Salacgrīvā izveidota "Rail Baltica" trases izpētes konsultatīvā darba grupa (3)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Salacgrīvas novada pašvaldība kopā ar vietējiem iedzīvotājiem sadarbībai ar "Rail Baltica" trases plānotājiem izveidojusi konsultatīvo darba grupu, pilsētas informācijas portālu Limbazi24.lv informēja sabiedrisko attiecību speciāliste Rita Voronkova.

Noteikti trīs svarīgākie darba uzdevumi: kompensāciju jautājums, optimālākā trases varianta izvēle un jautājums par Salacgrīvas stacijas izveidi.

RB Latvija telpiskās plānošanas eksperts Neils Balgalis: "Salacgrīvas novadam "Rail Baltica" trases plānotāji ir piedāvājuši divus jaunbūvējamā Eiropas sliežu platuma dzelzceļa trases variantus. Šobrīd iedzīvotāju vidū nav vienprātības, ir dažādas intereses un ir dažādi viedokļi par trases iespējamo novietojumu. 21.aprīlī uz kopsapulci un tikšanos ar trases plānotājiem pašvaldībā bija ieradušies aptuveni 60 iedzīvotāju, un tika izveidota darba grupa, kas līdzdarbosies trases plānošanas laikā. Tika arī noteikti iedzīvotājiem svarīgākie jautājumi."

"Iniciatīva par darba grupas veidošanu ir nākusi no iedzīvotāju puses. Mums ir ļoti svarīgi līdzdarboties šī projekta izstrādē un panākt mums labāko risinājumu. Ir jāstrādā pie tā, lai mēs - pašvaldība un iedzīvotāji būtu ieguvēji, ne zaudētāji. Šo dzelzceļa līniju mēs būvējam sev - ne igauņiem vai lietuviešiem. Šobrīd tas ir kā apgrūtinājums, bet ir jāskatās nākotnē," norāda Salacgrīvas domes priekšsēdētāja vietnieks attīstības jautājumos Jānis Cīrulis.

Salacgrīvas pašvaldības un iedzīvotāju darba grupā darbosies aptuveni 20 cilvēku, par tās koordinatoru tika izvirzīta aktīva vietējā iedzīvotāja Vīva Ieviņa, no pašvaldības puses darbu vadīs domes priekšsēdētāja vietnieks attīstības jautājumos Jānis Cīrulis. Darba grupa kā galvenos jautājumus izvirzījusi darbu ar kompensāciju jautājumiem tiem nekustamo īpašumu īpašniekiem, kurus nākotnē skars vai ietekmēs "Rail Baltica" trase, optimālākā trases varianta izvēle, jo šobrīd iedzīvotāju vidū nav vienprātības par to, kurš no abiem variantiem būtu optimālākais, tāpat aktuāls ir jautājums par Salacgrīvas stacijas izveidi. Par kopā ar trases plānotājiem paveikto regulāri tiks informēti arī pārējie novada iedzīvotāji. Trases plānotāji - RB Latvija - apņēmušies interesentus nodrošināt ar visu nepieciešamo informāciju, t.sk. ar karšu materiāliem, kā arī regulāri piedalīties sanāksmēs. Nākamā tikšanās plānota jau 28.aprīlī.

Šī ir jau otrā pašvaldības un iedzīvotāju kopīgi izveidotā darba grupa, lai līdzdarbotos "Rail Baltica" trases plānošanas laikā. 11.aprīlī Bauskas novadā tika izveidota pašvaldības un iedzīvotāju kopīgā darba grupa "Rail Baltica" trases plānojuma apspriešanai un izvērtēšanai šajā novadā, kura piedalīsies sēdēs, kas saistītas ar "Rail Baltica" projekta tehniskās izpētes procesu, ietekmes uz vidi novērtējumu, lokālplānojumu izstrādi pašvaldības teritorijai, sniedzot viedokli pašvaldības deputātiem un gatavojot priekšlikumus atbildīgām institūcijām. Arī Savukārt Daugmalē izveidojusies interesentu grupa, kas sadarbojas ar pētniekiem, spriežot par optimālāko Daugavas šķērsojumu. Tur tikšanās plānota nākamajā nedēļā.

"Vēlreiz varu apliecināt, ka atbalstām šādu darba grupu veidošanos, jo tādējādi iedzīvotāji tieši līdzdarbojas plānoto trašu izpētē un pārliecinās, kā tiek ievērotas pušu intereses, lai Latvijas interesēm izvēlētos visatbilstošāko un vislielāko labumu sniedzošo trases variantu. Ir saprotams, ka iedzīvotāju vidū, kurus varētu skart trase, ir satraukums, jo šobrīd turpinām pētīt un nav lēmuma, kur tieši atradīsies 40 - 60 m platais dzelzceļa sliežu koridors. Tāpēc līdzdarbošanās turpmākā izpētes procesā, kura rezultātā tiks noteikta precīza trases atrašanās vieta, dos konkrētākas atbildes kā plānojums veidojas, mazinot iedzīvotāju satraukumu. Jāuzsver, ka esam uzrunājuši sabiedrību piecus gadus pirms "Rail Baltica" būvniecības sākuma: tas ir pietiekams laiks viedokļu, priekšlikumu izteikšanai un uzklausīšanai, kā arī izsvērtu lēmumu pieņemšanai. Esošā lielā aktivitāte liecina par Latvijas sabiedrības pilsonisko briedumu un izpratni, ko nozīmē sadarbība, veidojot nozīmīgas transporta būves, kuras kalpos mums un nākamajām paaudzēm," skaidro Neils Balgalis.

Komentāri (3)CopyLinkedIn Draugiem X

Tēmas

Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu