«Sixt»: Valsts pārvaldē autoparka pārvaldīšana jānodrošina atbilstoši tirgus ekonomikas principiem

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Jānis Škapars/TVNET

Valsts pārvaldē autoparka pārvaldīšana jānodrošina atbilstoši tirgus ekonomikas principiem, pavēstīja autonomas zīmola «Sixt» vadītājs Baltijas valstīs Arnis Jaudzems.

«Medijos publicētas vairākas ziņas ar skaļiem virsrakstiem: «Atsakoties no nomas automašīnām, valsts gadā varētu ietaupīt miljonu«; «Saeimas komisija: Daļa no valsts institūcijām varētu atteikties no savu autoparku veidošanas«; «Deputātu ziņojums: Valsts iestādes ietaupītu miljonu gadā, ja automašīnu nomu aizstātu ar to iegādi«. Visās šajās un līdzīgās publikācijās ir viennozīmīgs ziņojums - valsts pārvaldes institūcijām jāizmanto Saeimas autobāzes autoparks. Vai tas patiešām ir lētāk,» jautāja Jaudzems.

Viņš uzsvēra, ka tirgus ekonomikā viens no faktoriem, kas ļauj strādāt efektīvi, ir konkurence. «Jautājums, vai, lobējot vienu konkrētu pakalpojuma sniedzēju, šajā gadījumā Saeimas autobāzi, ir iespēja saglabāt konkurētspējīgu cenu? Visticamāk, ka nav. Un to jau apliecina medijos pieejamā informācija - 2017.gada sākumā Saeimas autobāzē bija reģistrētas 73 automašīnas un tika nodarbināti 126 cilvēki, tostarp 77 autovadītāji. 2016. gada Saeimas autobāzes budžetu veidoja 2,2 miljoni eiro, iekļaujot darbaspēka izmaksas. Jautājums, kuram ir izdevīgi lobēt institūciju, kas nestrādā pēc tirgus principiem,» klāstīja «Sixt» vadītājs Baltijas valstīs.

Jaudzems atzīmēja, ka profesionālos autoparku vadības uzņēmumos un privātā kapitāla uzņēmumos līdzvērtīgu automašīnu parku pilnībā spēj apkalpot daži cilvēki, savukārt Saeimas autobāzē parka apkalpošanā strādā aptuveni 40 darbinieku.

«Tirgus ekonomikā visu nosaka piedāvājums un pieprasījums. Es aicinu uz atklātu konkursu, kur, pieņemot, ka Saeimas autobāze ir līdzvērtīgs tirgus dalībnieks, ir jāiesniedz savs finanšu piedāvājums un jāpierāda sava konkurētspēja. Mākslīgi uzturētā institūcija beidzot ir jāpielīdzina tirgū esošajiem spēlētājiem, nepiešķirot prioritātes, jo viens no uzdevumiem ir pēc iespējas efektīvāk uzturēt valsts pārvaldi, jo darām mēs to par visu Latvijas nodokļu maksātāju naudu,» pauda «Sixt» vadītājs Baltijas valstīs.

Pēc viņa teiktā, lai valsts pārvalde samazinātu autoparka izmaksas, tad, pirmkārt, brīvā konkurencē jāizvēlas ekonomiski auto, balstot aprēķinu uz auto dzīves cikla izmaksu aprēķinu, otrkārt, jāizskauž nelietderīgas auto dīkstāves un nepamatotas prasības.

«Aicinu ievērot konkurences principu saimnieciski izdevīgākā piedāvājuma nodrošināšanai. Pakalpojums ir jānodrošina par iespējami zemāko cenu neatkarīgi no tā, vai to dara valsts pārvaldes institūcija vai privātais uzņēmējs - šajā gadījumā Saeimas autobāze vai jebkurš no ilgtermiņa auto nomas pakalpojumu sniedzējiem,» stāstīja Jaudzems.

Kā ziņots, «Sixt» autonomas nomas apgrozījums Latvijā pērn bija 2,1 miljons eiro, kas ir par 20% vairāk nekā 2015.gadā.

Auto nomas zīmolu «Sixt» Latvijā pārstāv SIA «Transporent auto noma», strādājot «Sixt» starptautiskās franšīzes tīklā, kas ir pārstāvēts 105 pasaules valstīs, 4000 apkalpošanas vietās. «Transporent auto noma» ietilpst SIA «Transporent» uzņēmumu grupā, kas pārstāv «Sixt» zīmolu visā Baltijā.

«Sixt» Baltijā nodrošina tādus pakalpojumus kā īstermiņa auto noma, tajā skaitā elektro auto, kravas un pasažieru mikroautobusu noma, ilgtermiņa auto noma jeb pilna servisa auto līzings, autoparku vadība, kā arī velonoma Rīgā, Jūrmalā un Tallinā.

«Transporent» pieder Maratam Blatem (45%), Ivetai Briedei (22,5%), Harijam Briedim (22,5%), Arnim Jaudzemam (5%) un Vita Štelmaherei (5%).

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu