Apdrošinātāju asociācijas ombuds izskatīs sūdzības arī par veselības apdrošināšanas atlīdzībām

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: PantherMedia/Scanpix

Turpmāk Latvijas Apdrošinātāju asociācijas (LAA) ombuds izskatīs sūdzības arī par veselības apdrošināšanas atlīdzībām, pavēstīja asociācijā.

«Veselības apdrošināšana ir viens no lielākajiem apdrošināšanas veidiem ar ļoti plašu risku un polises segumu spektru, tāpēc neatkarīgu speciālistu piesaiste un citu priekšnoteikumu īstenošana, lai to pievienotu ombuda pakalpojumu klāstam, bija liels izaicinājums un laikietilpīgs process. Būtiski, lai pakalpojums būtu kvalitatīvs – lai klienti saņemtu neatkarīgus un objektīvus lēmumus,» sacīja LAA prezidents Jānis Abāšins.

Līdz šim asociācijas ombudā tika izskatītas fizisku personu sūdzības par atlīdzības izmaksāšanu vai atteikumu to izmaksāt nelaimes gadījumu, ceļojumu, dzīvības, īpašuma, KASKO un vispārējās civiltiesiskās atbildības (CTA) apdrošināšanā. Kopš darbības sākšanas 2004.gadā LAA ombuds ir saņēmis vairāk nekā 100 sūdzību, tostarp šogad iesniegtas un izskatītas 18 sūdzības, kas ir par 30% vairāk nekā vidēji iepriekšējos gados. Gandrīz 60% sūdzību līdz šim ir bijis KASKO apdrošināšanā, savukārt apmēram 30% - īpašuma apdrošināšanā.

Tāpat asociācijā informēja, ka ir samazinājies noraidīto sūdzību skaits - iepriekš šis rādītājs bija vidēji 65%, taču šajā gadā par nepamatotām atzītas 45% no visām sūdzībām. Pilnīgi vai daļēji apmierināto sūdzību skaits ik gadu ir vidēji 30-35% robežās. Savukārt vienošanās pirms ombuda lēmuma pieņemšanas jeb izlīgums šogad panākts 22% no visām lietām, kas ir būtisks kāpums, salīdzinot ar iepriekšējiem gadiem, kad 5-10% gadījumu tika panākta vienošanās.

«Pozitīva tendence, kuru esam pamanījuši, sūdzību izskatīšanas laikā vai pirms lēmuma pieņemšanas apdrošinātājam un klientam izdodas vienoties par izlīgumu. Tas vedina domāt, ka ombuda darbība varētu attīstīties arī mediācijas virzienā,» piebilda Abāšins.

LAA ir biedrība, kas pārstāv apdrošināšanas nozares intereses nolūkā sekmēt tās attīstību un caurspīdīgu pārraudzību. Asociācijā ir 16 biedri, kas aptver 99% Latvijas tirgus. Kopš 2004. gada darbojas arī asociācijas ombuds jeb ārpustiesas atlīdzību strīdu izskatīšanas institūcija.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu