Lielāks ne vienmēr nozīmē - labāks

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ieva Čīka/LETA

Pastāv vēlme sabiedrībā veidot viedokli - jo lielāka skola, jo labāki rezultāti, intervijā Latvijas Radio pauda Latvijas Pašvaldību savienības (LPS) padomniece Ināra Dundure.

Viņa skaidroja, ka LPS veikusi pētījumu par centralizēto eksāmenu rezultātu korelāciju ar eksāmenu kārtotāju skaitu Latvijas vidusskolās. LPS izmantoja Valsts izglītības satura centra datus, tomēr neskaitīja 27 valsts ģimnāzijas, jo tajās bērni mācās ar pavisam citiem nosacījumiem, viņa teica.

Galvenie secinājumi pētījuma esot tie, ka centralizēto eksāmenu rezultāti nav atkarīgi no skolu lieluma, kā arī eksāmena kārtotāju skaits nav atkarīgs no skolas teritoriālā izvietojuma. Piemēram, mazāk par 12 eksāmenu kārtotājiem var būt gan skolās laukos, gan vietām republikas pilsētās.

Vaicāta, kādēļ LPS pētījuma secinājumi atšķiras no Izglītības un zinātnes ministrijas secinātā, Dundure pauda, ka šobrīd, veicot centralizēto eksāmenu analīzi, vienmēr tiekot ieskaitītas valsts ģimnāzijas. Viņa arī pauda, ka esot vēlme sabiedrībā veidot viedokli - jo lielāka skola, jo labāki rezultāti. Rezultāti ir atkarīgi arī no pedagogu prasmēm, viņa uzsvēra.

Jautāta, vai ar šo pētījumu LPS «veiksmīgi nepalīdz pati sev», Dundure to noliedza, uzsverot, ka minēja tikai vienu no aspektiem. Pētījums apskatot arī kopējo tendenci. «Mums pašvaldības nav tikai laukos. Mēs vienkārši gribam vērst uzmanību, ka tikai centralizētie eksāmeni nevar būt pamats, lai pieņemtu lēmumu par vienas vai otras skolas turpmāko darbību,» viņa teica.

Kā vēstīts, LPS šodien preses konferencē plašāk informēs par pētījumu, kurā apskatīta 2016./2017.mācību gada centralizēto eksāmenu rezultātu korelāciju ar eksāmenu kārtotāju skaitu Latvijas vidusskolās.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu