iepriekšējais 1 2 3 4 5

Rakstīt komentāru
Rādīt
Visus Reģistrētos Ieteiktos
Jaunākos vispirms
  1. B

    Jautājumam ir divas puses - saprotu gan to, ka slodze varbūt ir par lielu, saprotu vélmi no otras puses iemācīt péc iespéjas daudz ( un to, la skolotājs, kura priekšmetā stunda lādā klsaé ir pirmdienā vai piektdienā, visu gadu būs spiests uzdot to mājasdarbu uz pirmdienu.. ). Bet viena frāze gan liel saskumt : grāmatas lasīšana esot slogs. Gan savā bérnībā, gan tagad strādājot, varu tik teikt: dodiet laiku atpūtai, lai varu grāmatu palasīt! (Un - ir jau arī citi valasprieki, bet iegrimt grāmatā ir visvienkāršākais, vispieejamākais atpūtas veids. Nevaru nosodīt šos nelasītājus, man vińu vienkārši zhél..

    2
  2. H

    Varbūt, ka Latvijā vajadzētu atvērt dažas muļķu audzināšanas skolas. Tajās vispār neuzdotu majās darbus, stundās rādītu multiplikācijas filmiņas, prezentācijas un "šovus", skolotāji varētu vispār nerunāt, kur nu vēl norādīt bērniņam ko darīt, kā uzvesties klasē, uz ielās. Bērni taču tāpat jau ir gudri, un ja kāds vēl mācīs, tad piezvanīs pa anonīmo tālruni!

    11
  3. T

    Un tagad paskatamies uz japānas izglītības sistēmu. Bērni ne tikai sēž klusi un rāmi, bet arī telpas paši uzkopj. Ja es agrāk šausminājos par savu paaudzi, tad skatos ka nākamā vispār būs kā jēlas olas.

    16
  4. g

    zini.. pati tak tādu paaudzi esi izaudzinājusi. kurš tad cits?
    ja vēl dziļāk padomā, tad audzināti nav vispār, un tas ir tikai un vienīgi akmens tavā dārziņā ;)
    man vienmēr ir fascinējuši tie visi "vecie", kuri tā šausminās par jaunatni, bet paši pat pirkstu nav pakustinājuši un uz saviem bērniem paskatījušies :D

    3
  5. m

    Dies sargi beernus no peedeejaas citeetaas maates! Nav brinums, ka taada tumsona ir pret maaciisanos. Varbūt nezina vel, ka zeme apaļa...

    12
  6. k

    Nu gan esam nodzīvojuši- lasīt grāmatu brīvlaikā skaitās smags slogs un apgrūtinājums. Ja jau tēvs tā uzskata, tad viņa bērns nedomās citādi. Un tā tik uz priekšu, ne jau par velti vienā no raidījumiem Ziemassvētku vecītis, kurš uzklausa bērnu vēlmes ( laikam kādā tirdzniecības centrā) teica, ka NEVIENS bērns viņam nav palūdzis dāvanā grāmatu.

    18
  7. S

    Dārgie vecāki! Lūdzu nepārspīlējiet ar ārpusskolas aktivitātēm. Nevajag bērniem 5-6 pulciņus. Daudzi bērni stundās ir miegaini, pārguruši, neuztver mācību vielu u.c. Protams, ir arī ļoti talantīgi bērni, kuri var apvienot mūziku, sportu, mākslu + labi mānīties. Bet tādu ir ļoti maz.

    17
  8. C
    Cita skolotāji Skolotāji2016. g. 27. decembrī 00:34

    Pilnīgi piekrītu. Daži vecāki kā aptrakuši sūta bērnus uz 10 pulciņiem un tad vaimanā par "šausmīgajām skolotājām un mājasdarbiem". Nevajag savus nepiepildītus sapņus un ambīcijas realizēt uz bērnu rēķina.

    23
  9. Agraak pietika laika ar riteni pabraukt ,uz treninu aiziet ar skuki uz kino aiziet paarnaakot veelaak maajaas izguleeties un uz skolu aiziet ar izpildiitiem maajas darbiem . Tagad viss ir uz rakstaam galda ! dators ,speeliites telefoni kabataa un taapat nav laika nekam...:) Trolejbusu ,autobusu un tarmvaju vietaa vecaaki ar mashiinaam gan pieved gan aizved no skolas un taa pat laika nav maaciibaam...

    12
  10. K

    Vidusskolu beidzu padsmit gadus atpakaļ. Bija mājasdarbi, referāti, kontroldarbi, utt. Neviens nesūdzējās, ka kaut ko nevar izdarīt. Vienkārši bija tie kas mācījās un tie kas nemācījās. Tie kas te protestē un stāsta, ka vienam bērni būs "Rembranti" un citam "Pitagori" man šķiet, ka nesaprot skolas misiju un būtību. Skolas laikā ir jāiegūst zināšanas, kuras kopumā cilvēku padara daudz maz inteliģentu un ļauj pamatos saprast kā ir uzbūvēta pasaule. Tie kas saka, ka no skolas laikā apgūtā nav izmantojami 90℅ zināšanu parasti ir tik "gudri", ka nejēdz aprēķināt pat savu kredītu procentu maksājumus bankā un ir šokā par to, "kā viņus čakarē".

    17
  11. iconSirg Gsir Klusums2016. g. 27. decembrī 00:14

    Mācījies labi, bet rezultāts tāds, ka kredīti jāņem un procentu likmes jārēķina.

    9
  12. K
    Klusums to sirg gsir Klusums2016. g. 27. decembrī 00:18

    Nav ne jāmaksā, ne jārēķina.

    4
  13. N

    Kurš saka, ka nevajag saprast kā pasaule darbojas. Tikai ir tāda štelle, ka skolās to nemāca vai arī iegūst paviršu skatījumu no 10 20 gadu veca modeļa, lai gan pasaule sen jau kā ir mainījusies. Ir ļoti daudzas lietas, kuras tukša vāvuļošana pie tāfeles neko nedod, bet to var iemācīties tikai praksē. Un kas tev nepatīk, lai mācītu pēc interesēm? Neviens nav pret to, lai visi iegūtu inteliģenci, bet katram ir savs ceļš un savi hobiji, kurus īstenot par nākamo profesiju. Ir vajadzīgi dažādi novirzieni, vajag strādās pie šīs sistēmas, jo tā nekam neder. Nu un, ka vidusskolu beidzi pirms gadiem 15? Daudz, kas tev noderējis ir ne? Piemēram kubsakni vari izvilkt, trīstūra laukuma no nezināmā AB malas ar sinusu alfa 32 grādiem un pretmalu 18cm vari izrēķināt? Nav vajadzīgs visiem visu sapičkīt tajās smadzenēs. Nevajag galvā putru taisīt. Tā jau ir grūti ieskaidrot, kas mūsdienu pasaulē ir pieņemams, kas nav, ko drīkst darīt un ko ne. Kur nu vēl saprast, kas derīgs un kas nē. Tā pat, augstskolās to matemātiku māca no paša sākuma, jo vidusskolas variants pa lielam neder lektoriāta vielai... Un tāds marasms vēl aizvien notiek..

    4
    Parādīt vēl 1 atbildi
  14. X

    Man liekas, ka lielākā daļa komentētāju ķer ļoti dīvainu kaifu dēļ tā, ka lūk, pašiem vairs nav jāmocās ar mājasdarbiem, bet lai bērni tagad pacieš. Vai paši būtu sajūsmā, ja pēc darbadienas būtu vēl jādara n-tie mājas darbi? Es neesmu 100% pret visiem mājas darbiem, bet tiem jābūt max.2-3 priekšmetos. Un nedrīkst ļoti apjomīgus darbus, referātus u.c. uzdot nedēļas vidū, piemēram, pirmdien uzdots, trešdien jābūt gatavam. Neapskaužu bērnus, kuriem pēc skolas un n-tiem pulciņiem un treniņiem (ļoti bieži vecāku uzspiestiem) vēl jāmācās līdz vēlajai naktij.

    15
  15. M

    Un tagad tīri teorētiski iedomāsimies, ka mājasdarbi tiek atcelti. Tēvs zēnu ieliks 7 pulciņos, lai, lūk, bērns sevi pilnveidotu, nevis mocītu ar "šausmīgajiem mājasdarbiem", kā rezultātā bērns atkal teiks: "Es vairs nevaru.." Bet par to vairs tēvs internetā nesūdzēsies.. Vai arī bērns pavadīs brīvo laiku, kas parasti tika veltīts mājasdarbiem - no 3-jiem pēcpusdienā līdz 9-ņiem vakarā spēlējot telefonu? Vai tas pilnveidos bērna gribu, spējas, zināšanas u.t.t.? Šoreiz mazliet ar ironiju, bet tālu no tā nav.

    20
  16. n

    šito sacerēja tie, kas grib skolas gadu pagarināt uz vasaras brīvdienu rēķina. Jūnijā nu gan bērni izpildīs visus nepaspētos mājasdarbus....

    8
  17. k

    un kam par maz

    2
  18. m

    manējam bērnam nav dotumu mūzikā, arī matemātikā. Kāpēc viņš būtu jāvērtē tāpat kā citi? Es vienkārši gribu 10 tajos priekšmetos, kurus man bērns "nevelk".

    6
  19. I

    Nu nezinu gan. Mans bērns mācās ģimnāzijā, papildus apgūst mākslu, piedalās olimpiādēs, konkursos, lasa daudz grāmatu, sporto un visu paspēj. Un nevaimanā ne par ko, ja nu vienīgi par muļķīgiem klasesbiedriem.

    20
  20. F

    Nu jā, protams, Tavs bērns ir ģēnijs, kurš visu paspēj. Viņš piedalās olimpiādēs, konkursos, ir izcils sportists, mākslinieks, daudz lasa u.c. Varbūt vēl aizmirsi uzrakstīt par dejošanu, dziedāšanu, klavierspēli u.c. Tev ļoti paveicās. Bet tomēr kaut kā neticami... Riktīgs super- bērns. Varbūt viņš vispār neguļ, lai 24h paspētu izpildīt mājasdarbus, sportot, nopietni nodarboties ar mākslu, gatavoties dalībai olimpiādēs, konkursos +ļoti daudz lasīt! Vai Tu nepārspīlē?

    21
  21. S

    Izrādās enģelis aug ? Ka tik neizaug tāds pats neveiksminieks kā māte !!!

    4
  22. A

    Ak Dievs, nabaga bērns! Vai viņš redz dienas gaismu? Vai viņš varētu kādreiz iziet ārā un vienkārši padaudzīties ar draugiem? Diezvai, jo jāgatavojās kārtējai olimpiādei vai fiksi jāskrien uz treniņu un pēctam uz mākslas nodarbību. Mājasdarbi tiks pildīti naktī, vai nē, Ieviņ?
    NEDRĪKST pārspīlēt ar ārpusskolas nodarbību kvantumu, ja negribi, lai nākotnē izaugtu psihoterapeitu klients ar salauztu psihi un sačakarētu veselību.Ir jāņem vērā bērna intereses un iespējas, nevis savas tukšas ambīcijas.
    Un ko Tu pati esi sasniegusi ja tik traki pārslogo savu bērnu?

    8
  23. k

    Parasti visskaļāk bļauj tie vecāki, kuri paši nesaprot, ka atņem savam bērnam nākotni.

    18
  24. d

    Nečīksti un mācies, kam tagad viegli.

    11
  25. J

    Tieši tā, mācies. Muļķu jau tāpatās pietiek...

