Apvedceļa projekta izstrādātāji Iecavā piekrīt iedzīvotājiem (1)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Iecavnieki cer, ka no vairākiem piedāvātajiem ātrgaitas šosejas posma Saulkalne–Bauska (Ārce) Iecavas apvedceļa variantiem Satiksmes ministrija Ministru kabinetam apstiprināšanai izvēlēsies vietējo iedzīvotāju ierosināto kompromisu (Nr. 3a) – no Iecavas vistālāk uz austrumiem gar mežiem.

Kaut tas ir garākais apvedceļa piedāvājums, izvirzīt to par ģenerālvariantu piekrita projekta autores akciju sabiedrības (a/s) «Ceļuprojekts» pārstāvji. Ļaužu svarīgākais nosacījums bija cilvēku intereses, nevis videi nodarītais kaitējums. Tāds iespējams, ierobežojot meža zvēru migrāciju un degradējot dabiskos meža biotopus. Tomēr ietekmes uz vidi novērtējums nebūšot izšķirīgais, izvēloties šosejas atrašanās vietu. Tie būs ekonomiskie un būvniecības tehniskie aspekti. Ceļa posma Saulkalne–Bauska (Ārce) Iecavas apvedceļa būvniecības sabiedriskā apspriešana, kurā izskatīja celtniecības ietekmi uz vidi, notika Iecavas kultūras namā 16. septembrī. Tā bija pēdējā sabiedriskā apspriešana šajā pašvaldībā. Iedzīvotāju atsaucība bija liela, sižetus par sapulci filmēja vairākas nacionālās televīzijas. Iecavas apvedceļa atrašanās vietu ietekmēs arī Codes pagasta iedzīvotāju izvēle. Viņu pēdējā sabiedriskā apspriešana notika vakar, 18. septembrī. Ja kaimiņpašvaldības nevarēs vienoties, jautājumu izlems Ministru kabinets. Vienai vietvarai nāksies piekāpties. Galīgais apvedceļa variants būšot zināms nākamā gada aprīlī.

A/s «Ceļuprojekts» ātrgaitas šosejas projektu izstrādā pēc valsts akciju sabiedrības «Latvijas Valsts ceļi» (LVC) pasūtījuma. «Ceļuprojekta» uzdevumā plānojamā apvedceļa ietekmes uz vidi novērtējumu rakstīja SIA «Eirokonsultants».

«Darba ziņojuma izstrādes gaitā konstatēti šādi fakti: ietekme uz vidi ir nelabvēlīgāka tiem variantiem, kas iet pa līdz šim neskartām teritorijām, un mazāk nelabvēlīga tiem, kas vairāk izmanto esošā ceļa posmus; visi piedāvātie trases varianti ir īstenojami, nevienam nav konstatēti izslēdzoši trūkumi, tomēr limitējošs faktors ir Bauskas dabas parka šķērsošana, kas īstenojams tikai tādā gadījumā, ja visas ieinteresētās puses vienojas par to kā vienīgo iespējamo risinājumu,» informēja LVC.

Dokumentu var izlasīt LVC internetvietnē www.lvceli.lv (sadaļā «Publikācijas») un Iecavas novada Domē, Codes, Mežotnes, Ceraukstes, Rundāles, Īslīces un Bauskas pašvaldībā, kā arī Bauskas rajona Padomē. Interesenti līdz 30. septembrim Vides pārraudzības valsts birojam var sūtīt rakstveida priekšlikumus par paredzēto darbību.

Apvedceļa būvniecību sadalīs posmos. Pirmo – tilta pār Daugavu (Rīgas HES ūdenskrātuvi) celtniecību – varētu sākt 2013. gadā. Tam sekos Rīgas un pēc tam Bauskas un Iecavas apvedceļu būvniecība. Mūsu rajonā tas varētu notikt ap 2020. un 2025. gadu.

Biedrības «Mēs Iecavai» valdes priekšsēdētājs Imants Sūna sacīja: «Sabiedriskās apspriešanas sapulces norisi vērtēju ļoti labi. Visi bija sagatavojušies. Ceļu projektētāji ir ņēmuši vērā mūsu viedokli. Arī novada Dome iedzīvotāju uzskatus atbalstīja. Tālākais apvedceļa uz austrumiem variants jeb 3a ir pats labākais, jo ir mazāk traucējošs cilvēkiem. Tur dzīvo maz ļaužu, ir daudz mežu. Piemēram, Audrupi netiek nošķirti aiz ātrgaitas šosejas. Citos variantos sadalītu Zālīti, daļēji Zorģus.»

A/s «Ceļuprojekts» otrās ceļu nodaļas vadītājs Elgars Smiltnieks piekrita: «Ceļu projektētāji atbalsta 3a variantu, sapulcē vairākums arī bija par to. Tas ir nedaudz nelabvēlīgs dabai, taču cilvēki ir aizsargājamāki.»

«Rāma sapulce, salīdzinot ar iepriekšējo Iecavā. Toreiz pārrēķinājāmies ar telpas lielumu, ļaužu atsaucība bija neredzēta. Pirmo reizi mūžā noturējām sanāksmi divās «porcijās». Izskanēja asi viedokļi, tagad tie bija ņemti vērā,» tā sacīja Valdis Felsbergs, plānojamā apvedceļa ietekmes uz vidi novērtējuma izstrādātājas SIA «Eirokonsultants» vadītāja vietnieks. Skeptiskāk situāciju vērtē Iecavas novada Domes zemes ierīcības dienesta vadītājs Aivars Mačeks: «3a variants pašvaldības attīstībai būtu pats labākais risinājums. Taču, kamēr nav galīgā lēmuma, neesmu pārliecināts, ka to izvēlēsies. Eiropā zaļajiem ir stipra ietekme. Ceru, ka valdībā virsroku ņems veselais saprāts.»

Komentāri (1)CopyLinkedIn Draugiem X

Tēmas

Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu