Neparasts rēķins samulsina dzīvokļa iemītniekus (157)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: RNP

Kāda dzīvokļa iemītnieks samulsinājis neparasts ikmēneša rēķins, kurā rakstīts, ka par auksto ūdeni un kanalizāciju jāmaksā par 40 eiro vairāk, nekā tam jābūt un nekā bija iepriekšējos mēnešus. Savukārt namu pārvaldniekā skaidroja, ka ūdens patēriņa aprēķins veikts atbilstoši noteikumiem.

Lasītāja Jana rakstīja: «Es vēlos uzrakstīt jums savu situāciju, kas atgadījās, lai jautātu, kur varētu tālāk vērsties vai ko tālāk darīt.

Situācija ir tāda: atnākot kārtējam rēķinam no Rīgas namu pārvaldnieka, tika konstatēts, ka par auksto ūdeni un kanalizāciju jāmaksā par 40 eiro vairāk,nekā tam jābūt un kā bija iepriekšējos mēnešus.

Pirms tam tika nākušas ziņas, ka jāmaina ūdens skaitītājs, bet nebija iespējas to izdarīt, tāpēc nebijām mainījuši, gaidot nākamās ziņas, līdz būtu zvanīts vai brīdināts par kādiem naudas sodiem vai tamlīdzīgi.

Tas netika darīts, katrā nākošajā rēķinā vairs nebija nekādu ziņu par ūdens skaitītāja maiņu. Tad divus mēnešus pēc kārtas nāca rēķins, kurā lapas apakšā vairs nebija ūdens skaitītāju rādītāju un vietas, kur ierakstīt jaunos mērījumus.

Tika zvanīts uz Rīgas namu pārvaldnieku un prasīts, kur jāraksta jaunie mērījumi. Mums pateica, lai uzrakstām uz baltas lapas, un

neteica nevienu vārdu par to, ka nav mainīts skaitītājs.

Labi, rakstījām uz baltas lapas un tad saņēmām rēķinu par lielo summu.

Foto: TVNET lasītājs

Sākumā domājām, ka nav kas pareizi ar skaitītāju pierakstiem, zvanījām uz pārvaldnieku, stāstījām situāciju, uz ko mums atbildēja: «Jums nav mainīts skaitītājs, tāpēc visu parādu summu par visiem dzīvokļiem mēs sadalījām un uzlikām jums, jo jums nebija nomainīts skaitītājs.» Man radās jautājums,

uz kāda likuma pamata mums uzlika citu parādus, ja mēs katru mēnesi maksājām kā vajag un godīgi?

Kāpēc mums ir jāmaksā par citiem?

Tāpēc - kā tālāk rīkoties? Vai ir iespēja prasīt, lai pāŗskata skaitītāja rādītājus, jo tagad ir nomainīts ūdens skaitītājs? Vai ir kāds likums, kas ļauj likt vienu parādus citiem?"

Savukārt Rīgas namu pārvaldnieka (RNP) Komunikācijas nodaļas projektu vadītāja Santa Vaļuma, iepazinusies ar lasītājas rakstīto, TVNET sniedza skaidrojumu par ūdens patēriņa starpības jeb korekcijas aprēķina kārtību.

Ja dzīvokļa īpašnieks vairāk nekā 3 mēnešus pēc kārtas neiesniedz ikmēneša ūdens patēriņa skaitītāju rādījumus, namu pārvaldnieks daudzdzīvokļu dzīvojamās mājas dzīvokļu īpašniekiem ūdens patēriņa aprēķinu veic atbilstoši spēkā esošajiem noteikumiem.

Tie paredz - ja veidojas starpība starp mājas kopējā ūdens skaitītāja rādījumu un dzīvokļu īpašumos ar skaitītājiem noteikto ūdens patēriņu, ieskaitot arī avārijās un remontā nopludināto ūdens daudzumu, tiek veikts ūdens patēriņa pārrēķins. Dzīvokļa īpašnieks ūdens patēriņa starpību sedz atbilstoši atsevišķo īpašumu skaitam.

Minēto ūdens patēriņa starpības sadales kārtību nepiemēro, bet ūdens patēriņa starpību sadala atbilstoši atsevišķo īpašumu skaitam starp dzīvokļu īpašniekiem (ja tādi ir dzīvojamā mājā), kuri nav iesnieguši informāciju par ūdens skaitītāja rādījumu vismaz trīs mēnešus pēc kārtas. Viņa apgalvoja, ka

namu pārvaldnieka klienti par grozījumiem tika informēti savlaicīgi.

Informācija publicēta RNP mājas lapā 2013. gada septembrī un oktobrī. Informācija par grozījumiem bija pieejama arī lielākajos interneta ziņu portālos u.c. medijos. Papildus informācija tika izvietota arī drukātā veidā - uz RNP 2013. gada oktobra pārvaldīšanas un saņemto pakalpojumu rēķinu otras puses.

Papildus atgādinājums par nepieciešamību iesniegt skaitītāju rādījumus savlaicīgi, uzsverot noteikumu grozījumu nosacījumus, izvietots rakstveidā uz RNP 2014.gada janvāra, februāra, marta un maija pārvaldīšanas un saņemto pakalpojumu rēķiniem. Informatīvā teksta saturs, kas izvietots uz rēķina apakšējās daļas zem ūdens patēriņa skaitītāju rādījumu iesniegšanas veidlapas, bija šāds:

Foto: RNP

Vaļuma arī norādīja, ka ikviens klients par ūdens patēriņa skaitītāju verifikācijas termiņa beigām tiek brīdināts laikus, proti, mēnesi pirms verifikācijas termiņa beigām uz pārvaldīšanas un saņemto pakalpojumu rēķina tiek izvietots individuāls šāds paziņojums/brīdinājums:

Foto: RNP

Nākamajā/nākamajos rēķinos pēc norādītā brīdinājuma ūdens patēriņa skaitītāju rādījumu nodošanas veidlapas netiek iekļautas, kamēr dzīvokļa īpašnieks RNP nav iesniedzis ūdens patēriņa skaitītāju nomaiņas vai verifikācijas aktus.

Informācija par verifikācijas termiņu norādīta arī ūdens patēriņa skaitītāja nomaiņas aktā, kurā norādīti gan skaitītāja tehniskie parametri, gan verifikācijas termiņš, proti, skaitītāju nomaiņas brīdī dzīvokļa īpašniekam tiek izsniegts skaitītāja nomaiņas akts divos eksemplāros - viens no tiem iesniedzams pārvaldniekam, otrs eksemplārs paliek dzīvokļa īpašnieka rīcībā.

Šajā gadījumā dzīvokļa īpašniekam ieteicams nekavējoties veikt ūdens patēriņa skaitītāju nomaiņu vai verifikāciju,

kā arī turpmāk savlaicīgi iesniegt ūdens patēriņa skaitītāju rādījumus katra mēneša 25.-27. datumā, lai visas dzīvojamās mājas ūdens patēriņa starpība jeb korekcija (vai tās daļa) netiktu aprēķināta kā vienīgajam vai vienam no tiem dzīvokļa īpašniekiem, kuriem dzīvokļa īpašumā nav uzstādīts/nav verificēts ūdens patēriņa skaitītājs vai arī ūdens patēriņa skaitītāju rādījumi nav iesniegti trīs mēnešus pēc kārtas.

Komentāri (157)CopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu