LDDK aicina valdību nākamgad būtiski palielināt finansējuma apmēru autoceļiem

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Latvijas Darba devēju konfederācija (LDDK) jau šogad aicina valdību rast risinājumus autoceļu, īpaši, reģionālo un vietējo ceļu stāvokļa uzlabošanai un nākamgad budžetā paredzēt būtisku remontiem nepieciešamā finansējuma palielinājumu, informēja LDDK.

LDDK arī atgādināja, ka patlaban 46% ceļu ar asfalta segumu un 42% ceļu ar grants segumu ir sliktā vai ļoti sliktā stāvoklī, jo ceļu remonti nav bijusi valdības prioritāte. Joprojām valstī ir pagastu centri, no kuriem līdz lielajām pilsētām var aizbraukt tikai pa grants ceļiem. Neveikto darbu apjoms tikai uz valsts ceļiem ir sasniedzis aptuveni 4,5 miljardus eiro. Nesakārtojot autoceļus, valstī nav iespējams īstenot Nacionālās attīstības plānā deklarēto ekonomikas izrāvienu, nodrošināt līdzsvarotu reģionālo attīstību un veicināt konkurētspēju.

Tā piemēram, Latvijas tautsaimniecība slikto autoceļu dēļ pagājušajā gadā zaudēja aptuveni 880 miljonus eiro, kas ir divas reizes vairāk nekā veselības aprūpes budžets. Slikto un ļoti slikto ceļu radīto zaudējumu samazināšana būtu nozīmīgs atbalsts uzņēmējiem un uzņēmējdarbības attīstībai valstī kopumā, īpaši, reģionos. Sakārtojot autoceļus, tiktu palielināti ieņēmumi valsts un pašvaldību budžetos, norādīja LDDK.

Turpretī, uzturot apmierinošā kārtībā tikai valsts nozīmes lielos ceļus, bet reģionālo un vietējo ceļu stāvokli neuzlabojot, tiek kavēta uzņēmējdarbība pagastos un mazajās pilsētās. Īpaši pavasaros un rudeņos, kad uz asfaltētajiem ceļiem parādās bīstamas bedres, bet grants seguma ceļi kļūstneizbraucami, zemnieku saimniecībām, kokapstrādes uzņēmumiem, pārtikas ražotājiem un citiem uzņēmējiem ir apgrūtināta gan izejvielu piegāde, gan gatavās produkcijas izvešana. «Automašīnu masas ierobežojumi, kas pavasaros tiek uzlikti uz ceļiem ar grants segumu, ir nevis problēmas risinājums, bet gan papildu šķērslis tautsaimniecībai,» uzsvēra LDDK.

Jau ziņots, ak AS «Latvijas valsts ceļi» uzdots šogad veikt visu valsts, pašvaldību un privāto ceļu inventarizāciju, lai rastu skaidru redzējumu par valstī esošo ceļu kopumu un to reālo stāvokli.

LDDK ir lielākā darba devējus pārstāvošā organizācija Latvijā. LDDK ir dibināta 1993.gadā. LDDK ir sociāli - ekonomisko sarunu partneris Ministru kabinetam un Latvijas Brīvo arodbiedrību savienībai. LDDK apvieno un pārstāv 110 nozaru līderus - uzņēmumus, kuros strādā vairāk nekā 50 darbinieku, un 66 nozaru un reģionālās uzņēmēju asociācijas un federācijas.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu