Rīgas Satiksmes nejēdzības satiksmes organizēšanā

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Agnese Gulbe / LETA

56. maršruta autobusu pasažieri jūtoties kā «siļķes bundžiņā», jo autobusi ir pasažieru pārpildīti. Tā portālu TVNET informēja kāda lasītāja, norādot, ka darbdienās šajā maršrutā kursē tikai mazie dzeltenie autobusi. Savukārt Rīgas Satiksmē pauda cerību, ka nākamā gada sākumā situācija varētu uzlaboties.

Lasītāja rakstīja: "Atkal sākas jauna darba nedēļa, bet man nemaz negribas uz darbu braukt. Ne jau tāpēc negribas, ka esmu slinka vai saslimusi, vai darbs nepatīk, bet tāpēc, ka atkal būs jāatceras mani skolas un studiju gadi, kad pasažieri autobusos jutās saspiesti kā siļķes bundžiņā.

Es neesmu no tām, kurām, lai pārvietotos, vajag ekstra-luksus apstākļus. Esmu pie daudz kā pieradusi, bet šī nu ir nejēdzība, par kuru nevaru klusēt. Konkrēti gribu pastāstīt par 56. autobusu.

Šajā maršrutā darba dienās kursē ne vairāk kā divi autobusi, turklāt tie ir tie mazie dzeltenie autobusi,

kuros ietilpstošo pasažieru skaits ir 41 (gan sēdošie, gan stāvošie kopā ņemot + 1 vieta vai nu invalīdu vai mazu bērnu ratiņiem).

Tiem ir ļoti garš maršruts no Bolderājas līdz Ziepniekkalnam, tie savā ceļā šķērso daudzus blīvi apdzīvotus Rīgas mikrorajonus, un to maršrutu, ja tā var teikt, nedublē neviens cits sabiedriskais transports, ja neskaita tās 2 - 3 pieturas, kuras tam ir kopīgas ar citiem maršrutiem.

Ja piecas reizes nedēļā jābrauc uz darbu ar pirmajiem diviem reisiem virzienā no Bolderājas uz Ziepniekkalnu (no galapunkta izbrauc pl. 6.31 un 7.19), tad jau pusceļā (apmēram pieturās Zasulauka iela, Irlavas iela, Rucavas iela, Ventspils iela, RMR, Pasts, Ļermontova iela, Nometņu iela, Āgenskalna tirgus un Tukuma iela) nevar normāli tikt iekšā mazajā, dzeltenajā autobusiņā, jo šo lielo ceļa posmu izmanto milzum daudz pasažieru - gan pensionāri, gan skolēni un studenti, gan arī strādājošie, kuriem tieši šis un neviens cits maršruts ir vispieņemamākais gan laika ziņā, gan arī cenas ziņā (mēnešbiļete vienam mēnesim darbdienām maksā eiro 20.00).

Atpakaļ, t.i., virzienā no Ziepniekkalna uz Bolderāju līdzīga aina ir novērojama, ja brauc ar reisiem, kuri izbrauc no Ziepniekkalna D/P pl. 17.08 un 17.49.

Jau ceturtajā pieturā šis mazais dzeltenais autobusiņš ir pārpildīts.

Pieturā Graudu iela šo autobusu, kurš kursē apmēram reizi stundā (intervāli starp izbraukšanas reizēm ir ne mazāki kā 45 - 50 minūtes), sagaida apmēram 14-19 pasažieri! Pasažieri turpina kāpt arī citās pieturās (sākot ar pieturu Graudu iela līdz pat pieturai Dreiliņu iela).

Ļaudis runā, ka arī pāris pieturas tālāk ir novērojama tāda pati aina - pasažieru daudz, iekāpt un kaut cik normāli saspiesties autobusā tikpat kā nevarot.

Taču sestdienās un svētdienās šajā maršrutā uzrodas zili baltais vienvagona Rīgas Satiksmes autobuss, kuram pasažieru ietilpība ir daudz lielāka, un brauc tas pustukšs!

Vai Rīgas Satiksmei ir tik grūti izdarīt dažas vienkāršas lietas? Pirmkārt, ja nav iespējams arī darbdienās nodrošināt šo maršrutu ar zili balto vienvagona autobusu, tad būtu pareizi šajās kritiskajās stundās samazināt intervālus starp braukšanas reizēm. Piemēram, 45 - 50 minūšu vietā autobusi kursētu ar intervālu 20 - 25 minūtes, tādējādi pasažieriem nebūtu jākoncentrējas visiem lielā barā uz šo vienu reisu, kurš kursē vienu reizi stundā, un tad braukšana būtu daudz ērtāka.

Vajadzētu tikai atrast papildus vienu vai, augstākais, divus mazos dzeltenos autobusus un veikt izmaiņas kursēšanas sarakstos. Esmu par šo tēmu rakstījusi Rīgas Satiksmei jau neskaitāmas reizes,

bet kaut kādas izmaiņas viņi sola ne ātrāk kā tikai pēc pieciem gadiem,

kad būšot izsludināts jauns autobusu iepirkšanas konkurss un būšot iespēja tikt pie papildu autobusiem. Rodas tāda sajūta, ka Rīgas Satiksme savu darbu plāno, nevis vadoties pēc pašreizējām pasažieru vajadzībām, bet gan kā agrāk - uz nākamajiem pieciem gadiem jeb, kā tas bija padomju laikos, - "на следующую пятилетку"."

Kā situāciju skaidro Rīgas Satiksmē?

Savukārt Rīgas Satiksmes preses sekretārs Viktors Zaķis TVNET norādīja, ka šis maršruts ir atklāts tikai šā gada sākumā un, lai to atklātu, Rīgas Satiksmei jau tajā brīdī bija pieejami tikai un vienīgi dzeltenie autobusiņi.

Minēto maršrutu darbdienās apkalpo nevis divi, bet gan četri autobusi.

Prognozējot to, ka pasažieru plūsma varētu būt lielāka, pastāvēja tikai otra alternatīva - neatvērt šo maršrutu,

bet saprotams, ka šis nebūtu pareizākais lēmums un pasažieru interesēs tas noteikti nebūtu.

Attiecībā uz autobusu iepirkumu Zaķis skaidroja, ka tā kopējais periods ir pieci gadi, bet pirmie 35 autobusi Rīgai tiks piegādāti jau šogad. Tas būs brīdis, kad būs iespējams sākt nokalpojušo autobusu maiņu pret jauniem.

Viņš akcentēja, ka iepirkuma galvenais mērķis ir nevis palielināt autobusu parku, bet gan mainīt vecos autobusu pret jauniem. Šobrīd darbdienās Rīgas Satiksmei ir izsmeltas iespējas kaut ko uzlabot 56. autobusu maršrutā. Uzņēmumā cer, ka nākamā gada sākumā situācija varētu uzlaboties.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu