Pirmklasnieks nezina savu horoskopa zīmi un tādēļ saņem nesekmīgu atzīmi

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Robert MacPherson / AFP

Pēc raksta «2. klases puisēna kontroldarbs šokē vecākus un draugus», kurā kāda skolēna mamma satraucās par skolotājas izlaboto latviešu valodas pārbaudes darbu, portāls TVNET saņēma ļoti daudzu vecāku vēstules. Vairums nosodīja skolotājas rīcību, negatīvi novērtējot skolēnu.

TVNET lasītājs Jānis pauda savu viedokli: "Arī mans dēls mācās 2.klasē. Neesmu redzējis šādu pārbaudes darbu, bet esmu bijis izbrīnīts par diviem citiem gadījumiem.

Pirmo dīvaino situāciju piedzīvojām 1. klasē, kad vienā no pirmajām sociālo zinību stundām bērniem bija jāraksta informācija par sevi. Viens no rādītājiem bija horoskopa zīme, kas man likās pilnīgs absurds.

Vai tiešām horoskopa zīme ir viens no pieciem galvenajiem rādītājiem, kas bērnam jāzina par sevi?

Man liekas, ka daudz svarīgāk ir zināt savus dzimšanas datus, adresi, vecāku vārdus, dažus svarīgus telefona numurus un tamlīdzīgus faktus.

Man šķita, ka horoskopa zīmju mācīšana 1. klasē ir pilnīgi nevajadzīga informācija. Pieņemu, ka konkrētā skolotāja varētu būt aizrāvusies ar horoskopiem un tāpēc māca to arī saviem skolēniem, taču man liekas pilnīgi nepieņemami, ka šāda informācija tiek pieprasīta oficiālā darba burtnīcā, ko izmanto visi 1. klases skolēni visā Latvijā.

Mūsu ģimene neaizraujas ar ezotēriskām lietām, tāpēc dēlam nebija ne jausmas par savu horoskopa zīmi.

Nedomāju, ka aizraušanās ar horoskopiem mūsdienās raksturotu inteliģentu un zinošu cilvēku.

Manuprāt, horoskopi drīzāk ir māņticība un par tiem nebūtu jāmāca 1. klasē no oficiāli apstiprinātām darba burtnīcām. Kāpēc izglītības jomas speciālisti domā, ka maziem bērniem jāzina tādas muļķības?"

Savukārt TVNET lasītāja Edīte rakstīja: "Manas pārdomas par rakstu "2. klases puisēna kontroldarbs šokē vecākus un draugus". Patiesībā skolotājai nebūtu jākomentē, ko bērns ir uzrakstījis, bet kā uzrakstījis, un pozitīvi jānovērtē iztēle.

Bērns ir pareizi uzrakstījis teikumu, pielicis punktu, nobeidzis frāzi, rokraksts glīts, tātad centies.

Es, piemēram, neredzu ne draugus, ne ģimeni, bet konkurentus.

Nedrīkst nekādā gadījumā komentēt bērnu izdomu un iztēli, ja nu vienīgi to novērtēt ar plusiem.

Skolotājai ir jāvēršas pie speciālista, jo nosodījums jebkurai rīcībai, kura nesaskan ar viņas domām, liecina par personīgām problēmām. Tāds cilvēks nedrīkst strādāt par pedagogu."

Vai esi saskāries ar līdzīgām situācijām? Raksti savas pārdomas uz e-pasta adresi lasitaji@tvnet.lv!

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu