Kas slimnīcā notiek ar cilvēku, kurš nav paņēmis līdzi naudu? (213)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Slimnīcā nevajadzētu atteikties sniegt pacientam pirmo medicīnisko palīdzību tikai tāpēc, ka viņam nav līdzi naudas maks, atgādina Veselības ministrijā, komentējot portāla TVNET lasītāja iesūtīto sūdzību par slimnīcā piedzīvoto.

Lasītājs Raimonds rakstīja: «Ir jau pagājis laiks, bet, cik esmu dzirdējis, vēl joprojām nekas nav mainījies.

Tātad pirms apmēram pusgada veicu nelielu dzīvokļa kosmētisko remontu. Velkot apmetumu uz sienas, nejauši acīs nokļuva apmetuma masa, kas sāka ļoti kairināt acis.

Izlasot iepakojumu, sapratu, ka jādodas uz slimnīcu. Tā kā pats nespēju vadīt auto, sazvanīju paziņu, kurš mani ātri nogādāja kādā reģionālajā slimnīcā. Uzņemšanā izklāstīju lietas būtību un teicu, ka steigšus vajadzīgs acu ārsts.

Bet saņēmu atteikumu -

vispirms man jāsamaksā nauda, jāparaksta papīriņi, un tad tikai mani kāds apskatīs.

Protams, steigā neko nebiju paņēmis līdzi un jautāju, vai nav iespējams izrakstīt rēķinu, ko varētu samaksāt pēc veiktajām procedūrām. To man arī atteica. Nebūs naudas, nebūs daktera...

Naudu aizņēmos no drauga, samaksāju un devos pie ārsta, kurš apskatot teica - ja būtu atnācis vēlāk, iespējams, būtu satraumējis aci tā, ka vai nu redzētu ļoti slikti, vai neredzētu vispār.»

Ministrijā skaidro situāciju

Savukārt Veselības ministrijas Komunikācijas nodaļas pārstāve Evita Bune TVNET skaidroja, ka slimnīcu uzņemšanas nodaļās vispirms būtu jāizvērtē pacienta veselības stāvoklis. Tas jādara ārstam. Viņam jānovērtē, cik nopietnas ir pacienta vainas. Ja tās ir neatliekamas, palīdzība jāsniedz uzreiz. Savukārt, ja pacients var gaidīt, viņu var aprūpēt arī vēlāk.

Tikai pēc tam, kad pacients ir apskatīts un viņam veikti vajadzīgie izmeklējumi, slimnīcas personāls var pateikt, cik daudz viņam būs jāmaksā. Katram pacientam izrakstītais rēķins var atšķirties - to ietekmē viņam sniegtās palīdzības apjoms un veids.

Nevajadzētu būt tā, ka pacientam vispirms liek samaksāt un tikai pēc tam sniedz palīdzību.

Kas notiek ar pacientiem, kuri nesamaksā?

Bune pauda nožēlu, ka daļa pacientu, kuriem izrakstīts rēķins par slimnīcā sniegtajiem pakalpojumiem, dodas prom nesamaksājuši.

Nesamaksātos rēķinus slimnīcas nodod parādu piedziņas uzņēmumiem.

Viņi vēlāk cenšas piedzīt parādus.

Bet ko darīt, ja nav līdzi naudas?

Veselības ministrijas pārstāve piekrita, ka var būt situācijas, kad pacienti uz slimnīcu nav paņēmuši līdzi naudu. Ir saprotams, ka neviens nesēž mājās ar naudas maku rokās, gaidot, kad viņam paliks slikti. Parasti slimnīcā nonāk pēkšņi un neplānoti.

Ja cilvēkam nav līdzi naudas maks, viņam jāsazinās ar kādu slimnīcas pārstāvi (māsu, ārstu vai administrācijas darbinieku), ar kuru jāvienojas par rēķina samaksu vēlāk.

Noteikti nevajag baidīties runāt ar slimnīcas darbiniekiem un stāstīt par savu situāciju.

Ja nepieciešams, jālūdz skaidrot situācija kaut vai vairākas reizes pēc kārtas. Tas palīdzēs izvairīties no nevajadzīgām domstarpībām.

«Nav dzirdēts, ka pacientam atteiktu pirmo medicīnisko palīdzību tikai tāpēc, ka viņam nav līdzi naudas,» Bune teica.

Runāt, runāt un runāt

Arī tad, ja cilvēks nokļuvis slimnīcā, bet netiek mājās (piemēram, naktī, kad nekursē sabiedriskais transports), viņam jārunājas ar darbiniekiem. Viņi var palīdzēt izsaukt taksometru vai atrast naktsmājas.

Viņa atturējās komentēt konkrēto situāciju, nezinot detaļas, taču pieļāva, ka vaina varētu būt komunikācijas problēmās starp pacientu un mediķiem. Katrā gadījumā starp pacientu un mediķiem vajadzētu veidot normālu komunikāciju.

Komentāri (213)CopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu