Pieaug sūdzību skaits par taksometru pakalpojumiem lidostā; problēmu saskata arī policija

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ieva Leiniša / LETA

Sūdzību skaits par taksometru sniegtajiem pakalpojumiem starptautiskajā lidostā «Rīga» pieaug, piektdien intervijā LNT raidījumam «900 sekundes» pavēstīja lidostas «Rīga» valdes priekšsēdētāja Ilona Līce. Uz šādām problēmām norāda arī Rīgas pašvaldības policija.

«Sūdzību skaits pieaug ar katru dienu. Ir apkrāpti klienti, klientus neved uz īsajiem maršrutiem, piemēram, uz Mārupi klientus neved, klibo čeku izdošana, kā arī klibo godīga cena, bet mēs šobrīd šajā gadījumā neko nevaram darīt,» sacīja Līce, norādot, ka tiesas lēmums liedz lidostai sakārtot situāciju.

Pildot Administratīvās tiesas lēmumu, no 2017.gada 6.septembra taksometru līnija starptautiskajā lidostā «Rīga» iekļauta īstermiņa autostāvvietā P1.

Lidostas vadība iepriekš kritizēja tiesas pozīciju, uzsverot, ka attiecīgais lēmums saistībā ar ierobežoto piekļuvi taksometru stāvēšanas joslai lidostas teritorijā ir pretrunā ar starptautiskajiem un nacionālajiem normatīvajiem aktiem par civilās aviācijas drošību un tas ne tikai būtiski ietekmēs lidostas darbu, bet arī apdraud Latvijas kā Starptautiskās Civilās aviācijas organizācijas (ICAO) līgumslēdzējvalsts saistību izpildi.

Tāpat lidostā «Rīga» uzsvēra, ka taksometri lidostā rada nopietnus ceļu satiksmes traucējumus, proti, traucējumus rada lielais taksometru skaits, kas vienlaikus mēģina izmantot bijušo tā saukto taksometru līniju, kurā atbilstoši tiesas lēmumam ir brīva piekļuve ikvienam transportlīdzeklim.

Kā portālu TVNET informē Pašvaldības policijas pārstāvis Toms Sadovskis, gadījumos, kad klients ir konstatējis, ka pēc brauciena ar taksometru ir ticis apkrāpts, nepieciešams nekavējoties zvanīt policijai, neapmaksāt nepamatoti izsniegto čeku un neatstāt taksometru.

Problēmu, ko nodrošina taksometru pakalpojumi, sadarbībā ar Valsts ieņēmumu dienestu (VID) kontrolē arī policija, regulāri veicot taksometru pārbaudes, tostarp kontrolbraucienus uz lidostu, un uzraugot, vai taksometriem ir viss nepieciešamais aprīkojums un licences. Savukārt gadījumus, kad klientiem netiek izsniegts čeks, izskata VID. Novērots, ka kopumā situācija ar neizsniegtajiem čekiem gan uzlabojas.

No policijas puses konstatēts, ka visbiežāk klienti tiek apkrāpti, tiem prasot pārāk augstu maksu par braucienu, kas galvenokārt notiek, neizsniedzot čeku, turklāt lielākoties tiek apkrāpti tieši ārvalstu pilsoņi un tūristi, kuri netiek informēti par tarifiem.

«Šobrīd taksometru tirgū ir nedabīgi liela konkurence, kas pašreizējā situācijā nāk par sliktu visai nozarei. Ja ir samērīga un veselīga konkurence, tas veicina godprātīgu uzņēmējdarbību, taču pie tik lielas konkurences kā šī cenas par braucienu ir noslīdējušas tik zemu, ka reti kura taksometru firma var strādāt, ievērojot visus normatīvus,» atzīst Sadovskis.

Starptautiskā lidosta «Rīga» ir lielākais aviosatiksmes mezgls Baltijas valstīs. 2017.gadā lidostā «Rīga» apkalpoja 6,097 miljonus pasažieru, kas ir par 12,9% vairāk nekā 2016.gadā, savukārt šogad lidostā «Rīga» plānots apkalpot apmēram 6,5 miljonus pasažieru.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu