Kāda sabiedriskā transporta josla vajadzīga Brīvības ielā? (57)

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: LETA

Kāda TVNET lasītāja nākusi klajā ar ierosinājumu Rīgas domei, kas, noteiktos laikos ļautu automašīnu pārvietošanos pa sabiedriskajam transportam paredzētajām joslām.

"Apmēram nedēļu Brīvības ielā no Biķernieku līdz Lielvārdes ielai (braucot no centra) un no Lielvārdes ielas līdz Biķernieku ielai (centra virzienā) ir izveidota sabiedriskā transporta josla. Kā tika teikts, lai sabiedriskais transports kursētu pēc grafika un bez kavējumiem.

Pirms tam josla bija, sākot no Struktoru ielas centra virzienā - tas bija ļoti saprotami, jo citādi no Struktoru ielas trolejbusam neizgriezties. Bet tagad visā garajā posmā josla ir praktiski tukša - 23.augusta vakarā ap 19.20 braucot no VEF līdz Teikai, šajā joslā nemanīju NEVIENU autobusu vai trolejbusu. Toties vieglie auto bija pilnas abas rindas un šo ceļa posmu agrāko vidēji 3 minūšu laikā braucām apmēram 10 minūtes. Ja saskaitītu, cik cilvēku bija vieglajos auto un cik tajā pašā laikā bija sabiedriskajā transportā (neesošajā)?

Virzienā uz centru, sākot no Palmu ielas, varēja apstāties gan pie kafejnīcas Ēlande, gan Oregano ēdnīcas un veikala. Ērti un nevienam netraucēja. Tagad tā vairs nav, un domāju, ka liela daļa tur vairs neiegriežas. Interesanti, kāds apgrozījuma kritums ir tiem, kuri, atverot tur savu biznesu, rēķinājās arī ar garāmbraucošajiem?

Nekad jau nebūs tā, ka visiem ir labi, bet šajā situācijā piedāvāju kompromisa variantu:

- sabiedriskā transporta josla no Lielvārdes līdz Biķernieku ielai darbojas 7.00-10.00 darbdienās, pārējā laikā joslu lieto visi (un drīkst arī apstāties);

- sabiedriskā transporta josla no Biķernieku līdz Lielvārdes ielai darbojas 16.00-19.00 darbdienās, pārējā laikā joslu lieto visi.

Un tad ērti būs gan tiem, kas ar vieglajiem auto, gan tiem, kas ar sabiedrisko transportu, gan tiem, pie kuru veikaliem un kafejnīcām varēs apstāties. Neērti tikai ceļa zīmju izlicējiem, jo būs mazliet jāpiepūlas...

Labu ideju - joslu tikai sabiedriskajam transportam - nevajag padarīt par farsu, to piemērojot mehāniski. Daudzi rīdzinieki, kas maksā lielus nodokļus, brauc ar auto, un ari viņiem ir tiesības! Tiem, kas man iesaka braukt ar tramvaju, - protams, darīšu to ar lielu prieku, kad Juglā būs park&ride. Pašreiz man līdz transportam ir divi kilometri un autobuss kursē apmēram 1 reizi 30-40 minūtēs.

Anda

Komentāri (57)CopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu