Aizliegumu braukšanas apmācības veikt dzīvojamās zonās virza izskatīšanai valdībā

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: PantherMedia/Scanpix

Izskatīšanai valdībā virza grozījumus Ceļu satiksmes noteikumos, kas atceļ aizliegumu braukšanas apmācību veikt dzīvojamās zonās, pirmdien lēma Ministru kabineta komiteja.

Satiksmes ministrija (SM) skaidro, ka šāds priekšlikums saņemts no braukšanas apmācības instruktorus apvienojošās sabiedriskās organizācijas. Priekšlikums pamatots ar to, ka apmācāmajām personām jāapgūst braukšanas iemaņas arī dzīvojamās zonās un citās valstīs nepastāv šāds ierobežojums.

Tāpat SM klāsta, ka, veicot izmeklēšanas darbības saistībā ar negadījumiem, kuros iesaistītas personas, kas nepārvietojas, bet stāv uz brauktuves vai nomales, mēģinot apturēt kādu transportlīdzekli (tā sauktie stopētāji), bieži vien tiesībsargājošās iestādes saskaras ar problēmām kvalifikācijā, lai šādas personas varētu uzskatīt par «gājējiem, kas pārvietojas pa brauktuvi vai nomali». Ievērojot minēto, precizēta norma nosakot, ka diennakts tumšajā laikā, ja ceļš nav pietiekami un vienmērīgi apgaismots, gājējiem, kas atrodas uz brauktuves vai nomales, jābūt tērptiem atstarojošā vestē vai apģērbā ar labi redzamiem gaismu atstarojoša materiāla elementiem.

«Pašlaik gājējiem ir aizliegts šķērsot brauktuvi ārpus gājēju pārejas, ja ceļam ir sadalošā josla, vai vietās, kur uzstādīti nožogojumi gājējiem vai ceļu nožogojumi, tomēr daudzviet Latvijā ārpus apdzīvotām uz ceļiem ar vairākām braukšanas joslām katrā virzienā un sadalošajām joslām ir ierīkotas autobusu pieturas, bet gājējiem nav iespēju šķērsot ceļu. Šī problēma tika pārrunāta ceļu satiksmes drošības domnīcā, un tika atbalstīts priekšlikums precizēt iepriekšminēto aizliegumu, atļaujot gājējiem šķērsot brauktuvi vietās, kur ceļa nožogojumos ierīkoti ceļa šķērsošanai paredzēti pārtraukumi,» informē SM.

Tāpat atbilstoši Ceļu satiksmes drošības padomes nolemtajam noteikumu projektā ir precizēta norma par to, kāda distance starp savu un priekšā braucošo transportlīdzekli ir jāietur kravas automobiļu vadītājiem, braucot ārpus apdzīvotām vietām.

Pašlaik arī ir noteikts ugunsdzēšamo aparātu skaits, kādam ir jāatrodas transportlīdzekļus, bet nav noteikti to raksturlielumi, kas ir būtiski, sākoties degšanai. Sadarbībā ar Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestu ir izstrādāts precīzs regulējums par dzēšanas spējām, kādām jābūt transportlīdzekļos esošajiem ugunsdzēšanas aparātiem.

SM skaidro, ka Latvijai jāpārņem Eiropas Savienības prasības, kuras nosaka Kopienā izmantotu transportlīdzekļu maksimālos pieļaujamos gabarītus iekšzemes un starptautiskajos autopārvadājumos, kā arī šo transportlīdzekļu maksimālo pieļaujamo masu starptautiskajos autopārvadājumos. Pieļaujamie transportlīdzekļu gabarīti, faktiskās masas un ass slodzes pārskatītas, ņemot vērā ņemot vērā zinātnes un tehnikas sasniegumus, īpaši saistībā ar alternatīvo degvielu izmantošanu, kā arī - lai veicinātu intermodālos pārvadājumus.

Ceļu satiksmes noteikumos minēti transportlīdzekļu veidi, kuru izmantošanu ceļu satiksmē izgatavotājs nav paredzējis, bet kuriem atļauts īslaicīgi braukt pa ceļu ārpus apdzīvotām vietām, ja tas nepieciešams ceļa vai tilta šķērsošanai, piemēram, speciālā traktortehnika. SM informē, ka saskaņošanas procesā ir grozījumi Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumā, kas paredz, ka civiltiesiskās atbildības obligātā apdrošināšana veicama ne tikai tad, ja transportlīdzekli izmanto ceļu satiksmē, bet arī jebkurā vietā, kur iespējama transportlīdzekļa braukšana.

Tādējādi atbilstoši likumprojektam būs jāveic civiltiesiskās atbildības obligātā apdrošināšana neatkarīgi no tā, vai traktortehnika piedalās ceļu satiksmē vai strādā objektā. Patlaban jau ir speciālās traktortehnikas īpašnieki, kuri veic civiltiesiskās atbildības obligāto apdrošināšanu. Ņemot vērā to, ka speciālā traktortehnika tiek reģistrēta Valsts tehniskās uzraudzības aģentūrā un saskaņā ar likumprojektu būs jāveic arī traktortehnikas īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātā apdrošināšana, pēc Zemkopības ministrijas priekšlikuma Ceļu satiksmes noteikumos uzskaitīto transportlīdzekļu saraksts ar speciālo traktortehniku.

    KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
    Aktuālais šodien
    Svarīgākais
    Uz augšu