Krievijas humora šovi aktīvi propagandē Putina režīma viedokli

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ieva Čīka / LETA

Krievijas televīzijā demonstrētie humora šovi ir pakļauti režīma vajadzībām un diskreditē dažādus Rietumvalstu līderus, teikts Latvijas Universitātē (LU) prezentētā, NATO Stratēģiskās komunikācijas izcilības centra pasūtītā pētījumā par humora izmantošanu kā stratēģiskās komunikācijas rīku.

Krievijas Pirmā Baltijas Kanāla demonstrētajos humora šovos aktīvi parodēti vairāki Rietumvalstu līderi, tostarp Francijas prezidents Fransuā Olands, ASV prezidents Donalds Tramps, bijušais ASV prezidents Baraks Obama, Vācijas kanclere Angela Merkele un citi.

Pētījuma autori secinājuši, ka Pirmā Baltijas Kanāla humora šovos veidotie joki ir labs veids, kā par atsevišķiem notikumiem vai personām veidot nepieciešamo viedokli sabiedrībā. Joki ir pietiekami īsi un vienkārši, lai tos saprastu lielākā daļa sabiedrības, un šāda veida šovos joki var tikt veidoti sapludinot realitāti un faktus kopā ar stereotipiem un izdomājumiem, tādējādi novirzot skatītāju uzmanību no svarīgām politiskām niansēm.

Tāpat pastāv vairākas galvenās domas, kas humora šovu izteiktajos jokos tiek minētas gan tieši, gan netieši, min pētnieki. Dažas no tām, ka rietumu demokrātija ir fiktīva, rietumos nav izteikta un spēcīga līdera, attieksme no rietumvalstu puses pret Krieviju ir negodīga un citas.

Jau ziņots, ka par to, kā humors tiek izmantots kā stratēģiskās komunikācijas rīks, atbildes meklēja pētnieku komanda profesores Žanetas Ozoliņas vadībā pēc NATO Stratēģiskās komunikācijas izcilības centra pasūtījuma.

Pētnieki radīja inovatīvu metodoloģiju, ar kuras palīdzību kļūst iespējams pētīt humoru kā komunikācijas rīku. Balstoties uz izstrādāto metodoloģiju, tika veiktas trīs piemērizpētes. Pirmā piemērizpēte analizēja vakara humora šovus Krievijas Pirmajā kanālā un veidus, kā caur tiem tiek diskreditēti Rietumvalstu līderi. Otrā piemērizpēte pievērsās «KVN» - «Jautro un Atjautīgo Klubs»-, savukārt trešā koncentrējas uz humora izmantošanu Ukrainas medijos, lai paustu solidaritāti un morāli atbalstītu sabiedrību Ukrainas konflikta laikā no 2014.gada līdz 2016.gadam.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu