Ja esi «Ryanair» pasažieris un tavu reisu atcēla

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Evija Trifanova/LETA

Turpmāko sešu nedēļu laikā katru dienu tiks atcelti aptuveni 50 aviokompānijas Rynair reisi. Ryanair paziņojusi, ka reisus atcels kompānijas kļūdainas lidojumu plānošanas dēļ. Patērētāju tiesību aizsardzības centrs un Eiropas patērētāju informēšanas centrs ir saņēmis vairāku aviopasažieru sūdzības.

Aviokompānijas mājaslapā šobrīd pieejama informācija par atceltajiem avio reisiem līdz 28.oktobrim.

Aviokompānija sarīkoja preses konferenci, kurā pavēstīja, ka atcelti visbiežāk veiktie lidojumi, tādēļ vieglāk ir pieejami lidojumu pārreģistrācijai. Kompānija sola, ka 75% līdz 80% pasažieru tiks pārvirzīti uz citiem lidojumiem vienas dienas ietvaros. Pasažieriem tiks piedāvāts pārreģistrēties tikai uz pašas aviokompānijas reisiem.

Ryanair saka, ka nesegs lidojumu atcelšanas dēļ izrietošos zaudējumus patērētājiem, kas varētu rasties, piemēram, atceļot jau veiktās auto nomas vai viesnīcu pakalpojumu rezervācijas.

Eiropas Parlamenta un Eiropas Savienības Padomes Regula nosaka: ja aviopārvadātājs ir informējis pasažieri par lidojuma atcelšanu vismaz 2 nedēļas pirms paredzētā izlidošanas laika, pasažierim ir tiesības saņemt atpakaļ par biļeti samaksāto naudas summu vai mainīt ceļojuma maršrutu, bet patērētājs nav tiesīgs saņemt kompensāciju.

Savukārt, ja aviopārvadātājs informējis par reisa atcelšanu mazāk nekā 2 nedēļas pirms reisa izlidošanas, patērētājam ir tiesības saņemt kompensāciju, atkarībā no alternatīvā lidojuma izlidošanas un ierašanās galamērķī laika.

Turklāt, ja aviopārvadātājs atceļ reisu, pirmkārt, jāļauj pasažierim izvēlēties vai septiņu dienu laikā saņemt atpakaļ par biļeti samaksāto naudas summu vai mainīt ceļojuma maršrutu.

Otrkārt, ja pasažieris ir piekritis maršruta maiņai, aviopārvadātājam jāpiedāvā pasažierim bez maksas ēdināšanu un atspirdzinājumus, kā arī bezmaksas komunikācijas iespējas, samērīgā attiecībā pret jaunā lidojuma gaidīšanas laiku. Ja jaunā lidojuma izlidošanas laiks ir vismaz dienu pēc atceltā lidojuma izlidošanas laika un ja pasažierim kādā vietā ir jāuzturas papildu vienu vai vairākas naktis vai, ja kādā vietā ir jāuzturas ilgāk, nekā pasažieris bija plānojis, aviopārvadātājam jāpiedāvā pasažierim bez maksas izmitināšana viesnīcā un transports no lidostas uz izmitināšanas vietu.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X

Tēmas

Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu