PTAC astoņos mēnešos saņem par 23% vairāk sūdzību nekā pirms gada

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Evija Trifanova/LETA

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) šogad astoņos mēnešos ir saņēmis 2005 sūdzības, kas ir par 23% vairāk nekā attiecīgajā laikā gadu iepriekš, pastāstīja PTAC Patērētāju informēšanas un komunikāciju daļas vecākā konsultante Evija Lene.

Visvairāk - 979 - pretenzijas 2017.gada astoņos mēnešos ir saņemtas par līguma noteikumiem neatbilstošiem pakalpojumiem, tostarp cilvēki visvairāk ir bijuši neapmierināti ar avio pakalpojumiem (413 sūdzības), distances līgumiem (281 sūdzība), īres un komunālajiem pakalpojumiem (112 sūdzības), elektronisko sakaru pakalpojumiem (53 sūdzības), tūrisma pakalpojumiem (21 sūdzība), automašīnu remonta pakalpojumiem (18 sūdzības), būvniecības pakalpojumiem (15 sūdzības), ārpus pastāvīgās tirdzniecības vietās sniegtiem pakalpojumiem (14 sūdzības), kā arī ķīmiskās tīrīšanas pakalpojumiem (četras sūdzības).

Savukārt par līguma nosacījumiem neatbilstošām precēm saņemtas kopumā 501 sūdzība, tostarp cilvēki visbiežāk bijuši neapmierināti ar nekvalitatīviem mobilajiem telefoniem (119 sūdzības), nekvalitatīviem apaviem (109 sūdzības), nekvalitatīvām elektroprecēm (75 sūdzības), nekvalitatīvām mēbelēm un nekvalitatīviem tekstilizstrādājumiem (17 sūdzības par katru), kā arī nekvalitatīvām automašīnām (11 sūdzības). Par nekvalitatīviem dzīvokļiem un mājām saņemta viena sūdzība. Tāpat saņemtas 152 sūdzības par citām precēm.

PTAC šogad astoņos mēnešos ir saņēmis arī 212 sūdzības par agresīvu komercpraksi, reklāmu vai e-komerciju, 99 sūdzības par līgumslēdzēju tiesiskās vienlīdzības principa neievērošanu, piecas sūdzības par prasījuma izskatīšanas pārkāpumiem, trīs par nepilnīgi, nepatiesi sniegtu informāciju un tikpat par nepareizi noteiktu samaksu par pirkuma svaru vai mēru, kā arī 248 citas pretenzijas.

Vienlaikus Lene atzīmēja, ka saņemto pretenziju veidu kopējais skaits var neatbilst iesniegumu un sūdzību skaitam, jo vienā iesniegumā vai sūdzībā var būt norādītas vairākas pretenzijas.

Pēc viņas teiktā, 1083 no šogad astoņos mēnešos saņemtajām sūdzībām sniegts skaidrojums, konsultācija vai informācija,362 sūdzībām rasts pozitīvs risinājums, 116 sūdzības pārsūtītas citām institūcijām, 54 sūdzības atteiktas, jo iesniegums nebija noformēts atbilstoši normatīvo aktu prasībām vai arī iesniedzējs neatbilda patērētāja definīcijai, bet desmit sūdzības atsauktas. Tāpat 379 sūdzības vēl ir izskatīšanas stadijā.

Līgumu apmērs, par kuriem šogad astoņos mēnešos izskatītas sūdzības saistībā ar noteikumiem neatbilstošām precēm, bija 188 076 eiro, savukārt līgumu apmērs, par kuriem sūdzības bijušas saistībā ar līguma noteikumiem neatbilstošiem pakalpojumiem, bija 248 805 eiro.

Kopumā PTAC šogad astoņos mēnešos ir sniedzis 25 946 konsultāciju par patērētāju tiesībām.

Aģentūra LETA jau vēstīja, ka 2016.gada astoņos mēnešos PTAC saņēma 1625 patērētāju sūdzību.

PTAC izskata patērētāju iesniegumus un sūdzības par patērētāju tiesību pārkāpumiem, sniedz juridisku palīdzību patērētājiem un var aizstāvēt tiesā viņu tiesības un ar likumu aizsargātās intereses.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X

Tēmas

Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu