Veikalos dzērieni ar mulsinošiem nosaukumiem (75)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: TVNET lasītājs

Bērns ir aizsargājams no smēķēšanas un alkoholisko dzērienu ietekmes. Līdz ar to Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcijas ieskatā «Cēsu alus» jauno dzērienu nosaukumi, kas līdzinās alkoholisko kokteiļu nosaukumiem, neatbilst bērna labāko interešu nodrošināšanai. Inspekcija, tāpat kā portāla TVNET redakcija, saņēmusi informāciju par cilvēku bažām, ka limonāžu nosaukumi popularizē alkoholisko dzērienu lietošanu nepilngadīgu personu vidū. Savukārt kokteiļa ražotāji uzskata, ka šajā gadījumā diskusijas ir pielīdzināmas situācijai ar bezalkoholisko šampanieti vai cigoriņu kafiju.

TVNET lasītājs rakstīja: "Veikala plauktos pamanīju ražoto limonādi bērniem ar visai dīvainiem nosaukumiem - "More Hito" un "Cola Libre", kuru nosaukumi un izruna ļoti stipri līdzinās alkoholiskajiem kokteiļiem "Mojito" un "Cuba Libre". Manuprāt, tas ir bezatbildīgi un pārkāpj visas normas, ko vajadzētu piekopt nopietnam uzņēmumam.

Vai tiešām "Cēsu alus" ir gatavs uz visu, lai tikai pārdotu savus dzērienus? Šādā veidā uzņēmums jau no mazotnes bērnus un jauniešus faktiski iepazīstina ar alkoholisko kokteiļu nosaukumiem, par kuriem viņiem neko nevajadzētu zināt."

Inspekcijā uzskata, ka nosaukumi ir nepiemēroti

TVNET noskaidroja arī Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcijas viedokli par šo dzērienu nosaukumiem. Inspekcijas Bērnu tiesību aizsardzības departamenta direktore Inga Millere TVNET norādīja, ka inspekcijā saņemta līdzīga satura elektroniska vēstule kā TVNET redakcijā esošā informācija par tirdzniecības vietās nopērkamo produkciju.

Tā kā viens no Patērētāju tiesību aizsardzības centra uzdevumiem ir izvērtēt reklāmas un komercprakses atbilstību normatīvajos aktos noteiktajām prasībām un pieņemt attiecīgus lēmumus, inspekcija lūdza centru izvērtēt minētās produkcijas nosaukuma atbilstību prasībām un pieņemt lēmumus.

Saskaņā ar Bērnu tiesību aizsardzības likumā noteikto bērns ir aizsargājams no smēķēšanas un alkoholisko dzērienu ietekmes, līdz ar to

inspekcijas ieskatā «Cēsu alus» produkcijas nosaukumi nav atbilstoši bērna labāko interešu nodrošināšanai.
Foto: TVNET lasītājs

Patērētāju tiesību aizsardzības centra Patērētāju informēšanas un komunikāciju daļas vecākā konsultante Ilze Žunde TVNET apstiprināja, ka centrs saņēmis informāciju no Bērnu tiesību aizsardzības inspekcijas par «Cēsu alus» dzērieniem, kuru nosaukumi līdzinās alkoholisko dzērienu nosaukumiem.

Iesniegtā informācija pašreiz tiek vērtēta, tomēr Žunde norādīja:

pirmsšķietami praksē nesaskatām patērētāju tiesību aizsardzību reglamentējošo normatīvo aktu pārkāpumus.

«Tā kā Bērnu tiesību aizsardzības inspekcijas vēstuli saņēmām pagājušo piektdien, atbilde uz iesniegumu tiks sniegta līdz 3.novembrim. Vēl nevaram pateikt, vai tiks ierosināta administratīvo pārkāpumu lietvedība, tomēr, kā jau iepriekš minēju, pirmsšķietami komersanta praksē nesaskatām pārkāpumu.»

Foto: TVNET lasītājs

Savukārt «Cēsu alus» mārketinga nodaļas vadītāja Ilona Riekstiņa TVNET skaidroja, ka «Blue Sheep» zīmola bezalkoholiskie dzērieni ir veidoti kā alternatīva pasaulē populāriem alkoholiskiem kokteiļiem.

"Tā kā šie ir bezalkoholiski dzērieni, arī to nosaukumi ir pielāgoti zīmola komunikācijas stilam – humoristiskam un atraktīvam zilas aitas tēlam, tomēr saglabājot populāro kokteiļu izcelsmes vārdus, lai saglabātu kokteiļu klasisko garšu atpazīstamību. Šos dzērienus labprāt izvēlas cilvēki, kas iecienījuši zināmos kokteiļus, tomēr izvēlas baudīt tos bez alkohola.

Zīmola mērķauditorija ir sociāli aktīvi jaunieši (18+),

kas seko līdzi arī pasaules izklaides industrijas aktuālākajiem notikumiem, ko savu sociālo tīklu kontos humoristiski atspoguļo un/vai dažkārt parodē arī «Blue Sheep» zīmola tēls.

Uz jautājumu, kāpēc vairums dzēriena sekotāju sociālajā tīklā draugiem.lv ir mazgadīgas personas, Riekstiņa norādīja, ka zīmols «Blue Sheep» ir bezalkoholisku dzērienu zīmols, tādēļ arī tā sociālo tīklu kontiem nav nekādu vecuma ierobežojumu.

Uz jautājumu, vai dzērienu nosaukumi nemudina bērnus jau no mazām dienām pierast pie alkohola, jo limonāžu nosaukumi ļoti atgādina populāru alkoholisko kokteiļu nosaukumus, uzņēmuma pārstāve atbildēja, ka

šajā gadījumā diskusijas ir pielīdzināmas situācijai ar bezalkoholisko šampanieti vai cigoriņu kafiju,

kas dažkārt ir iekļauta pat bērnudārzu un skolu ēdienkartēs.

Foto: TVNET lasītājs
Komentāri (75)CopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu