Rīdziniece pret «Rīgas Satiksmi»: pēc brauciena tramvajā nākas apmeklēt ārstu

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Evija Trifanova/LETA

Līdz ar aukstāka un sniegotāka laika iestāšanos pēc pastaigām pilsētas ielās ātrāk gribas nonākt siltumā. Pēc pastaigas svaigā gaisā taču tik patīkami ir atgriezties siltā mājoklī vai sasildīties sabiedriskajā transportā. Tomēr ne vienmēr pēdējās no minētajām cerībām piepildās. «Latvijas radio 4» redakcijā vērsusies kāda klausītāja, kas sūdzējusies par braucienu aukstā tramvajā, kas galu galā novedis pie nepieciešamības iegādāties zāles.

«Doma laukuma» redakcijā vērsusies klausītāja, kas ir neapmierināta ar to, ka tramvajā, kurā viņa brauca, nedarbojās apkure. «Es iekāpu tramvaja otrajā vagonā un apsēdos.

Tur bija tik auksts kā uz ielas. Visu ceļu, un tās ir aptuveni 45 minūtes no Teikas līdz Imantai, es salu».

Turklāt ik reizi, kad tramvajs pirms kāda krustojuma apstājās pieturā, tas turēja durvis atvērtas līdz pat braukšanas uzsākšanai, kaut arī visi pasažieri, kas to vēlējās, jau bija izkāpuši. «Pēc ierašanās mājās es jutu, ka esmu apsaldējusi urīnpūsli – līdz ar to nācās ārstēties ar antibiotikām», «Doma laukumam» sūdzas neapmierinātā rīdziniece.

Minētā sieviete nav vienīgā, kas ir neapmierināta ar aukstajiem Rīgas tramvajiem. Arī sociālajā tīklā «Facebook» daudzi pasažieri publicē līdzīgas sūdzības. Lūk, viena no tām: «Tramvajā, kurā nav iedarbināta apkure, -7 grādos šķiet kā -45 grādu salā. Par to paldies «Rīgas Satiksmei»».

Komentēt šo situāciju lūdzām pašam pasažieru pārvadātājam. «Rīgas Satiksmes» pārstāvis Viktors Zaķis pastāstīja, ka

tiklīdz gaisa temperatūra aiz loga ir +5 grādi vai vēl zemāka, apkure sabiedriskajā transportā tiek iedarbināta.

«Kad transports izbrauc maršrutā, tas vienmēr ir darba kārtībā, taču gadās, ka braukšanas laikā kāda iekārta pārstāj darboties, kaut kas pārdeg, bet mēs ar to strādājam», - paskaidroja Zaķis.

Vecā parauga sabiedriskajam transportam ir tikai divi apkures režīmi: ieslēgts un izslēgts. Savukārt jaunajos transportlīdzekļus ir sarežģītāka sistēma, kas reaģē uz āra temperatūru. Zaķis neizslēdz iespēju, ka dažreiz salonā ir auksti vadītāja vainas dēļ – viņš var būt aizmirsis iedarbināt apkuri. Šādos gadījumos jāvēršas pie tramvaja vadītāja un viņš ir jāinformē par situāciju: «Vadītājs tad ziņo dispečeram un brauc ar tramvaju uz depo. Par aukstumu vienmēr vaina tiek uzvelta «Rīgas Satiksmei», taču tehnikai mēdz būt kļūmes, lai gan salīdzinoši reti», - apgalvo uzņēmuma pārstāvis.

Uz jautājumu par kompensāciju zāļu iegādei, Zaķis atbild, ka uzņēmums šādus tēriņus nesedz. Viņš arī norāda, ka aukstumu cilvēki izjūt atšķirīgi.

«Decembrī esam saņēmuši 31 sūdzību par aukstumu sabiedriskajā transportā, kā arī 4 sūdzības par to, ka ir pārāk karsts», norāda Viktors Zaķis.

Radio klausītājas jautājumu par to, vai viņa ir tiesīga pieprasīt kompensāciju, mēs uzdevām juristam Konstantīnam Ivanovam. Speciālists norādīja, ka vispirms veselības pasliktināšanās ir jāfiksē ārstam.

«Ir vajadzīgs ģimenes ārsts, kurš veic ekspertīzi un pierāda, ka pastāv saikne starp saslimšanu un atrašanos sabiedriskajā transportā», skaidro jurists.

Turpmāk, ja pasažieris jūt, ka transportlīdzeklī ir auksti, viņam par to jāziņo vadītājam, jo pretējā gadījumā viņš par tehnisko kļūmi var arī nezināt.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu