Pašlaik skolēnu skaits palielinās; iepriekš samazinājies par ceturto daļu

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: BNS foto/LETA

Skolēnu skaits no 2006./2007. mācību gadā samazinājies par teju ceturto daļu. Vienlaikus pašlaik vērojams neliels skolēnu skaita pieaugums, sacīja Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) Izglītības departamenta direktore Evija Papule. Tiesa, skaita palielināšanās netiek prognozēta uz ilgu laiku.

Runājot par skolu gatavību jaunajam mācību gadam, izglītības un zinātnes ministrs Kārlis Šadurskis sacīja, ka lielākā daļa sagatavošanās darbu ir veikti.

«Dažos vārdos jaunais mācību gads ir stabilitātes gads un gatavošanās pārmaiņām gads. Daudz kas ir veicams, taču to lielākā mērā sajutīs skolotāji, skolu vadība, nevis skolēni,» pauda ministrs.

Vissvarīgākā prioritāte ir mācību saturs. Tāpat nevar aizmirst par izglītības kvalitāti, to, kāds ir skolotājs, kāda ir darba/mācību vide, viņš piebilda.

Savukārt Papule skaidroja – lai arī iepriekšējos gados bija vērojams skolēnu skaita samazinājums, pašlaik tiek prognozēts neliels palielinājums. Nelielais pieaugums saistāms ar pirmskolas vecuma bērnu skaita palielināšanos.

Precīzs skolēnu skaits gan būs zināms pēc tam, kad skolēni būs sākuši skolas gaitas.

IZM prognozē, ka vispārējās izglītības iestādēs 1.-12.klasēs šogad mācīsies 214 414 bērni, no kuriem nepilniem 19 000 izglītojamo šis būs pirmais mācību gads, bet vēl 38 054 skolēni mācīsies vidusskolas posmā, proti, 10.-12.klasē. No vispārējā izglītībā iesaistītajiem aptuveni 9000 izglītojamo būs iesaistīti vakara un neklātienes izglītības programmās.

Pirmsskolas izglītībā iesaistīto bērnu skaits sasniegs 94 249. 80 947 bērni mācīsies pirmsskolas izglītības iestādēs, bet vēl 12 674 bērni būs pirmsskolas izglītības grupās pie skolām. No pirmsskolas izglītība iesaistītajiem bērniem 37 555 bērni būs sasnieguši obligātās pirmsskolas vecumu.

IZM prognozē, ka jaunajā mācību gadā vispārējās izglītības iestādēs būs nepilni 12 500 bērni ar speciālajām vajadzībām - no tiem 5855 bērni izglītību saņems speciālās izglītības iestādēs.

Pirmsskolas izglītībā iesaistīto bērnu skaits sasniegs 94 249. 80 947 bērni mācīsies pirmsskolas izglītības iestādēs, bet vēl 12 674 bērni būs pirmsskolas izglītības grupās pie skolām. No pirmsskolas izglītība iesaistītajiem bērniem 37 555 bērni būs sasnieguši obligātās pirmsskolas vecumu.

Būtiska izmaiņa – eksāmenu valoda: nākamā mācību gada pavasarī centralizēto eksāmenu valoda, kādā jāsniedz atbildes, būs valsts valoda, atgādināja Valsts izglītības satura centra vadītājs Guntars Catlaks.

Profesionālajā izglītībā 2017./2018. mācību gadā plānota sākto reformu profesionālas izglītības jomā turpināšana, lai sasniegtu galveno mērķi – izveidotu patstāvīgi strādājošu, kvalitatīvu, tautsaimniecības nozaru attīstības vajadzībām atbilstošu un duālās izglītības pieeju attīstošu profesionālās izglītības satura nodrošināšanas sistēmu, kas spēj ātri reaģēt uz darba tirgus pieprasījumu, regulāri izvērtējot un atjaunojot profesionālās izglītības saturu atbilstoši regulāri aktualizētajai nozaru kvalifikāciju struktūrai. Tiks turpināta modulāro izglītības programmu aprobācija un sākta īstenošana, kā arī jaunu modulāro izglītības programmu izstrāde, profesijas standartu un profesionālās kvalifikācijas prasību izstrāde.

Tiks turpināta izglītības iestāžu, kas īsteno sākotnējās profesionālās izglītības, profesionālās tālākizglītības un profesionālās ievirzes izglītības programmas, efektīvu pārvaldību, un iesaistītā personāla vispārējo prasmju un profesionālo kompetenču pilnveide. Tajā skaitā Profesionālās izglītības kompetenču centru administrācijas pārstāvju kvalifikācijas pilnveidošanas pasākumi cilvēkresursu un stratēģiskajai plānošanai, pieaugušo izglītībai, sadarbības veicināšanai ar darba devējiem, administratīvo un vadības kompetenču pilnveidei, digitālajai pratībai.

Savukārt vispārējā izglītībā 2017./2018. mācību gadā plānots turpināt mācību satura pilnveidi, izstrādājot un pakāpeniski ieviešot kompetenču pieejā veidoto mācību saturu, galveno uzmanību pievēršot izmaiņām tieši mācību procesa organizēšanā. Izstrādātais mācību saturs pirmskolas izglītībā, pamatizglītībā un vispārējā vidējā izglītībā tiks nodots publiskai apspriešanai un vērtēšanai ārējiem ekspertiem.

2017.gada 18.augustā Izglītības un zinātnes ministrijas rīkotās izglītības konferences ietvaros pirmo reizi plašāka auditorija tiks iepazīstināta ar jauno mācību saturu, un jau 21.septembrī tiks organizēta tematiska konference «Vērtēšana, lai mācītos». 2018.gada aprīlī tiks organizēta tematiska konference, kas būs veltīta pirmskolas izglītībai. Tiks organizēti 13 aprobācijā iesaistīto izglītības iestāžu semināri un 12 ieviešanas semināri dažādos plānošanas reģionos Latvijā, piesaistot metodisko apvienību vadītājus un pedagogus, kuri nepiedalās mācību satura aprobācijā. Tāpat šajā mācību gadā plānota izstrādātā mācību satura aprobācija 100 vispārējās izglītības iestādēs, no 2018.gada 1.septembra paredzot kompetenču pieejā balstīta vispārējās izglītības satura pakāpenisku ieviešanu pirmsskolā un pamatizglītības 1.posmā (1. – 6. klase), no 2019.gada 1.septembra – pamatizglītības 2.posmā (7. – 9. klase) un vidusskolā.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu