RTE», savukārt pasažieru apziņošanas sistēmu un videonovērošanu ierīkos uzņēmums «Komerccentrs Dati grupa». Projekta kopējās investīcijas ir 12,7 miljoni eiro un darbus plānots pabeigt šā gada rudenī. Dzelzceļa pasažieru infrastruktūras modernizācija pilnā apmērā tiek finansēta no Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzekļiem.

LDz pieder valstij. Tā koncerns nodarbojas ar kravu pārvadājumiem pa dzelzceļu un uztur infrastruktūru. LDz koncernu veido vadošais uzņēmums LDz un meitassabiedrības – «LatRailNet», «LDz Cargo», «LDz Cargo loģistika», «LDzinfrastruktūra», « LDz ritošā sastāva serviss» un «LDz apsardze».

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu