Aptauja: Latvijas iedzīvotāji visbiežāk naudu pārtērē pārtikai

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Latvijas iedzīvotāji - gan vīrieši, gan sievietes - visbiežāk naudu pārtērē pārtikas precēm, pavēstīja «Norvik bankas» Privātpersonu apkalpošanas pārvaldes vadītāja Anna Vjaksa, atsaucoties uz bankas veiktās aptaujas datiem.

Viņa informēja, ka atbilstoši aptaujas datiem Latvijā 72% iedzīvotāju, iegādājoties dažādas pārtikas preces, iztērē vairāk, nekā plānots, turklāt tas ir vienlīdz aktuāli gan sievietēm, gan vīriešiem. Savukārt, iegādājoties citas preces, iedzīvotāji pārtērē salīdzinoši retāk, piemēram, iegādājoties apģērbu un apavus, vairāk, nekā plānots, iztērē 39% iedzīvotāju, bet, iegādājoties dāvanas tuviniekiem un draugiem, vairāk, nekā plānots, iztērē 24% iedzīvotāju.

Pēc aptaujas datiem, sievietēm biežāk nekā vīriešiem ir raksturīga pārtērēšanās, un visbiežāk robu budžetā rada neplānoti tēriņi par pārtiku (73%), apģērbiem un apaviem (43%), dāvanām (27%) un kosmētikai (12%).

Analizējot to, kā atšķiras sieviešu un vīriešu iepirkšanās paradumi, aptaujā secināts, ka sievietes biežāk vilina zemākas cenas piedāvājumu izmantošana (62%), savukārt vīrieši vairāk uzmanību piešķir kvalitātei (46%). Tāpat sievietes biežāk pārtērējas, iegādājoties apģērbu un dāvanas mīļajiem, kamēr vīrieši - elektronikas preces mājai.

«Zīmīgi, ka 54% Latvijas iedzīvotāju - kā sievietes, tā vīrieši, bieži veikalā iegādājas neplānotas lietas, tostarp pārtikas preces, jo tām ir izdevīga akcijas cena, kā rezultātā viņiem sanāk pārtērēties. Tāpēc pirms došanās uz veikalu ir svarīgi sastādīt nepieciešamo lietu sarakstu, kas palīdzēs iegādāties tikai patiesi nepieciešamās lietas. Tad budžetā neveidosies nepamatots robs un būs iespēja iekrāt naudu lielākiem pirkumiem,» piebilda Vjaksa.

Viņa informēja, ka atbilstoši aptaujas datiem iepirkumu sarakstu veido 61% iedzīvotāju, tostarp biežāk sievietes (66% sieviešu pretstatā 57% vīriešu). Preču izvēle pēc lētākās cenas aktuāla kopumā 59% iedzīvotāju, tostarp šāds paradums biežāk raksturīgs sievietēm (62% sieviešu pretstatā 56% vīriešu), bet akcijas piedāvājumus vienlīdz bieži izvēlas kā sievietes, tā vīrieši (54%).

Pēc aptaujas datiem, vīriešiem raksturīgāki ir ne tikai kvalitātes meklējumi (46% vīriešu pretstatā 41% sieviešu), bet arī konservatīva pieeja, jo iepērkoties vīrieši vairāk vadās pēc pieraduma, reti izmēģinot ko jaunu (49% vīriešu pretstatā 37% sieviešu).

Aptaujas dati arī liecina, ka lielākā daļa iedzīvotāju izmanto lojalitātes kartes (77%). To piedāvājumu izmantošana gan raksturīgāka sievietēm (83% sieviešu pretstatā 71% vīriešu), turklāt sievietes mērķtiecīgi arī izvēlas tos veikalus, kuros viņām ir attiecīgās priekšrocību kartes.

Aptauja veikta 2018.gada februārī sadarbībā ar «Snapshots», aptaujājot 700 Latvijas iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 74 gadiem Rīgā, citās Latvijas pilsētās un lauku rajonos.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu