Autoceļu uzturētājs aicina pašvaldības sadarboties grants ceļu jautājuma risināšanā

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

AS «Latvijas autoceļu uzturētājs» (LAU) ir gatava ciešākai sadarbībai ar pašvaldībām, lai kopīgi risinātu novada svarīgāko autoceļu ikdienas uzturēšanas jautājumus pieejamā finansējuma apmērā, pavēstīja uzņēmumā.

Pēdējās nedēļas laikā LAU veicis greiderēšanas darbus visos Latvijas reģionos, nolīdzinot grants ceļa segumus vairāk nekā 9000 pārgājiena kilometru (pārgājiena kilometrs nozīmē, ka ir veikts viens tehnikas vienības darba gājiens) apmērā un veicot ceļa segumu planēšanu vairāk nekā 700 kilometru garumā.

«Beidzoties ziemas sezonai, tiks plānoti un veikti ikdienas uzturēšanas vasaras darbi atbilstoši pieejamam finansējumam - greiderēšana, izskalojumu remonts, pēc nepieciešamības caurteku remonts vai nomaiņa, atsevišķos ceļa posmos grāvju atjaunošana. Diemžēl pašreiz pieejamais ikdienas uzturēšanas finansējums neļaus veikt šos darbus visiem ceļiem, tāpēc, veicot šos darbus visos Latvijas reģionos, esam gatavi ņemt vērā pašvaldību izteiktās maršrutu prioritātes,» pauda LAU valdes priekšsēdētājs Vladimirs Kononovs.

Pēc uzņēmumā vēstītā, diemžēl, gadu laikā pieaugot satiksmes intensitātei un kravas transportlīdzekļu kravu svaram, pavasaros un rudeņos, kā arī nepastāvīgos laika apstākļos daļa no grants ceļiem pārtop grūti izbraucamos ceļos. Arī silta ziema neizbēgami rada problēmas - jo vairāk ir sasalšanas un atkušanas ciklu, jo ietekme uz autoceļu ir lielāka. LAU seko līdzi situācijai ar grants seguma ceļiem visos Latvijas novados un aicina novadu domes apzināt svarīgākos maršrutus, kuriem LAU varētu veltīt lielāko uzmanību, veicot ikdienas uzturēšanas darbus.

Lai uzlabotu braukšanas apstākļus un nodrošinātu līdzenāku ceļa brauktuvi, jāgreiderē grants seguma ceļi. Pateicoties labvēlīgiem laika apstākļiem, šonedēļ visos valsts reģionos LAU veic grants ceļu greiderēšanu. Uzlabot grants ceļu stāvokli iespējams tikai tad, kad ceļi apžūst un kļūst izturīgi. Pretējā gadījumā, uzbraucot uz pārmitrināta, nestspēju zaudējuša ceļa ar smago uzturēšanas tehniku, grants ceļu var sabojāt vēl vairāk.

Pēc LAU paustā, lai pasargātu grants ceļus un nodrošinātu to, ka tie nesabojājas neatgriezeniski, tiek noteikti masas ierobežojumi - tiek liegta pārvietošanās transportam, kas smagāks par 10 tonnām. No visa Latvijas valsts autoceļu tīkla vairāk nekā puse ir ceļi ar grants segumu - 11 075 kilometri. Ikgadējie masas ierobežojumi tiek ieviesti gandrīz uz visiem, uz aptuveni 10 000 kilometru.

«Latvijas īpatnība ir tā, ka no visa valsts pārziņā esošā autoceļu tīkla vairāk nekā puse ir ceļi ar grants segumu, pārsvarā tie ir vietējās nozīmes ceļi ar nelielu satiksmes intensitāti. Ņemot vērā to, ka pēdējo 25 gadu laikā valsts autoceļu tīkls tiek uzturēts nepietiekama finansējuma apstākļos, bet Eiropas Savienības fondu līdzekļus ieguldīt vietējās nozīmes ceļu remontdarbos nedrīkst, liela daļa grants ceļu ir sliktā un ļoti sliktā tehniskā stāvoklī,» informēja LVC.

Par apgrūtinātiem braukšanas apstākļiem un šķīdoni uz valsts ceļiem autovadītāji aicināti informēt LVC Satiksmes informācijas centru pa bezmaksas diennakts tālruni 8000 5555, uz e-pastu sic@lvceli.lv vai LVC sociālo tīklu kontos.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu