Rīgā automašīna ir visu lietu mērs, pilsēta «lobē» neefektīvu pārvietošanos

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Evija Trifanova/LETA

"Rīgā automašīna ir visu lietu mērs, tai tiek atvēlēts tikpat daudz vietas kā veselam autobusam, taču pareizi un efektīvi būtu cilvēkus pārvadāt ar sabiedrisko transportu, uzskata sociālantropologs un pilsētu pētnieks Viesturs Celmiņš.

Intervijā Latvijas Televīzijas raidījumam «1:1» Celmiņš atzina, ka Rīga ir unikāla Eiropas pilsēta pārvietošanās ar automašīnu lobēšanas ziņā.

«Es vēl gribētu pameklēt kādu Eiropas pilsētu, kura aktīvi iestājas un lobē automatizētu pilsētu vai automašīnu mobilitātē bāzētu pārvietošanos. Nav tādas nevienas Rietumu pilsētas. Tagad mēs no risināšanas esam pārgājuši uz cīnīšanos. Neviens nav pret automašīnām, taču mums būtu jābūt par sabiedrisko transportu, kas ir efektīvākais veids, kā cilvēkus pārvietot no punkta A uz punktu B.»

Celmiņš uzsvēra, ka tikai tad, kad pilsētā būs ātrs, efektīvs, dažādām iedzīvotāju grupām komfortabls sabiedriskais transports, var pievērsties gājēju ielām, velosipēdu celiņiem utt.

Celmiņš uzsvēra, ka spilgts piemērs ir 1. tramvaja maršruts, kurš eksistē pavisam neilgu laiku, bet jau kļuvis par populārāko maršrutu pilsētā.

«Tas neprasīja nekāda jauna inženiertīkla veidošanu, vien politisko gribu, domājot par to, kas iedzīvotājiem vajadzīgs. Turpretīm 5. tramvajs...Es vedu savu meitu uz bērnudārzu, kāpju tramvajā Aleksandra Grīna bulvārī - tramvajā, protams, zemo grīdu nav, atveras durvis un priekšā ir cilvēku «siena«. Es varu gaidīt nākošo, nākošo un nākošo.»

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu