Tramvaja pasažieri novēro mežonīgu un necilvēcīgu attieksmi

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Edijs Pālens/LETA

Portāla TVNET lasītājs Raimonds šonedēļ tramvajā novērojis mežonīgu un necilvēcīgu attieksmi pret kādu sabiedriskā transporta pasažieri. Savukārt Rīgas Satiksme uzsver, ka pasažiera pienākums ir nekavējoties pēc iekāpšanas sabiedriskajā transportlīdzeklī reģistrēt savu e-talonu.

TVNET lasītājs Raimonds aprakstīja 27.aprīļa notikumus 4.tramvajā.

"Tramvajā nr. 511133 Slokas ielā 21:18 iekāpa jaunietis ar telefonu rokā. Jaunietis runāja pa telefonu, paralēli meklēdams makā biļeti. Pēc apmēram 30 sekundēm pēkšņi tika izslēgti visi biļetes reģistratori un tramvajs apstājās.

Tramvaja vadītāja, jau pa gabalu ieraugot zaļās vestēs tērptus cilvēkus, izslēdza biļešu reģistratorus.

Jaunietis vēl vairākas reizes lūdza, lai vadītāja ieslēdz reģistratoru, kā nekā biļete bija rokā. Vadītāja nejauki atcirta, ka viņš esot negodīgs un ka viņš runājis pa telefonu un nereģistrējis biļeti.

Iekāpa kontrolieris un tad, neklausoties nevienā cilvēkā, kuri aizstāvēja jaunieti, kā ieprogrammēts sāka teikt savu sakāmo: ja nav biļetes, jākāpj ārā!

Tad, saprotot, ka cilvēki jaunieti aizstāv, pasauca pašvaldības policisti-sievieti, kura sāka puisi raut ārā no tramvaja, bet viņš turējās pie sēdekļa, cilvēki visi saskrēja un kliedza, lai liek jaunieti mierā, jo viņš taču gribēja reģistrēt biļeti, bet vadītāja speciāli, pa LIELU gabalu pamanot spīdīgās vestes, atvienoja biļešu reģistratorus.

Nedz policiste, nedz kontrolieris neklausījās un turpināja izrādīt savu bravūrību, un vadītāja spiedza no savas vietas, ka viņai taisnība. No malas tas izskatījās mežonīgi!

Tika izsaukta papildu brigāde. Četras sievietes saskrēja apkārt policistiem un kontrolierim un aizstāvēja jaunieti, bet viņi pat neklausījās. Izrāva jaunieti ārā no tramvaja ar varu, un jaka pat nokrita zemē."

Lasītājs jautāja Rīgas Satiksmei, vai tas ir godīgi,

vai nevajadzētu ieviest normu, kas paredz, cik «sekunžu» laikā cilvēkam ir jāreģistē biļete?

"Un cik lielam laika intervālam jāpaiet, lai vadītāja atvienotu biļešu reģistratorus? Un vispār, kad reiz būs tīrība sabiedriskā transporta salonos? Jo smirdīgus dzērājus un bezpajumtniekus, kuri pastāvīgi braukā, nedzen ārā, bet jaunieti kas nepaspēj dažu sekunžu laikā biļeti atrast, gan izmet aiz krāgas ar varu pa durvīm.

Vai pašvaldības policija neklausās, ko saka liecinieki no malas, bet tikai rīkojas kā ieprogrammēti roboti?" Raimonds pauda sašutumu.

Kā situāciju skaidro uzņēmumā?

Savukārt Rīgas Satiksmes preses sekretārs Viktors Zaķis, iepazinies ar lasītāja aprakstīto situāciju, TVNET skaidroja, ka Rīgas domes saistošo noteikumu Nr. 165 12. punkts paredz, ka

pasažiera pienākums ir nekavējoties pēc iekāpšanas sabiedriskajā transportlīdzeklī reģistrēt savu e-talonu,

to pietuvinot karšu lasītājam, līdz uz lasītāja iedegas zaļā gaisma, kas apliecina brauciena autorizāciju.

To pašu noteikumu 20. punkts nosaka: ja pasažieris sabiedriskajā transportlīdzeklī nevar uzrādīt derīgu vienreizējo braukšanas biļeti, vienreizējo dzīvnieka pārvadāšanas biļeti, abonementa biļeti, vienreizējo pārsēšanās biļeti vai citu braukšanas tiesības apliecinošu dokumentu, kas saskaņā ar normatīvajiem aktiem pasažierim dod tiesības lietot sabiedrisko transportu bez maksas, viņš uzskatāms par pasažieri bez biļetes un saucams pie atbildības normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.

Soda uzlikšana neatbrīvo pasažieri no pienākuma samaksāt par braucienu.

Gadījumā, ja pasažieris nepiekrīt piespriestajam sodam, var rakstīt iesniegumu.
KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu