Asociācija: patērētāju motivācija pāriet uz autogāzi ir samazinājusies

BNS
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ieva Lūka / LETA

Līdz ar zemajām naftas cenā Latvijā patērētāju motivācija pāriet uz autogāzi ir samazinājusies,sacīja Latvijas Degvielas tirgotāju asociācijas (LDTA) valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Stirāns.

Viņš stāstīja, ka 2012. un 2013.gadā, kad bija lielais autogāzes noieta pieaugums, mazumtirdzniecībā autogāze dažbrīd maksāja pat trīs reizes lētāk nekā benzīns. «Šodien starpība jau drīz būs mazāka nekā divas reizes. Pamatā tas ir saistīts ar akcīzi. Pat pēc pēdējā palielinājuma, autogāzei ir gandrīz piecas reizes zemāks akcīzes nodoklis nekā benzīnam. Turklāt šiem produktiem pasaules biržās cenas veidojas dažādi. Tad, kad bija lielais naftas cenu kāpums un benzīnam un dīzeļdegvielai cena pieauga, autogāzei tā nemainījās. Tagad naftas produktiem cenas kritās, bet gāzei cena īpaši nav mainījusies un cenu starpība ir samazinājusies,» stāstīja Stirāns.

«Tādēļ no vienas puses var teikt, ka patērētāju motivācija pāriet uz autogāzi ir samazinājusies, jo tas tomēr prasa automašīnas pārbūvi un ieguldījumus. No otras puses – lielākā daļa, kura gribēja, to jau ir izdarījusi. Šis process nevar būt bezgalīgs, jo nekad nebūs tā, ka visi savas benzīna dzinēju automašīnas gribēs pārveidot autogāzes lietošanai. Arī tie, kas tagad pērk jaunas automašīnas, drīzāk izvēlas dīzeļa dzinējus, jo automašīnu pārbūves ekonomiskais efekts pašlaik ir pazudis. To rāda arī statistika – 2015.gadā autogāzes patēriņš ir praktiski tāds pats kā 2014.gadā,» teica LDTA vadītājs.

LDTA ir sabiedriska organizācija, kas Latvijā apvieno juridiskas un fiziskas personas, lai veicinātu degvielas un citu naftas produktu tirdzniecības attīstību, kā arī veiktu citu statūtos minētu kopīgo darbību.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu