Dīvainība pastā: jāuzrāda mirušās omītes pilnvara, lai saņemtu sūtījumu

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Evija Trifanova/LETA

Ko darīt, ja no «Latvijas Pasta» saņemts paziņojums par ierakstītu sūtījumu omītei, kura jau gandrīz gadu ir mirusi? Pasta darbiniece portāla TVNET lasītājai atbildējusi, ka vajag no omes notariāli apstiprinātu pilnvaru, ka viņas vietā var kaut ko saņemt. Pēc tam gan uzņēmumā atzina, ka šajā situācijā acīmredzot ir noticis pārpratums komunikācijā.

Kāda TVNET lasītāja pastāstīja, ka no Latvijas Pasta saņēmusi lapiņu par ierakstītu sūtījumu omītei.

«Tā kā ome gandrīz jau gadu nav ar mums, pasta darbiniece uz jautājumu, ko darīt šajā situācijā (lai noskaidrotu, kas par sūtījumu vai vismaz no kāda adresāta), atbild, ka

vajag no omes notariāli apstiprinātu pilnvaru, ka viņas vietā varu kaut ko izņemt!

Otrs variants - varu lūgt sūtītāju adresē norādīt mani. Bet pasta darbiniece nevar atklāt, no kā ir saņemts sūtījums!»

Lasītājai ir laba humora izjūta, un tāpēc viņa pēc sarunas ar pasta darbinieci sēdēja un domāja, kā lai ome «tur augšā» samenedžē pilnvaru un to vēl pie svētā Pētera notariāli apstiprina. «Iespējams, mana pozitīvā uztvere ļauj par to pasmieties, taču citam, saņemot šādu atbildi, varētu būt ļoti sāpīgi.»

Uzņēmums atzīst pārpratumu komunikācijā

Savukārt uzņēmuma «Latvijas Pasts» Kvalitātes vadības daļas vadītāja Gunita Mazīte pēc iepazīšanās ar situācijas aprakstu TVNET atzina, ka acīmredzot ir noticis pārpratums komunikācijā, jo darbinieks ir pārpratis frāzi «ome gandrīz jau gadu nav ar mums».

Darbinieks tiešām nav tiesīgs izpaust ziņas par sūtītājiem trešajām personām, jo saskaņā ar Pasta likuma 42. pantu «pasta komersanta darbiniekiem aizliegts izpaust informāciju par lietotāju pasta sūtījumiem un ziņas par lietotājiem, izņemot gadījumus, kad šī informācija nepieciešama kompetentām valsts iestādēm normatīvajos aktos noteikto funkciju veikšanai.»

Rīcība no komersanta šādos gadījumos -

klients uzrāda pasta darbiniekam miršanas apliecības (kopiju) un sūtījums tiek nosūtīts sūtītājam,

bet ziņas par sūtītāju netiek sniegtas, tad sūtītājs izlemj, vai komunicēt ar citu adresātu vai, piemēram, adresāta mantiniekiem.

Mazīte norādīja, ka šeit būtisks ir apstāklis, ka saskaņā ar normatīviem aktiem

tikai un vienīgi sūtītājs, nevis pasta komersants var lemt par informācijas sniegšanu citām personām.

Šāda prakse ir visā pasaulē un attiecas uz visiem pasta komersantiem.

Saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem Nr. 537 visos citos gadījumos, kad fiziska persona vēlas saņemt cita adresāta (lietotāja), piemēram, radinieka sūtījumu, uzrādot personu apliecinošu dokumentu, «Latvijas Pastā» var noformēt pilnvaru pasta sūtījumu saņemšanai jebkurai fiziskai personai. Pilnvaras noformēšana ir maksas pakalpojums, un tā cena ir 10 eiro. Šādu pilnvaru var noformēt jebkurā pasta nodaļā jau kopš 2013.gada.

Protams, sūtījumi tiek izsniegti arī pilnvarotai personai, ja tiek uzrādīts personu apliecinošs dokuments un uzrādīta notāra apstiprināta pilnvara.

Ja klientiem rodas jautājumi par pasta pakalpojumu sniegšanu vai saņemšanu, uzņēmuma pārstāve lūdza sazināties pa Latvijas Pasta informatīvo tālruni vai rakstot uz info@pasts.lv.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu