Labdarība vai pārkāpums? Pasažieru autobuss 20 minūtes gaida nokavējušu pusaudzi

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ieva Čīka / LETA

(papildināts) «Ja pārējiem pasažieriem nav sūdzību par reisa kavēšanos, konkrētais gadījums drīzāk vērtējams pozitīvi, bet kopumā šāda prakse nav pieņemama,» vērtējot gadījumu, kad divi autobusa šoferi palīdzēja izmisušai pusaudzei nokļūt līdz Kandavai, saka Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas prezidents Ivo Ošenieks. Notikušais nav vērtējams viennozīmīgi, jo, lai autobusu nokavējusī meitene varētu nokļūt mājās, autobuss ar pasažieriem ceļa malā gaidīja 20 minūtes. «Tas bija ārkārtas gadījums. Meitenīte ir bārene,» skaidro AS «Talsu autotransports».

Sociālo tīklu lietotāji priecājas, ka esam kļuvuši atsaucīgāki. Facebook lietotāja Ilze, kura brauca vienā no AS «Talsu autotransports» autobusiem, publiski pateicas abiem šoferiem, kas palīdzēja raudošajai meitenei, kura nezināja, kā nokļūt mājās. Tomēr ne visi uzskata, ka satiksmes autobuss ir piemērotākā vieta, kurā visiem pasažieriem piespiedu kārtā jānodarbojas ar altruismu. «Par bērniem atbildība jāuzņemas vecākiem, nevis jātaisa kaut kāds cirks,» saka Zanda, kura bieži dodas uz mājām Talsos.

Ilze sociālajā platformā Facebook raksta, ka autobusā, kas dodas uz Talsiem, Pārdaugavā iekāpusi pusaudze. Kad izrādījies, ka ar šo autobusu viņa nevar nokļūt līdz Kandavai, meitene sākusi raudāt. Kāds vīrietis piedāvājies aizvest viņu mājās, bet šoferis piezvanījis kolēģim un palūdzis, lai viņš pagaida, kamēr piebrauks un bērns pārkāps atbilstošajā autobusā.

Sociālo tīklu lietotāji uzskata - kaut arī šoferi neievēroja noteikumus, viņi rīkojās pareizi.

Savukārt Zanda uzskata, ka jārespektē visu pasažieru intereses.

Arī citus cilvēkus kāds gaida – varbūt pat mazs raudošs bērns.

«Ikvienam ir savi plāni un ieceres. Ja vien nav apdraudēta cilvēka veselība vai dzīvība, situācija ir jārisina savādāk. Meitenei taču ir tuvinieki – lai viņi uzņemas atbildību,» prāto talseniece.

Es neticu, ka šoferi būtu tikpat atsaucīgi, ja bērna vietā būtu vecs cilvēks.

«Talsu autotransportā» skaidro: «Brīdī, kad meitene parādīja bāreņa apliecību, un saprotot, ka ir iekāpusi nepareizajā autobusā, sāka raudāt, bija tikai cilvēcīgi, ka mūsu šoferi gribēja palīdzēt. Mēs esam ļoti gandarīti, ka mums ir tādi darbinieki un uzskatām to par apsveicamu rīcību.» Uzņēmums atvainojas pasažieriem, kuriem nācās gaidīt otru autobusu.

«Mēs ceram uz jūsu sapratni, jo labais vairo labo!»

Šādi gadījumi nav ikdienas prakse, bet atbalss nesenajam traģiskajam Liepājas gadījumam, kad autobusā neviens neuzrunāja mazo Ivanu Berladinu, kurš vēlāk, palicis viens, zaudēja dzīvību, saka Ošenieks, kurš notikušo skaidro ar saasinātu cilvēku reakciju uz līdzīgiem gadījumiem.

Ja pārējiem pasažieriem nav sūdzību par reisa kavēšanos, šis gadījums vērtējams pozitīvi. Tomēr kopumā šāda prakse nav pieņemama, uzskata Ošenieks. Viņš atzīst, ka periodiski nākas saskarties ar gadījumiem, kad pasažieri sūdzas, ka neesot uzņemti autobusā, vai izkāpuši vietā, no kuras nav zinājuši, kā nokļūt tālāk.

Latvijas laukos vēl aizvien ir ne mazums vietu, kur sabiedriskais transports kursē reti.

«Sabiedriskais transports ir sociāls pakalpojums, autobusi kursē ar zaudējumiem, ko kompensē valsts,» skaidro Ošenieks. «Gadās, ka dažiem cilvēkiem kaut kur jānokļūst, tiek savākti 300 paraksti par maršruta izveidošanu, bet pēc tam cilvēki jautā, kāpēc brauc tukši autobusi.»

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu