Krista savus zābakus nav saņēmusi (194)

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: TVNET

Portāla TVNET lasītāja Krista, kura decembrī ASV interneta veikalā pasūtīja zābakus, tos joprojām nav klātienē redzējusi. Iemesls tam ir Latvijas nodokļu izmaiņas, par kurām lasīt raksta resursos. Sieviete savus zābakus varētu saņemt, ātrākais, nākamās nedēļas sākumā.

Līdz ar jaunā gada sākumu Latvijas cilvēkiem, kuru pasūtījums ārpus Eiropas Savienības (ES) valstu interneta veikalos pārsniedz 10 eiro, par pirkumu jāmaksā arī Latvijas pievienotās vērtības nodoklis (PVN). Līdz šim nodoklis Latvijā bija jāmaksā tikai par pirkumiem, kuru vērtība pārsniedz 150 eiro.

Ja sūtījums nonāk Latvijas pasta nodaļā, tad tur arī var samaksāt nodokli un uzreiz saņemt preci. Savukārt, ja pasūtītājs sadarbojas ar kurjepastu, tad nodokļa nomaksa un līdz ar to preces saņemšana var būt sarežģītāka.

Laiks un nauda vai mazvērtīgais sūtījums?

Kurjerpasta kompānijas UPS muitošanas speciālists Jānis Bērze portālam TVNET pastāstīja, ka klientiem jādodas uz kurjerpastu pēc preces dokumentiem, pēc tam jābrauc uz muitu, kur jānomaksā nodokļi. Pēc tam atkal jādodas uz kurjerpastu, kurā izsniedz sūtījumu.

Līdz ar likuma izmaiņām cilvēkam mazvērtīgais sūtījums var izmaksāt daudz naudas.

Tagad par ārpus ES interneta lapā pasūtītu preci, kuras vērtība ir daži desmiti eiro, jāsamaksā ne tikai Latvijas PVN, bet arī jātērē papildu nauda, lai to samaksātu.

Izdevumi cilvēkam rodas saistībā ar braukšanu uz kurjerpastu un muitu, un pēc tam atpakaļ uz kurjerpastu. Tas prasa arī daudz laika, jo muitā tagad esot garas rindas. "Muita jau arī strādā tikai tādu pašu darba laiku kā visi citi. Klientam varētu būt jāatprasās no darba." Līdz ar to, lai iegūtu mazvērtīgo preci, var nākties iztērēt vairāk naudas, nekā tā maksā. 

"Iedomājieties, ja kāds cilvēks no Ludzas ir pasūtījis preci 30 eiro vērtībā. Atbraukt uz Rīgu tai pakaļ izvēršas par veselu piedzīvojumu, kas prasa salīdzinoši daudz naudas," Bērze teica.

Atvieglo preces saņemšanu

Taču pēc Kristas situācijas apraksta portālā TVNET kurjerpastam sadarbībā ar valsts iestādēm izdevies vienoties, ka kurjerpasta pārstāvji var nokārtot muitas formalitātes klienta vietā. Pasūtītājam tikai jāsamaksā nodoklis, kā arī jāsamaksā kurjerpastam par šo pakalpojumu. UPS gadījumā tie ir 7 lati.

Tā kā TVNET lasītāja Krista nedzīvo Rīgā, tad kurjerpasts viņu ir informējis par iespēju pašai nedoties uz muitu. UPS tagad gaida, kad Krista samaksās PVN. Ja Krista maksā interneta bankā, tad viņai vēl jādodas uz banku, kur maksājumu apzīmogo. Tad dokuments jāieskenē un jāsūta UPS.

Tāpat sievietei jānosūta UPS rakstiska atļauja, ka kurjerpasts drīkst kārtot muitas formalitātes viņas vietā.

Kurjerpasts sūtījumu klientam parasti piegādā otrā dienā pēc muitas formalitāšu nokārtošanas.

Tādējādi Krista pie saviem zābakiem varētu tikt tikai nākamās nedēļas sākumā.

Problēmas ne vienai vien pasūtītājai

Bērze pastāstīja, ka Kristas neklusēšana par savām problēmām ar zābakiem un vēršanās pie TVNET esot iekustinājusi neskaidro situāciju, kāda bija izveidojusies pēc Jaunā gada. Tad kurjerpastam nebija skaidrs, kurā kontā PVN jāieskaita. Ar sievietes aktīvās rīcības un TVNET palīdzību kurjerpasta kompānijai izdevies ātrāk tapt uzklausītai un rast skaidrību.

Ja arī Tu, lasītāj, esi nonācis situācijā, ar kuru saviem spēkiem netiec galā, un Tev vajadzīga TVNET palīdzība, droši raksti e-pastu uz adresi lasitaji@tvnet.lv. Mēģināsim kopīgiem spēkiem rast risinājumu!

Komentāri (194)CopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu