«airBaltic» incidents: «Vainīgās» 5cm lielās skrūves garantijas laiks bija vēl tikai pusē

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Garantijas laiks tapai, kura pagaidām neskaidru iemeslu dēļ sestdien lūzusi «airBaltic» lidmašīnas šasijas izlaišanas mehānismā, liekot veikt ārkārtas nosēšanos, bijis vēl tikai pusē, tā pirmdien vēstīja raidījums «LNT Ziņas Sešos».

Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas birojs pirmdien pabeidzis lidaparāta apskati un izņēmis bojātās daļas tālākai ekspertīzei. Skrūve tiks sūtīta uz metalurģisko pārbaudi Nīderlandē, lai noskaidrotu, piemēram, vai vainojams nekvalitatīvs materiāls.

«Priekšējās šasijas mehānismā ir salūzusi viena skrūve, ļoti maza skrūve, aptuveni piecus centimetrus gara, kas nobloķēja šasijas ievilkšanu un izlaišanu. Viņa to nobloķēja. Tur, kur šī skrūve tika stiprināta pie mehānisma, tur arī ir dažādas deformācijas, un nav īsti skaidrs, vai deformācijas notika, kad skrūve salūza, vai arī tur jau bija kaut kas ar skrūvi, kaut kā kustējās un deformēja pārējās detaļas,» raidījumam stāstīja Transporta incidentu izmeklēšanas biroja eksperts Visvaldis Trūbs.

Latvijas izmeklētāji vainu meklējuši kopā ar «airBaltic» un lidmašīnas ražotāja «Bombardier» tehniķiem.

Incidents notika ar «Bombardier Q400» modeļa lidmašīnu, un kopumā «airBaltic» flotē tādas ir 12. Pēc avārijas situācijas tām visām ir veiktas šasiju tehniskās pārbaudes. Taču, izrādās, «airBaltic» trīs lidaparātiem pēdējā mēneša laikā esot bijušas vēl arī problēmas ar dzinējiem, kad nosēšanos nācies veikt tikai ar vienu darbojošos no diviem dzinējiem.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu