Tvitera lietotāji apspriež garo rindu un cilvēku drūzmēšanos lidostā «Rīga», saucot to par neveiksmīgu joku. Lidostas pārstāve Laura Karnīte apstiprina, ka «sastrēgumstundās» rinda patiešām ir iespaidīga. To varot izstāvēt salīdzinoši ātri - 20 minūšu laikā. 1974. gadā celtā pasažieru termināla kapacitāte neatbilst mūsdienu prasībām.
Rīgas lidostā gara rinda. Nesteidzīgie var nokavēt lidojumu
Sociālo tīklu lietotāji uztraucas, vai nenokavēs lidojumu, gaidot garajā rindā. Citi iebilst, ka citās pasaules lidostās jāstāv vēl garākās rindās. Rindas lidostā ir tā sauktajās pīķa stundās - no sešiem līdz septiņiem, pēc tam ap astoņiem. Cilvēki pie drošības kontroles pulcējas arī ap pusdienlaiku un no sešiem līdz astoņiem vakarā.
Ja pasažieris lidostā ierodas divas stundas pirms lidojuma, kā norādīts uz biļetes, problēmu nav – viņš paspēj uz lidojumu, norāda Karnīte. Cilvēku drūzmēšanās saistīta ar to, ka būtiski pieaudzis pasažieru skaits un lidojumu intensitāte. «Ziemā no Rīgas lidmašīnas lidoja uz 60 galamērķiem, bet šobrīd uz 89. Šā gada maijā lidostā tika sasniegts jauns maijā apkalpoto pasažieru rekords - apkalpots vairāk nekā pusmiljons pasažieru, ceļotāju skaitam pieaugot par 10,8%, salīdzinot ar 2016.gada maiju. Vairāk nekā pusmiljons apkalpoto pasažieru mēnesī nozīmē, ka caur lidostas drošības kontroles līnijām vidēji ik stundu iziet 600 cilvēku, 15 000 līdz 20 000 pasažieru dienā,» skaidro Karnīte.
1974. gadā būvētās lidostas ietilpība neatbilst mūsdienu prasībām, bet jauno pasažieru temināli plānots uzbūvēt pēc 5 gadiem.
Pagaidām lidosta veic pasākumus esošās infrastruktūras robežās - vasaras sākumā atvērtas papildu drošības kontroles līnijas, kā arī tuvākajā laikā tiks pagarināti drošības līniju galdi, lai pasažieriem būtu ērtāk sagatavoties pārbaudei.
Normāla rinda. Ko gribēji, pēc svētkiem, 1diena, visi tavi tautieši dodas prom uz savām mājām... citām. Citās lidostās 3 X droš. kontrole.— sokraats (@sokraatslv) June 26, 2017
Tādas rindas ir lielākajā daļā pasaules lidostās.— Andris Bērziņš (@Berziins) June 26, 2017
Pie mūsu niecīgā pasažieru daudzuma tas nav normāli. FRA, AMS, CDG apkalpo miljonus un tur nav 30 minūtes uz drošību— N.R. (@normis) June 26, 2017
Līdzīgi iepēros maija sākumā. Ar visu "fast-track" (kustējās lēnāk par parasto) rindu dabūju pirkt jaunu biļeti. RIX atrakstījās - esot norm— Toms Voits (@tvoits) June 26, 2017