Pazemojums 15 latu dēļ (2)

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: flickr.com/egitimcihaber

Parādu piedziņas uzņēmums par manu parādu pastāstījis kaimiņiem, tā portālam TVNET raksta lasītāja Santa, esot nemierā ar šādu rīcību. Savukārt "Lindorff Oy" Latvijas filiāles pārstāve TVNET atzina, ka atsevišķos gadījumos komunikācija ar kaimiņiem ir iespējama, taču nekādā gadījumā nenotiek kaimiņu informēšana par parādnieci vai parādu kā tādu. Ekonomikas ministrijā portālam apstiprināja, ka pēdējā laikā pieaug neapmierinātība ar parādu atgūšanas uzņēmumu darbību.

Lasītāja Santa rakstīja: "Esmu iekritusi "Lindorff" nagos. Atzīstu, ka paliku parādā "Avon" firmai 15 latus.

Sāka nākt vēstules, ka mans parāds ir nodots parādu piedzinējiem un summa patlaban ir 35 lati.

Tā būtu mazākā bēda. Kādu dienu pārnāku no darba - kaimiņš dod man lapiņu ar telefona numuru un saka, lai piezvanu Kristīnei.

Zvanu - izrādās, ka otrā galā "Lindorff"!

Biju šokā, ka šie pat kaimiņus jau sākuši apzvanīt!

Viņi bija informējuši kaimiņus, ka, redz, viņiem kaimiņos ir parādniece.

Vai tas ir normāli? Man tā liekas nejēdzība! Apzinos, ka esmu vainīga, bet vai tad tiešām visai mājai tas ir jāzina? Varbūt tālāk viņi mani policijā meklētāko sarakstā ievietos? Televīzijā vēl bildi ieliks?"

Parādu piedzinējs noliedz stāstīšanu par parādu

Iepazīstoties ar lasītājas vēstuli, "Lindorff Oy" Latvijas filiāles mārketinga speciāliste Zane Gargažina portālam TVNET vispirms vērsa uzmanību, ka šajā situācijā dāma atzīst parādu un ka to nav laikus nomaksājusi.

Turklāt acīmredzot nav izrādījusi nekādu iniciatīvu, lai situāciju risinātu.

“Tādā gadījumā iniciatīva tiek deleģēta piedziņas uzņēmumiem, kas komunicē uz tiem telefoniem, e-pastu, adresēm, ko ir uzrādījuši paši cilvēki.”

Atsevišķos gadījumos komunikācija ar kaimiņiem ir iespējama,

taču nekādā gadījumā nenotiek kaimiņu informēšana par parādnieci vai parādu kā tādu.

“Kā jau pati dāma minēja, kaimiņam tiek nodota kontaktinformācija, kur atzvanīt, taču detaļu izpaušana par parādu ir stingri aizliegta.”

Gargažina norādīja, ka jebkuras situācijas risināšanā vispirms ir jābūt komunikācijai un diskusijai par konkrēto tēmu. Tāpēc arī šādā situācijā, ja komunikācija un informācijas nodošana notiek korektā veidā, tas ir pieļaujams.

Ieskicē parādu atgūšanas procesu

Uzņēmuma pārstāve skaidroja, ka parādu atgūšanas mehānisms ietver parādnieka informēšanu par radušos situāciju un kompromisa izstrādi, lai situācija tiktu pēc iespējas ātrāk un visām pusēm pieņemamā veidā atrisināta.

“Lindorff” galvenie darba instrumenti ir nosūtīt atgādinājuma vēstules, kontaktēties ar parādniekiem pa telefonu, e-pastu vai SMS un galējās situācijās vērsties pret nemaksātājiem tiesā, viņa rezumēja.

Savukārt Ekonomikas ministrijas Sabiedrisko attiecību nodaļas sabiedrisko attiecību speciāliste Elita Rubesa-Voravko pēc iepazīšanās ar lasītājas vēstuli TVNET atgādināja - ja parāda piedziņas uzņēmums nepamatoti izpauž fiziskās personas datus, tas ir klasificējams kā fizisko personu datu aizsardzības normu pārkāpums, par kuru uzraudzību atbildīgā iestāde ir Datu valsts inspekcija.

Pēdējā laikā pieaug neapmierinātība ar parādu atgūšanas uzņēmumu darbību

un Patērētāju tiesību aizsardzības centrs saņem patērētāju sūdzības par parādu atgūšanas procesu.

Būtiskākās problēmas, ar kurām saskaras patērētāji ārpustiesas parāda atgūšanas procesā, ir:

  • pārmērīga samaksa par parāda atgūšanas pakalpojumu (piemēram, 30,00 Ls parāda atgūšanas izdevumu noteikšana par parāda atgūšanu 3,00 Ls apjomā);
  • agresīva ārpustiesas parāda atgūšanas metožu izmantošana, piemēram, draudi, ierašanās darbavietā, ierašanās patērētāja mājās vēlu vakarā;
  • pilnīgas un patiesas informācijas nesniegšana par piedzenamā parāda apmēru un to veidojošām komponentēm.

Gaidāmas izmaiņas - stingrāk kontrolēs

Ministrija ir izstrādājusi Parādu atgūšanas likumprojektu, lai līdzsvarotu intereses parādu atgūšanā. Tas nodrošinātu gan taisnīgu, samērīgu un saprātīgu parādu atgūšanas procesu, gan veicinātu parādu labprātīgu atmaksu. Tuvākajā laikā likumprojektu skatīs Ministru kabinetā.

Plānots licencēt parādu atgūšanas uzņēmumus.

"Ņemot vērā, ka šobrīd nav precīza regulējuma parādu atgūšanā, parādu atgūšanas likumprojektā ir plānots ieviest licencēšanas pienākumu parādu atgūšanas pakalpojumu sniedzējiem, līdz ar to arī stingrāk kontrolēt viņu veiktās darbības, t.sk. personas datu aizsardzības jomā. Likumprojektā ir skaidri noteikts, ka komunikācijā ar trešajām personām parāda atgūšanas pakalpojumu sniedzējs nav tiesīgs bez parādnieka piekrišanas izpaust informāciju par parādnieku," Rubesa-Voravko informēja.

Kāda ir Tava pieredze ar parādu samaksu? Raksti uz TVNET e-pasta adresi lasitaji@tvnet.lv un dalies pieredzē!

Komentāri (2)CopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu