Tavs pārlūks ir novecojis, lūdzu atjauno to..
Sīkdatnes (cookies) mums sniedz iespēju uzlabot jūsu kā lietotāja ērtības. Turpinot izmantot mūsu vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. VAIRĀK >

Palielina e-veselības lietotāju atbalsta dienesta jaudu

Ilustratīvs attēls | Foto: Evija Trifanova/LETA

Lai samazinātu gaidīšanas laiku līdz savienojumam, no šodienas tiek palielināta e-veselības sistēmas lietotāju Atbalsta dienesta jauda, informēja Nacionālā veselības dienesta (NVD) pārstāve Agnese Jasenoviča.

Pēc viņas paustā, ja patlaban interesentiem, zvanot uz Atbalsta dienestu, vidējais gaidīšanas ilgums līdz savienojumam ar operatoru ir apmēram minūte, tad mērķis ir to samazināt aptuveni uz pusi.

Izmaiņas saistītas ar to, ka, sākot obligāto e-veselības lietošanu, būtiski pieaudzis Atbalsta dienestā saņemto informācijas pieprasījumu skaits. No tiem aptuveni 90% ir jautājumi no ārstniecības personām un farmaceitiem.

Pēc NVD datiem, no 1.janvāra līdz šim kopā saņemti vairāk nekā 5000 zvanu no profesionāļiem, savukārt aptuveni 1000 reižu sniegts informatīvs atbalsts iedzīvotājiem. Pirmajā darba dienā pēc obligātās e-veselības lietošanas sākšanas vien saņemti vairāk nekā 1000 zvanu no profesionāļiem.

Jasenoviča norādīja, ka tagad vidēji dienā konsultanti saņem 500 līdz 600 informācijas pieprasījumus, kas ir aptuveni četras reizes vairāk nekā decembra sākumā. Lai sniegtu atbalstu, konsultantiem nākas noskaidrot tehniskas detaļas un nereti uzgaidīt, kamēr zvanītājs paralēli datorā veic nepieciešamās darbības, tādēļ sarunas bieži vien ieilgst.

Ārstniecības personām visaktuālākie ir jautājumi par e-darbnespējas lapas pagarināšanu un zāļu kompensācijas apmēra norādīšanu e-receptē. «Ir gadījumi, kad e-recepte nav korekti aizpildīta, piemēram, ārstam precīzi nenorādot diagnozes kodu, kas savukārt ir svarīgi, jo kompensējamo medikamentu izrakstīšana notiek atbilstoši noteiktām diagnozēm,» piebilda Jasenoviča, vienlaikus norādot, ka speciālisti arī interesējas, kādos gadījumos pēc šī gada 1.janvāra ārstniecības personām jāturpina izrakstīt papīra receptes.

Savukārt farmaceitiem ir jautājumi, kas saistīti ar papīra receptes elektronizēšanu jeb ievadīšanu e-veselības sistēmā, ja recepte izsniegta vēl pirms 2018.gada 1.janvāra.

Vienlaikus iedzīvotāji visbiežāk interesējas par to, kā pieprasīt pabalstu Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūrā par darbnespējas lapu B, par to, kā varēs iegādāties e-receptes zāles aptiekā un vai cilvēka vietā to varēs izdarīt, piemēram, radinieks. Tāpat iedzīvotājiem cenšas noskaidrot, kā e-darbnespējas lapu saņems darba devējs - pēc e-darbnespējas lapas noslēgšanas darba devējs to otrā dienā redz savā VID Elektroniskās deklarēšanas sistēmas profilā.

NVD norāda, ka ik dienu tiek identificēti biežāk uzdotie jautājumi, lai saprastu, kādos gadījumos nepieciešams atkārtoti uzrunāt un papildus informēt noteiktas e-veselības lietotāju grupas un kādos gadījumos nepieciešams sazināties un sniegt atbalstu individuāli. Balstoties uz saņemtajiem jautājumiem, regulāri tiekot atjaunota arī informācija e-veselības portālā, kur iedzīvotājiem un profesionāļiem pieejami gan mācību materiāli un skaidrojoši video, gan atbildes uz biežāk uzdotajiem jautājumiem un cita aktuāla informācija.

Atbalsta dienesta mērķis ir sniegt visa veida informatīvo atbalstu e-veselības lietotājiem, nodrošinot atbildes uz interesējošiem un neskaidriem jautājumiem, tostarp tehnisku traucējumu gadījumā. Ārstniecības personas un farmaceiti var zvanīt pa tālruni 67803301, savukārt iedzīvotāji - 67803300. Jautājumus iespējams uzdot arī e-pasta formā, rakstot uz «atbalsts@eveseliba.gov.lv».

7 Komentāri