    15
  26. N

    Mainiet izglītības sistēmu vai arī skolas var iet dillēs. Nav NEVIENAM vajadzīgas tās standartezētās vielas, kuras jāiezubra galvā, lai sekmīgi eksāmenus noliktu. 80%-90% no visa, ko māca skolā varēs izmest miskastē, jo pielietot to dzīvē nevarēs. Visi mācās vienu un to pašu, nekāda uzsvara uz individualitātes veidošanu, talantu attīstīšanu. Katram ir savas intereses. Vienam patīk integrāļi, citam Rembrants - kāpēc nevar izveidot normālu izglītības sistēmu, kur uzsvaru liek uz bērna interesēm un talantiem. Ņemiet piemēru no Skandināviem. Ļoti izglītoti jaunieši aug, katrs savā sfērā jau gatavs speciālists. Tāds letiņu vidusskolnieks varētu viņiem kurpes tīrīt. Un jā, kamēr nekas nemainīsies, kamēr turpināsies šī galvas sērināšana, jāsaka, ka dotajā mirklī, visi treniņi, slorta veidi ir lielāks ieguldījums nākotnē, kas var atmaksāties vairāk nekā skola. Var kļūt par talantīgu horeogrāfu vai vieglatlētu, kļūt par slavenu baksetbolistu un draftēt ārzemēs un pelnīt miljonus. Pat LV augstkolu diplomus var salocīt lidmašīnītē un palaist virs Daugavas, ja izdomā strādāt ārzemēs ( normālu, labi atalgotu un oficiālu darbu ). Tad būs jāpārmācās vietējās koledžās...

    16
  27. L

    Biju Somijā. Normālie bērni mācās visu (no šī gada priekšmeti gan ir integrēti, bet vienalga visi tie paši, kas mūsu skolas programmās). Atšķirība ir tā, ka bērni zina, ka ir jāmācās, zina, kāda būs viņu nākotne, un ko jāmācās, lai to sasniegtu. Vecāki atbalsta to, ka bērniem ir jāmācās, tas vispār netiek apspriests. Skolotāja vārds ir likums, jo viņš ir profesionālis, un viņa uzdotos vingrinājumus neviens neapšauba. Un it kā drīkst nemācīties, bet visi mācās, jo tā ir jābūt. Tikai tiek, kas nevar vai negrib mācīties, tiek pārcelti uz vieglākām programmām. Bet viņu nākotne tad arī ir skaidra - kāda vienkārša profesija. Par speciālistiem savā jomā somu jaunieši top augstskolās, ieguldot lielu un aizrautīgu darbu.
    Kamēr Latvijā vecāki, sabiedrība, skolēni un visi citi, kam nav slinkums, izteiks negatīvus komentārus par skolotāju darbu, skolēni nepildīs skolotāju noteiktās prasības un negūs kvalitatīvu izglītību. Šobrīd Skanināvijas modelis mums vienkārši nav īstenojams, jo cilvēki nav tādi kā Skandināvijā.

    25
  28. a
    ar augstako izglitibu anglija Njam2016. g. 26. decembrī 23:18

    Manā skatījumā līdz 9.klasei neko nevajadzētu mainīt - bērni vēl nemaz nezina savu tālāko profesiju. Vidusskolās vajadzētu nedaudz mainīt esošo sistēmu, lai skolēni tiktu sagatavoti augstskolām un universitātēm un padziļināti apgūtu sev tīkamus priekšmetus. Un protams skolās jābūt dažādiem pulciņiem, lai skolēni var pilnveidoties tajos profilos, kas vairāk interesē un aizrauj. Bet vislielākās problēmas - manā skatījumā ir tieši ar augstskolām un universitātēm. Diploms negarantē kvalitāti. Paskatoties apkārt redzams, ka daudziem nav loģiskās domāšanas un elementāru analīzes prasmju. Un vēl viena liela problēma, jeb sekas - 80 procenti deputātu bez spējām loģiski domāt un anaizēt un kēdes reakcijā sekas ir - tas kas notiek valstī: zems atalgojums, nespēja atrast darbu iegūtajās specialitātās, "lauku izmiršana" un milzīgais iedzīvotāju skaita samazinājums. Un arī ārzemās Latvijas diploms ir 0 vērts, jo kāds no 80% izglītības ministrijā nav spējis sakārtot lietas pareizā kārtībā, lai mūsu diplomi tiktu pilnvērtīgi atzīti ārzemēs. Tāds "riņķa dancis".

    7
  29. s

    Ja bērniem neliks mācīties un pie tam vēl uzcītīgi tad nekas vairāk par dejotājiem,slaistiem,infantīliem memmīšiem neiznāks .un izglītības ministrijai jāizveido māmiņu ,, izglītības sistēmas teroristu ,, saraksts lai viņu sūdzības pa taisno nogādātu miskastē,jo skolotāji arī ir tikai cilvēki ar nerviem.

