Tjarve: MTG Baltijas raidorganizāciju pārdošana Latvijas mediju vidē veicinās konkurenci

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: LETA

Zviedru mediju koncernam «Modern Times Group» (MTG) piederošo Baltijas raidorganizāciju pārdošana Latvijas mediju vidē veicinās konkurenci, sacīja mediju eksperts, Latvijas Universitātes (LU) pasniedzējs Rolands Tjarve.

Viņš norādīja, ka Latvijas mediju ekosistēmai tas ir jauns izaicinājums, jo ir skaidrs, ka investīciju kompānija, kas pērk MTG piederošās raidorganizācijas, vēlēsies atgūt atpakaļ savus ieguldījumus. «Tas nozīmē, ka konkurence Latvijas mediju vidē pieaugs un MTG būs jākļūst agresīvākiem un pārliecinošākiem, lai paplašinātu savu auditoriju,» skaidroja Tjarve.

Pēc eksperta domām, Latvijas mediju tirgū parādīsies jauns spiediens uz jau rūkošās auditorijas sadali, kas varētu veicināt citu mediju bankrotu. Tjarve uzskata, ka tam par iemeslu būs jauno īpašnieku centieni atgūt pēc iespējas vairāk MTG Baltijas raidorganizācijās investēto līdzekļu, līdz ar to kāds jaunajā tirgus situācijā būs zaudētājs. Tomēr, pēc LU pasniedzēja teiktā, MTG tas nebūs, jo tā jaunie īpašnieki nežēlos resursus cīņā par auditorijas sadali.

Tjarve arī norādīja, ka mēģinot dalīt auditoriju, paralēli būs vērojamas arī mediju piedāvātā satura izmaiņas. «Tas nozīmē, ka tas mainīsies uz nosacīti vieglāko pusi, kas piesaista plašākas auditorijas un to var izdarīt ar izklaidi,» teica eksperts.

Interesantākais, kas pēc Tjarves domām varētu notikt mediju cīņā par auditoriju ir tas, ka MTG Baltijas raidorganizāciju jaunie īpašnieki varētu to saražoto saturu izvietot netradicionālos kanālos, piemēram, izmantojot mobilo telefonu segmentu. Viņš uzskata, ka tādā veidā jaunais MTG Baltijas raidorganizāciju īpašnieks varētu veidot mediju konverģenci ar telekomunikāciju uzņēmumu «Bite».

«Tas nozīmē, ka tas ietekmē saturu, jo tie cilvēki, kas to iegūst mobilajos telefonos un planšetēs, nedabūs augstas kvalitātes saturu. Tas būs vienkārši uztverams un lielu piepūli neprasošs - programma paliks vienkāršāka,» teica Tjarve.

Kā ziņots, Zviedrijas mediju koncerns MTG pārdevis savu raidorganizāciju biznesu Baltijas valstīs starptautiskajai privātā kapitāla investīciju kompānijai «Providence Equity Partners».

Darījums ietver 100% biznesa daļu pārdošanu par 115 miljoniem eiro, kas atbilst uzņēmuma vērtībai. Lēmums pārdot Baltijas biznesu izriet no MTG notiekošajām pārmaiņām, mainot biznesa fokusu no tradicionālas raidorganizācijas uz globālu digitālo izklaides vidi, norāda uzņēmumā.

Darījumam vēl jāsaņem vietējo uzraugošo iestāžu apstiprinājums.

«Providence Equity Partners» Baltijas valstīs pārvalda mobilo telekomunikāciju uzņēmumu grupu «Bite Group», kā arī kontrolē 28,5% Latvijas interneta un kabeļtelevīzijas pakalpojumu sniedzēja «Baltcom» kapitāldaļu.

MTG, kas kopš 1998.gada darbojas Latvijā, pieder telekanāli TV3, TV3+, TV6, LNT, «Kanāls 2» un radiostacija «Star FM», kā arī interneta portāli «Tvplay» un «Skaties». MTG Igaunijā pieder televīzijas kompānija «Viasat Eesti», televīzijas kanāli TV3, TV6 un TV3+. Savukārt Lietuvā MTG pieder televīzijas kanāli TV3, TV3+, TV6 un «Viasat Sport Baltic».

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu