Valsts valodas centrs norūpējies par latviešu valodas pareizrakstību reklāmu tekstos

LETA/BNS
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: ITAR-TASS/ScanPix

Izvērtējot dažādu preču, produktu un pakalpojumu reklāmu tekstos lietotās latviešu valodas pareizību, Valsts valodas centrs (VVC) atgādina, ka, ja preču, produktu vai pakalpojumu nosaukumus iesaista teikumā, tie lietojami attiecīgā locījumā.

«Piemēram: baudīt saldējumu «Pols», nogaršot sieriņus «Kārums», nopirkt cepumus «Selga» u.tml.,» skaidro VVC.

Centrā norādīja, ka, ja «raksturotājvārdu izlaiž, attiecīgā locījumā lietojams īpašvārdiskais nosaukums, piemēram: «Kāruma» garša ir neatvairāma, nopērc «Selgu», ēd «Polu», dzer «Fantu» un laimē balvu».

VVC uzsver, ka nav pieņemami šos nosaukumus iesaistīt teikumā, nesaskaņojot lietvārdu locījumu formas.

Līdz ar to VVC pauž, ka no latviešu valodas viedokļa nepareiza prakse ir veidot, piemēram, TV reklāmas tekstu, kurā teikts, ka «Bērnība sākās ar Pols», radot maldīgu iespaidu, ka šīs reklāmas ierunātājs pietiekami labi neprot latviešu valodu. Tā vietā jābūt gramatiski pareizam tekstam «Bērnība sākās ar saldējumu «Pols»» vai «Bērnība sākās ar «Polu»», skaidroja centrā.

VVC ir Tieslietu ministrijas pakļautībā esoša iestāde, kura dibināta 1992.gadā. Centrs nodrošina Valodu likuma izpildi, īstenojot valsts politiku, kā arī uzraugot un kontrolējot normatīvo aktu ievērošanu valsts valodas jautājumos, tādējādi nodrošinot latviešu valodas saglabāšanu, aizsardzību un attīstību.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu