«Rīgas satiksmes» kontrolieri esot rupji apsaukājuši meiteni augstpapēžu kurpēs

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: PantherMedia/Scanpix

TVNET lasītāja Elizabete piedzīvojusi ļoti nepatīkamu situāciju ar kontrolieriem. Kad viņa nebija reģistrējusi e-talonu, jo to traucēja izdarīt augstpapēžu kurpes, kontrolieri esot viņu apsaukājuši rupjos vārdos. «Rīgas satiksmē» TVNET skaidroja, ka uzņēmums nepārtraukti aicina savus darbiniekus saskarsmē ar klientiem būt pieklājīgiem un iecietīgiem, kā arī neveicināt konfliktu rašanos vai to saasināšanos.

TVNET lasītāja Elizabete rakstīja: «Arī man ir bijusi ļoti nepatīkama situācija ar kontrolieriem. Strādāju Vecrīgā, un katru dienu bija jābraukā ar tramvaju uz darbu, visu laiku reģistrēju e-talonu. Kā jau katru rītu, iekāpju tramvajā un, tā kā biju uz ļoti augstiem papēžiem, izdomāju vispirms apsēsties un pēc tam piereģistrēt e-talonu.

Durvis aizvērās, nobraucu vienu pieturu, domāju - tūlīt tramvajs apstāsies un, lai ar augstpapēžu kurpēm nenogāztos, piereģistrēšu e-talonu. Iekšā iekāpj kontrole, pienāk.

Es kontrolei skaidroju, ka esmu uz augstiem papēžiem un tāpēc vēl neizsitu talonu, lai tiktu apsēsties.

Tas, ka viņi mani izsēdināja, ir pats par sevi saprotams. Kad viņi sāka prasīt dokumentus, atbildēju, ka man to nav līdzi, man nav nepieciešamības tos nēsāt līdzi.

Ar to sākās lamuvārdi uz manu pusi - maksā sodu, ma_ka tāda. Atbildēju, ka man nav līdzi naudas un ļoti steidzos uz darbu. Ļoti atvainojos, ka neizsitu talonu, un jautāju, vai varu turpināt ceļu. Uz to saņēmu atbildi - ku_e tāda, maksā sodu vai izsaukšu policiju.

Es palūdzu, lai mani neapsaukā, jo pilna pietura ar cilvēkiem un man tiešam jāskrien uz darbu.

Beigās kontrolieris gribēja mani spert ar kāju un pacēla roku, lai iesistu man, bet labi, ka viņa kolēģis bija adekvāts cilvēks un viņu apstādināja...

Esmu ļoti smalka, bet agresīvais kontrolieris bija ap 100 kg, un, protams, es ļoti sabijos. Šis gadījums man pēc pusotra gada joprojām ir galvā, un man tagad ir bailes no kontrolieriem. Protams, daļēji esmu vainīga, ka uzreiz nepiereģistrēju e-talonu, bet tas galīgi nav iemesls, lai mani apsaukātu pēdējiem lamuvārdiem un pie tam mēģinātu fiziski aizskart.

Pastāstīju vīram šo situāciju, viņš, protams, uzreiz sāka zvanīt uz «Rīgas satiksmi» par agresīvo kontrolieri, uz ko viņam tika sniegta atbilde - nu ko, viņa pati vainīga, ka neizsita e-talonu. Pirms pāris dienām, braucot atpakaļ no darba, arī bija situācija, kad meitene iekāpj, meklē mugursomā e-talonu. Puspieturā apstādināja kontrolieri un mēģināja viņu izdzīt, bet tramvaja pasažieri sāka viņu aizstāvēt, jo mēs visi redzējām, kā viņa meklē e-talonu un tikko iekāpa. Kontrolieri pat ne visiem biļetes pārbaudīja, pie manis un vēl daudziem nepiegāja, jo jau bija pāris zaķi, ar kuriem pakašķēties, bet šoreiz to meiteni neizdzina, jo pasažieri jauki viņu aizstāvēja.»

E-talons ir jāreģistrē nekavējoties

Savukārt «Rīgas satiksmes» preses sekretārs Viktors Zaķis TVNET iepriekš norādīja, ka atbilstoši Rīgas domes noteikumiem, ja pasažieris pirms iekāpšanas sabiedriskajā transportlīdzeklī ir iegādājies vai saņēmis abonementa biļeti, pasažiera pienākums ir nekavējoties pēc iekāpšanas sabiedriskajā transportlīdzeklī pietuvināt abonementa biļeti elektroniskajam kartes lasītājam, līdz uz lasītāja iedegas zaļā gaisma, kas apliecina brauciena autorizāciju.

Noteikumi paredz - ja elektroniskais kartes lasītājs neveic brauciena autorizāciju (iedegas sarkanā gaisma vai nav signāla un neiedegas gaisma),

pasažiera pienākums ir nekavējoties izkāpt no sabiedriskā transportlīdzekļa vai sabiedriskajā transportlīdzeklī iegādāties vienreizējo braukšanas biļeti, lai turpinātu braucienu.

Pretējā gadījumā atbilstoši noteikumiem pasažieris uzskatāms par pasažieri bez biļetes un saucams pie atbildības normatīvajos aktos noteiktā kārtībā.

Zaķis atgādināja, ka pasažierim ir pienākums sagatavot savu viedkarti pirms brauciena sākšanas un sekot līdzi braukšanas dokumentu derīgumam. Kavēšanās savlaicīgi viedkarti autorizēt vai nepareiza tās lietošana var novest pie līgumsoda saņemšanas.

Korekta attieksme pret pasažieriem

«Rīgas satiksme» nepārtraukti aicina savus darbiniekus saskarsmē ar klientiem būt pieklājīgiem un iecietīgiem,

neveicināt konfliktu rašanos vai to saasināšanos. Darbinieku informēšana notiek, gan izmantojot dažādus iekšējās komunikācijas līdzekļus (sanāksmes, ziņojumu dēļi u.c.), gan arī veicot regulāras apmācības.

Korekta attieksme pret pasažieriem un spēja objektīvi izvērtēt situāciju un pieņemt pareizus lēmumus paaugstina kvalitatīvu klientu apkalpošanu.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu