Minibusa šoferis paceļ balsi un «zīmju valodā» runā ar ārzemniekiem. Uzņēmumā sola, ka tas neatkārtosies (5)

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ieva Čīka/LETA

Viktors ar «Facebook» lietotājiem dalījās sašutumā par to, ka «Rīgas mikroautobusu satiksmes» (RMS) šoferis neprot angļu valodu un Rīgas lidostas pieturā iekāpušajiem ārvalstu pasažieriem atbild nelaipni. RMS skaidro, ka notikušais ir pārpratums - šoferiem, kas dodas uz lidostu, nedaudz jāprot angļu valoda. Ar šoferi veiktas pārrunas par klientu apkalpošanas kultūru.

«Mikriņā iekāpa kāds cilvēks, kurš pieturas automātā tikko bija iegādājies talonu ar braucieniem par desmit eiro. E-talons nopīkstināja sarkanu, par ko šoferis bija sašutis. Zīmju un krievu valodā, paaugstinot balsi, teica, ka biļete neder. Nabaga cilvēks minstinājās, kaut ko mēģināja runāt un skaidrot, bet šoferis tik turpināja savu nepieklājīgo izskaidrošanos,» situāciju ilustrē Viktors.

Ārzemnieks, manāmi aizkaitināts, tomēr ticis ielaists iekšā. Drīz pēc tam autobusā centās iekāpt francūziete. Viktors raksta, ka saziņa atkal notikusi zīmju un krievu valodā.

Neviens no abiem dīvainās komunikācijas dalībniekiem neko neesot sapratis.

«Kad es jau cēlos, lai palīdzētu saprasties ar šoferi, francūzietes pirmā rūgtā Latvijas pieredze bija noslēgusies ar laimīgu tikšanu pie biļetes.» Pieturā Rīgas centrā šoferis tūristu priekšā vairākas reizes aizvēris durvis. Viktors uzskata, ka autobusos, kas kursē uz lidostu, šoferiem jāprot angļu valoda.

Iespējams, ka konkrētajam šoferim bija gadījusies smaga diena un pieklājība viņam nenāca ne prātā.

"Tomēr «Rīgas mikroautobusu satiksmei» vajadzētu saprast, ka tie cilvēki, kas ielido Rīgā, iespējams, ir pirmo un pēdējo reizi Latvijā, un viņu pirmais iespaids tiek neizbēgami iespaidots ar šādiem ekscesiem,» uzskata vīrietis.

RMS skaidro, ka konkrētajā maršrutā dodas minibusu šoferi, kuriem ir pamatzināšanas angļu valodā. Aprakstītais notikums saistīts ar to, ka pasažieriem bija e- taloni, kas nedarbojas RMS minibusos, bet tikai Rīgas Satiksmes (RS) transportlīdzekļos – autobusos, trolejbusos un tramvajos.

Iespējams, ka arī otra tūriste saskārās ar to pašu problēmu. «Vadītājs nevar uzreiz pateikt iemeslu, kāpēc pasažierim nedarbojas e-talons. konsolē iedegās tikai sarkanā krāsa, parādot, ka pasažieris nav reģistrējis braucienu. Tas, protams, neattaisno vadītāja attieksmi pret ārvalstu pasažieriem, viņam bija jāizskaidro, ka ir jāpērk biļete par 2 eiro,» skaidro RMS sabiedrisko attiecību speciāliste Maija Lazdiņa.

Situācija ar šoferi esot pārrunāta un vairs neatkārtošoties.

Komentāri (5)CopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu