Internetu pāršalc nepatīkams pārsteigums par «KFC Latvija» antisanitārajiem apstākļiem

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: TVNET lasītājs

Internetā nonākusi visai neglaimojoša informācija par ASV ātrās ēdināšanas tīkla «Kentucky Fried Chicken» (KFC) restorānu Latvijā. Kāds ēdināšanas iestādes bijušais darbinieks atklājis, kas notiek restorāna virtuvē un kādi sanitārie apstākļi tur valda. Pēc apraksta un bildēm spriežot - restorāns pārkāpj visas higiēnas normas. Tas savukārt piesaistījis arī Pārtikas un veterinārā dienesta (PVD) uzmanību.

«KFC Latvija» bijušais darbinieks raksta:

Šajā ēstuvē nostrādāju aptuveni deviņus mēnešus, un, godīgi sakot, tā ir pretīga vieta, kur atrasties. Laikā, kad KFC atvērās, viss daudzmaz bija kārtībā, taču ar laiku viss sāka jukt un brukt. Tad nebija siltā ūdens, tad kanalizācija nestrādāja. Sāka neizmaksāt algas un sākās uzņēmuma mīnusu laiks, klientiem sāka pārdot vecu gaļu. Ja termiņš vistai bija beidzies, tad tik un tā lika to marinēt un taisīt, jo mīnusu nedrīkstēja būt.

Tas bija mans punkts KFC karjerai. Aizgāju no tās vietas, bet pēc kādiem četriem mēnešiem biju atpakaļ. Jauns priekšnieks, daudz jaunu kolēģu, domāju, ka viss savests kārtībā. Kļūdījos.

Ienācu virtuvē pirmo reizi un sajutos kā tirgū, jo ar mani runāja krieviski. Viss bija netīrs, atradu vietas, kur ir pelējums, gan ap galdu, gan aiz galda. Atklāju, ka nu mēs vecāku vistu saldējam. Ja atved daudz un nespēj izlietot, tad vecāko vistu iesaldē un pēc tam atsaldē karstā ūdenī. Tajā mirklī viņa paliek maigi vārīta.

Te var redzēt cik tīri strādā jaunie pavāri , kuri ''savus pienākumus vienmēr pilda''
Vistu bieži taisa ar plikām rokām, jo KFC ir par maz naudas, lai nodrošinātu darbiniekiem cimdus. Ūdens, kurā jāmērcē vista, nav mainīts visu dienu, kaut gan viņu ir jāmaina ik pēc 2 taisīšanas reizēm.
Te var redzēt cik tīri strādā jaunie pavāri , kuri ''savus pienākumus vienmēr pilda'' Vistu bieži taisa ar plikām rokām, jo KFC ir par maz naudas, lai nodrošinātu darbiniekiem cimdus. Ūdens, kurā jāmērcē vista, nav mainīts visu dienu, kaut gan viņu ir jāmaina ik pēc 2 taisīšanas reizēm. FOTO: TVNET lasītājs

Termiņi - katastrofa. Ja svaigajai gaļai termiņi ir uzrakstīti labi, tad marinētai gaļai nevar saprast. Tu reāli nezini, cik ilgi viņa tajā kastē stāv, jo pēc smakas liekas, ka gaļa jau nedēļu ir beigta. Ierosināju norakstīt bojāto preci un mest ārā. Man atbildēja, ka «mēs nedrīkstam radīt mīnusus, citādi mums no algas atvilks naudu».

Gāju tālāk pie zonas, kur tiek cepta vista. Iedomājos paskatīties, vai kanalizācija salabota. Nē. Tiklīdz atvelc fritieri, tā uzreiz tev uz kājām līst kaut kāds šķidrums. Prasīju jaunajam priekšniekam, kāpēc nav sataisīts un kad sataisīs. Uz to man atbildēja: «Mani tas neinteresē, man vajadzīgi ieņēmumi.»

Tad sāku skatīties uz gatavo vistu. Vitrīnā, kas ir domāta klientiem, stāvēja jau vairākas stundas vecas «kraukšķīgās filejas», kurām tur būtu jāstāv maksimums 45 minūtes.

Foto: TVNET lasītājs

Vairākas reizes gāju pie priekšnieka runāt par šīm lietām. Viena vienīga atbilde: «Mani tas neinteresē, man vajag ienākumus.»

Bijušais darbinieks saviem apgalvojumiem kā pierādījumu pievienojis arī virkni neglaimojošu fotogrāfiju. Tajās tik tiešām redzams, ka ar higiēnu uzņēmums ir uz «jūs».

Pārtikas un Veterinārajā dienestā (PVD) norādīja, ka arī iepriekš PVD šajā uzņēmumā ir konstatējis higiēnas prasību pārkāpumus un uzdevis tos novērst.

«Šādi apstākļi ēdināšanas iestādē, protams, nav pieļaujami. Jāatgādina, ka uzņēmums ir pilnībā atbildīgs par to, kas notiek tā virtuvē, un garantē, ka tā saražotais produkts ir drošs patērētājiem. Tas, kas ir redzams attēlos, nekādā ziņā neliecina par uzņēmuma atbildīgu attieksmi pret savu pircēju. Pārtikas un veterinārais dienests noteikti dosies ārpuskārtas pārbaudē uz šo uzņēmumu atkārtoti,» uzsvēra PVD pārstāve Ilze Meistare.

Bieži vien pavāri vistu taisa šādos miltos
Bieži vien pavāri vistu taisa šādos miltos Foto: TVNET lasītājs

Jautājot par iespējamajiem sodiem ēdināšanas uzņēmumam, PVD uzsvēra, ka viss ir atkarīgs no tā, kādi pārkāpumi konstatēti - tikai higiēnas prasību pārkāpumi vai arī kādi citi, piemēram, produkti ar beigušos derīguma termiņu, neatbilstošs marķējums, vai ir kādi vainu mīkstinoši/pastiprinoši apstākļi.

«Ja runājam tikai par higiēnas prasību pārkāpumiem, juridiskām personām sods par higiēnas prasību pārkāpumiem ir līdz 700 eiro,» atklāja Meistare.

Kā informēja KFC pārstāvis Lietuvā un Latvijā Jozs Berlicks, attēlos redzamā situācija KFC restorānā Rīgā neatspoguļojot situāciju, kāda tā bijusi ceturtdien.

«Ir svarīgi, lai pircēji mums uzticas un ir pārliecināti, ka viņi saņems augstas kvalitātes un drošu pārtiku, tāpēc mēs esam sazinājušies ar Pārtikas un veterināro dienestu (PVD), uzaicinot tā pārstāvjus apmeklēt restorānu un pārliecināties, ka mēs ievērojam visas higiēnas un pārtikas drošības prasības,» norādīja Berlicks.

Viņš arī piebilda, ka attiecīgos attēlus uzņēmis KFC darbinieks, kas bija atbildīgs par vistas gaļas produktu pagatavošanu un attiecīgo virtuves daļu tīrību.

«Mēs pagājušajā nedēļā pārtraucām darba attiecības ar šo cilvēku, un šis uzskatāms par viņa atriebību,» izteicās Berlicks.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu