Pērn nevienā izglītības iestādē nav bijuši reģistrēti 17,5 tūkstoši bērnu

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Evija Trifanova/LETA

Apkopojot datus par izglītības iestādēs nereģistrētiem bērniem, konstatēts, ka 2016./2017. mācību gadā nevienā izglītības iestādē nav reģistrēti 17 357 bērni vecumā no septiņiem līdz 18 gadiem, teikts Izglītības kvalitātes valsts dienesta (IKVD) pārskatā par pērno gadu.

Pašvaldībām nav informācijas par 569 no šiem bērniem.

Apkopotie dati par septiņus līdz 18 gadus veciem bērniem liecina, ka kopējais izglītības iestādēs nereģistrēto bērnu skaits gadu gaitā ir pakāpeniski pieaudzis. Salīdzinot ar 2015.gadu, 2016.gadā tas ir palielinājies par 1445 bērniem. Lai gan pērn pieauguma intensitāte bija mazinājusies, 2016.gadā tā atkal ir palielinājusies.

2016./2017.mācību gadā pirmo reizi IKVD apkopoja arī informāciju par piecus un sešus gadus veciem bērniem un konstatēja, ka nevienā izglītības iestādē nav reģistrēti 1665 šīs vecuma grupas bērni, no tiem pašvaldībai nav informācijas par 133 bērniem. Ņemot vērā, ka 2016.gadā pirmo reizi tika iegūti dati arī par piecus un sešus gadus veciem bērniem, datu salīdzinājums par šā vecuma izglītības iestādē nereģistrēto bērnu skaita izmaiņām būs iespējams tikai 2017./2018. mācību gadā.

Pēc pašvaldību sniegtajiem datiem laikā no 2010.gada līdz 2016.gadam visvairāk izglītības iestādēs nereģistrēto bērnu vecumā no septiņiem līdz 18 gadiem bija izbraukuši no valsts. Turklāt šo bērnu skaits katru gadu pieaug - kopš 2010.gada ārvalstīs esošo obligātā izglītības vecuma bērnu skaits ir pieaudzis par 8157, pērn sasniedzot 13 803 bērnus.

Lai noskaidrotu cēloņus, kādēļ bērni nav reģistrēti izglītības iestādē, lielākā daļa pašvaldību veic pārbaudi bērnu dzīvesvietā, iegūst informāciju no bērna kaimiņiem un radiniekiem. Tomēr IKVD atzīmēja, ka vairākām pašvaldībām vēl joprojām ir problēmas noskaidrot katra bērna atrašanās vietu un iemeslu izglītības iestādes neapmeklēšanai, kā arī laicīgi un precīzi ievadīt datus VIIS. Tādēļ var uzskatīt, ka pašvaldību darbs informācijas ieguvē un apstrādē ir vēl uzlabojams.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu