Jautājums: Tavuprāt, vai skolās ir jāpagarina mācību gads?


« iepriekšējais 1 2

  1. Adolf 2011. g. 2. decembrī, 21:37

    To ķīli uz paneļa, lai pelna pats savu maizi! Nebūs te dažiem lemt ko mēs gribam!

  2. jusiskusis 2011. g. 2. decembrī, 20:58

    No sākuma ieviesiet valsts apmaksāto izglītību valsts valodā!

  3. mamma 2011. g. 2. decembrī, 19:00

    Ir jāizvērtē dažu mācību priekšmetu lietderība vidusskolās, līdz ar to samazinātos mācību slodze un skolēni nebūtu tik pārguruši.
    Mājturību, vizuālo mākslu un mūziku var mācīties specializētās skolās.

  4. ~ 2011. g. 2. decembrī, 18:50

    Tavuprāt, vai skolās ir jāpagarina mācību gads?
    ---
    Kurš TVNET darbinieks tik nepareizi veido jautājumus latviešu valodā? :(

  5. mamma skolēnam 2011. g. 2. decembrī, 18:23

    nevis jāpagarina mācību gads, bet jāpārskata mācību priekšmeti un programma.Piemēram, vai ģimnāzijā visiem bioloģijā ir jāmācās par DNS un bioķīmiskie procesi, vai vēsturē tik ilgi ir jāuzkavējas senās Romas periodā, nemācot Latvijas vēsturi vispār, ķīmijā es risināju uzdevumus un bija priekšstats par vielām to masu un vērtībām, tagad māca trīs gadus kaut ko elektronu līmenī. Rezultātā ir liela pārslodze un vairs nepatīk neviens no minētajiem priekšmetiem.

  6. studente 2011. g. 2. decembrī, 17:28

    Tā jau mūsu izglītības sistēma ir vienkārši fascinējoši traģiska. Bet tagad vēl skolniekiem grib atņemt vasara brīvlaiku, to laiku, kad viņi var atpūsties no visa garā un smagā mācību gada, jo nekur citur nav tik šausmīgās mācību programmas kā Latvijā pamatskolniekiem un vidusskolniekiem.

  7. Maksims Pogumirskis (Diversants) 2011. g. 2. decembrī, 15:41

    Pehc maniem aprehkjiniem sahnahk:
    agrahk lai pabeigtu skolu vajahdzehja 2376 dienas (jahmahcahs ari' sestdienahs, bet par 1 gadu mahzahk)
    tagad 2160 dienas (jahmahcahs tikai 5 dienas nehdelja', bet par 1 gadu ilgahk)
    starpihba 216 dienas
    secihnahjumi: katru mahcihbu gadu vajagh pagarinaht par 18 dienahm.

  8. ddd 2011. g. 2. decembrī, 15:40

    Vienīgais, ko māk tajā ministrijā ir lobēt izdevniecību Zvaigzne, lai tā katru gadu atkal un atkal no jauna izdot jaunas mācību grāmatas un burtnīcas, it kā tajā mācību vielā līdz pat vidusskolai kaut kas varētu būtiski mainīties. Un tikai nestāstiet, ka mācību grāmatas raksta draudzīgs pedagogu kolektīvs, droši vien kāds lauku skolotājs par pašizmaksu, spriežot pēc matemātikas uzdevumu formulējumiem.
    Bērn, īpaši pamatskolā, iet uz skolu kā tādi bruņurupuči ņindzas ar mugursomu lielāku par sevi. Kur vēl eiropā mēs vēl tādu skatu redzam???

  9. Es esmu bagete » ddd 2011. g. 2. decembrī, 21:53

    Šaubos, vai tu vispār esi bijis Eiropā? Smejos par neandertāliešiem, joprojām.

  10. Dii 2011. g. 2. decembrī, 13:42

    Jāsāk ar to cilvēku izvērtēšanu,kuri sastāda mācību vielas,prasības,vērtēšanas sistēmas,nevis mūsu bērnu iedzīšanai slimībās, uz nervu,pārslodzes pamata!

    to:Edza.
    Mums ir zems izglītības līmenis???Ko nu neteiksi...mūsu bērni,aizbraucot,līdzi saviem vecākiem,ārzemēs,skolās ''pārlec'',ar savam zināšanām,vismaz, 1 klasi!Pārējais(ja kādam ar augstako izgl. ir maz zināšanu)-atkarīgs no paša.Ja cilvēks vēlas zināt vairāk-viņš uzzinās!Pats vainīgs,ka neesat sagatavots,pašam smadzeņu ,it kā, vajag pietikt,ja,reiz,augstskolā mācījāties...
    Mans viedoklis:Tas,ka līmenis,pēc atzīmju vidējiem rādītājiem valstī,samazinās,norāda tik uz to,kā mācību grāmatās tiek aprakstīta viela(sarežģīti)un -cik daudz visādu pētniecisko darbu bērniem jāveic pašiem,pat ne 10,klasē,bet jau 5.klasē..Visu paspēt nevar,īpaši,ja salikti priekšmeti,kuri atkārtojas no dienas uz dienu(nav runa par matematiku,angļu valodu,latviešu valodu).Tāpat-vērtēšanas sistēma!Agrāk,lai ''nopelnītu''vieninieku,varēja nezināt neko,tagad-jāzin un ne maz.(piem. 7.klasē:ģeografijā,zināsi 100 pasaules ūdenstilpnes-10balles,zināsi 10-1, aritmētika''vienkārša'')...Vecāki un bērni,gribot negribot,veic izvēli, saskaņā ar nākotnes vēlmēm,kurā priekšmetā ''pietiek''ar 4, kurā vajadzīgs,vismaz 9.Elementāri!
    Bērnus nevis nogurdina mājasdarbi,bet,kā jau minēju,augstās prasības un mācību vielas formulējums-sarežģītība.
    Un vēl kas...pati 6 gadus esmu bijusi skolotāja un tas,ka skolotājiem nav 3 mēnešu brīvlaiks vasarā( kā arī parējos laikos,kad bērniem ir brīvlaiks-tas ir normāli,pareizi,nekā traģiska!Valstī vispār ir noteikts atvaļinAjums-(vismaz)28 kalendāras dienas un vārdu''vismaz''darba devēji neredz.! LR DL 149.pants. Ikgadējais apmaksātais atvaļinājums).
    Bērniem vasarā ir jāatpūšas un pareizi arī rakstīja tie komentētāji,kuri minēja,ka nekāda labuma tajā,ka bērni sēdēs skolas solā,kamēr ārā spīd saule ( un gribas izbaudīt silto laiku,pa maksimumu(arī pieaugušajiem savos atvaļinājumos),kurš nav mums nemaz tik ilgs)-nebūs!
    Bērni-no 6 gadu vecuma-uz skolu!Tiek laupīta bērnība,par kuru tik skaļi runā,ka tā jāpaildzina!(ne visi gatavi sēsties skolas solā tādā vecumā)
    Un,visu beidzot:tā jau bērni mācās 12 gadus ( ne tā kā mēs-11‘’pārlecot 1 klasi’’)!

  11. zzZ » Dii 2011. g. 2. decembrī, 14:42

    Nekad nēesmu sapratis to stulbumu, kāpēc kādam jāiekaļ galvā 10 tas, 30 šitas, 25 vel kaut kas, bet tajā paša laikā skolēns nav iemācīts domāt, kā atrisināt to, šito un vel kaut ko, kas ir daudz svarīgāk.

  12. Duffy 2011. g. 2. decembrī, 12:02

    Arī bērni Latvijā ir pārāk resni un pārāk nelaimīgi, jo viņu vecāki ir baigie resnuļi..

  13. Ideja kā māja 2011. g. 2. decembrī, 11:29

    Nav nopietni ķerties pie mācību gada pagarināšanas un neredzēt problēmas, kuras tiešām gaida risinājumu. Piemēram, mācību programmu piesārņojums ar daudzām liekām lietām pamatskolā, mūsu skolēnu neattīstītā spriestspēja vidusskolā, izglītības fomālums dažās augstskolās, pārāk lielā mājasdarbu slodze skolēniem, skolotāju profesionālā "izdegšana" utt.

  14. xprt » Ideja kā māja 2011. g. 2. decembrī, 11:42

    +100
    Visas šīs problēmas ir pieredzētas dzīvē un nevienu no šīm neatrisina mācību gada pagarināšana.

  15. Harijs 2011. g. 2. decembrī, 11:09

    Dzīvē viss ļoti strauji mainās,gan tehnoloģiju pielietojums,gan informāciju plūsma,un izglītības sistēmā izmaiņas ir nepieciešamas.Tomēr,lai tās veiktu,ir nepieciešams noteikt "gala mērķi" - uz ko mēs ejam.Tad ļoti nopietni apspriest šos jautajumus ar skolotājiem,vecākiem - ar tiem cilvēkiem,kuri saistīti ar šo procesu visciešāk.Varbūt tam ir nepieciešams veltīt gadu vai pat divus un tikai tad veikt reālas reformas.Par konkrēto jautājumu - mācību gada pagarināšanu - uzskatu,ka to nevajag darīt.Nevajag skatīties uz citām valstīm,bet veidot savu plānu.Nobeidzot,gribu teikt,ka tas,ka Latvijā sagatavotie speciālisti ir "vājāki"par citās valstīs izglītību ieguvušiem nav taisnība,bieži vien viņi ir daudz labāk sagatavoti un izkonkurē vietējos speciālistus.Jādomā gan par mācību plāniem skolās,kuri ir"piesārņoti"ar ļoti daudzām pilnīgi nevajadzīgām lietām pamatizglītības iegūšanai,ir pārāk sarežģiti un turpmākajā izglītībā nevajadzīgi,jo cilvēkam intereses attīstās pakāpeniski un viņš vienmēr var vajadzīgo "piemācīties"klāt,ja būs iemācīts mācīties.

  16. ilknis 2011. g. 2. decembrī, 11:00

    Mutes ciet ,skolotājiem profesija ir viss smagākā,ja es mājās netieku galā ar savu dēlu ,iedomājos kā skolotājas ar 30 delveriem cīnās.
    Pielikt algas skolotājiem ei dzird...

  17. Krista 2011. g. 2. decembrī, 10:25

    Nesen lasīju, ka deputātiem darba sesijas ir stipri īsākas un brīvlaiks garāks kā mūsu bērniem. Varbūt saksim tomēr ar deputatiem, kuri tomēr ir jau pieauguši...

  18. zuze 2011. g. 2. decembrī, 10:17

    Ne šis ministriņš vien ko grib reformēt, jau iepriekšēji politiskie ielikteņi izcēlušies ar visādām glupībām.
    Mani neapmierina NEvienotā programma apmācībās - katrā skolā atšķirīgas grāmatas, atšķirīgi pieņēmumi par to ko vajag un nevajag... Galvenais lai grāmatu izdevēju biznes plaukst! Klaja lobēšana.
    Nav jau arī nekas pretī, ja mācību gadu pagarina, bet tad lūdzu visu padarīt skolās - ZPD izstrādes tiešā darba vadītāja vadībā, nevis pa e-pastiem naktīs, patstāvīgie-mājasdarbi skolā, ne mājās pēc treniņiem vai citām nodarbībām, utt. Tad es šajā reformā redzu jēgu. Varbūt beidzot arī kultūras ministrija varētu vienoties ar izglītības ministriju par kultūras aktivitātēm skolās, bērnudārzos. Citādi viss ir atkarīgs no iestāžu vadītāja kultūras izpratnes un līmeņa, kā arī skolotāju ķeksīša pēc vadītām ekskursijām un kultūras pasākumu apmeklējumiem.

  19. Opis 2011. g. 2. decembrī, 09:21

    Viens tikko iesēdās krēslā un iedomājas sevi par baigo reformatoru! Nekas mūsu valstī nemainās un nemainīsies! ātrāk pabeigs skolu, ātrāk aizbrauks uz Angliju strādāt!

  20. korn 2011. g. 2. decembrī, 09:14

    Jums ikviens skolotājs pateiks, ka no maija vidus jau nav nekāda mācīšanās. Bērni pārguruši, avitaminoze, bet ārā aicinoši spīd saule, vītero putni, viss zeļ un plaukst... Hormoni trako un galvā nav vietas mācību vielai!)))
    Bet sākt mācību gadu augusta vidū varētu gan. Tikai Zinību diena būtu pārnesama uz mācību gada pirmo dienu.

  21. es 2011. g. 2. decembrī, 09:02

    Šitam galīgi nepiekrītu. Vajag skolās normāli bērnus noslogot, nevis rīkot kaut kādas projektu nedēļas, kam neredzu nekādu jēgu. tusiņus. Drīzāk vajadzētu atgriezties pie kādreizējās semestru sistēmas. Un kas tad būs, ja saīsinās vasaras brīvlaiku? Vai tad bērni sāks labāk mācīties? Es domāju, ka būs otrādi.

  22. vr409 2011. g. 2. decembrī, 08:58

    Skolotājas jau tagad nevar ,izturēt slodzi,skolniekiem arī ir smagi..
    šeit vajag izvērtēt lietderību.

  23. Lūdzu atvainojiet, bet.... 2011. g. 1. decembrī, 23:45

    Lūk, kā notiek ģimnāzijās -
    vismaz 2x nedēļā mums ir 8 stundas (8.00 - 14.55)
    Kamēr tiekam mājās, labi, tā iespējams skaitās kā atpūta. Var aiziet arī tēju kaut kur padzert. Ierodamies mājās ne ātrāk par pl.17. Tas ir tad, ja skolēnam nav vēl papildus nodarbības (mūzikas, mākslas skolas, pulciņi vai sporta treniņi)
    Es, ierodoties mājās ap pl. 19, esmu spiesta aizmirst par ēšanu, televizoru vai ko tamlīdzīgu. Mums jāķeras klāt slavenajam un nožēlojamajam ZPD, referātiem, pārspriedumiem, matemātikas uzdevumiem, jauno tēmu lasīšanai, konspektu rakstīšanai (kas šobrīd ir ļoti aktuāli), darba burtnīcu aizpildīšanai. Un kur tad bez prezentācijām... Slavenās prezentācijas, ko jāveido vairākas reizes nedēļā atsevišķos priekšmetos. Un vēl pa virsu visam ir jālasa kāda luga vai dzejas grāmata literatūrā (kas ir tik nogurdinoši, ka ne reizi vien esmu pamodusies tikai no rīta). Kā jums šķiet, cik es stundas veltu miegam katru dienu? Vidēji 5 stundas.
    Un ja noslimo 2 nedēļas, tad gals ir klāt, parādu neiedomājami daudz un dažādu priekšmetu skolotājiem vienā laikā konsultācijas. Un tas viss ir jāsakārto 2 nedēļu laikā.
    Jā, kā jau visi skolotāji ir teikuši "Nevajadzēja izvēlēties šo skolu", bet ja es gribu normālu līmeni, tas nenozīmē, ka tā sasniegšanai būtu jādzīvo dramatisks dzīvesveids. Jā, es rakstu par Mātera ielas iestādi.
    Starp citu, mums ir arī skolotāji, uz kuriem Izglītības ministrijas likumi neattiecas. Un skolas vadība neko nedarīs - gadiem pārbaudīts. Slavens teiciens "skolā vari nebūt tad, kad tu esi miris vai guli reanimācijā."
    Dārgie skolotāji, ar nožēlu jāatzīst, ka jūs bez mums esat niecība! (Un šo, starp citu, man pateica mana ģimenes ārste, kura laikam saprot vairāk, nekā pati skolas vadība)

  24. smadzene » Lūdzu atvainojiet, bet.... 2011. g. 1. decembrī, 23:57

    Neviens tev neliek iet uz ģimnāziju mācīties.

    Vidējo izglītību var dabūt na haļavu internetā (tālmācības vidusskola) vai vakarskolā.

    Augstkolā var tikt ar jebkādu vidējās izglītības papīru.

  25. ~ » Lūdzu atvainojiet, bet.... 2011. g. 2. decembrī, 07:37

    Tieši tāpēc visiem nav jāmācās ģimnāzijā, it īpaši tādiem, kā tev, ja tu sāc čīkstēt. Es un daudzi mani draugi ļoti labi pabeidzām ģimnāziju, un nevienam nebija problēmu atrast laiku ārpusskolas interesēm un draugiem. Tā, ka - plāno savu laiku! Un nevajag zubrīt, vajag izprast.

  26. Ja kas » Lūdzu atvainojiet, bet.... 2011. g. 2. decembrī, 09:45

    Tas jau ar notiek parastās skolās, ne tikai ģimnāzijā!
    Turies!!!

  27. GR » Lūdzu atvainojiet, bet.... 2011. g. 2. decembrī, 10:13

    8 mācību stundas ir maz. Tad ja ir 0.tā stunda un vēl 10 pēc tam, tad gan ir jautri...
    Piekrītu, ka nevar visu paspēt, ja mācies Rīgā, dzīvo Rīgā vai kaut kur ārpus tās. Bet pārējā pilsētās gan visu var ļoti lieliski paspēt! Es savā laikā Daugavpilī skolā gāju, divos deju kolektīvos dejoju, dziedāju folkloras kopā, gāju uz baleta nodarbībām 4x nedēļā un 5x nedēļā gāju uz mūzikas skolu, vakarā pēc visām skolām 2h spēlēju klavieres, vēl kādu laiku mācījos un pamanījos vakarā ar draugiem ārā patusēt... Beat that!
    Tā kā nav ko čīkstēt!

« iepriekšējais 1 2

Lai pievienotu komentāru no ārvalstīm, nepieciešams autorizēties ar TVNET, Orb.lv, Draugiem.lv, Twitter vai Facebook kontu.

TVNET    Orb.lv    Draugiem.lv    Twitter    Facebook    Google


TVNET aicina portāla lasītājus, rakstot atsauksmes, būt tolerantiem, iztikt bez rupjībām un saglabāt elementāras pieklājības normas. TVNET patur iespēju atslēgt lasītājus no komentēšanas iespējas.

Diskusiju un komentāru noteikumi



Rakstu grupas

Sadarbības partneri

  • Politika.lv
  • LETA

Horoskopi