    16
  30. z

    Mājas darbu garumu nedēļā katrai klasei regulē MK noteikumi. Bez tam mājas darbus skolotāji arī diferencē atbilstoši spējām (piem.,ja klasē ir bērni ar mācīšanās traucējumiem) Zinu skolēnus, kuri mājas darbus pagarinātajā grupā izpilda normāli 20 -30 min. laikā, bet mājās tāda paša apjoma darbus pilda vismaz 3 stundas. Un kā domā vecāki, vai bērns, kurš nebūs pieradis izpildīt savus darbus jau no bērnības,pēc skolu pabeigšanas pēkšņi katru dienu būs spējīgs celties no rītiem, laikā ierasties darbā, visu dienu strādāt. Brīnumi notiek ļoti reti. Mūsdienās sekas jau ir manāmas. darba devēji ļoti bieži saskaras ar jauniešiem, kuriem trešajā dienā apnīk iet uz darbu, neinteresanti, grūti, priekšnieks piekasās u.tt. Vai jūs esat gatavi savu bērnu uzturēt līdz sirmam vecumam? Tādā gadījumā m.d. var nepildīt.

    23
  31. j

    Tad visa merkis ir iet uz darbu un maksat nodokljus? Kada jauka perspektiva! Varbut berni tagad ir gudraki un saprot so nakotni un protestee pret bezjedzigo dzivi?

    10
  32. Z

    Tavi argumenti nekam neder. Es neieredzēju skolu ar visiem mājas darbiem, bet attieksme pret darbu ir radikāli pretēja...

    7
  33. i

    Man arī skola riebās! Pat šodien, kad skola pabeigta jau vairākas desmitgades atpakaļ, braucot trolejbusā gar skolu un dzirdot skolas zvanu, aizspiežu ausis .. brrr. Uz darbu es eju ar lielāko prieku! :))

    2
  34. s

    Lielākā daļa komentētāju pat nenojauš, kāda šobrīd ir pirmklasnieku mācību programma. To nevar salīdzināt ar to laiku, kad mēs mācījāmies. Ir krietni grūtāk. Turklāt, piem. matemātikā starp dažādām mācību grāmatu izdevniecībām līmeņi ievērojami atšķiras, lai arī, visi it kā sagatavojuši mācību grāmatas pēc vieniem standartiem.

    9
  35. $

    Tev kuram nav pat nojausmas par smadzeņu fizioloģiju it īpaši bērniem, bērna spējas paralēli veiksmīgi un nepiespiesti apgūt 2-3 valodas, par smadzeņu ārkārtīgi lielo kapacitāti, kura ir jāizmanto pēc iespējas efektīvāk, lai nevajadzētu atlikušo mūžu "vergot"

    4
  36. P
    Padomjlaiku bērns! skats no malas2016. g. 26. decembrī 20:38

    Kad tas ir kat tu mācījies bija vieglāk!!!
    Kad es mācījos, man krievu valoda bija jāsāk rakstit,lasīt,runāt un zubrīt krievu literatūru jau no pirmās klases jo krievu valodu tajā laikā neuzskatīja par svešvalodu.Svešvaloda sākās no 4 klases, varēja izvēlēties angļu vai vācu valodu!Un vispār ja salīdzinā kā tagad bērniem skolā jāmācās ar to kā manā laikā bija jāmācās, tad tagad bērni iet uz skolu kā uz spēli spēlītes spēlēt!

    15
  37. @
    @@@ skats no malas2016. g. 26. decembrī 20:40

    Nu tikai nevajag. Nezinu, kādā laikā tas "mēs" bija, bet paņemot un salīdzinot PSRS skolas matemātikas grāmatas ar tagadējām, ir acīmredzami, cik ļoti tagadējās ir vienkāršotas un virspusējas.

    6
    Parādīt vēl 1 atbildi

iepriekšējais 1 2 3 4 5

Lai pievienotu komentāru no Jūsu interneta pieslēguma, nepieciešams autorizēties ar TVNET, Draugiem, Facebook, Twitter, Google vai Inbox.lv kontu.

Autorizēties

TVNET aicina lasītājus, būt tolerantiem, iztikt bez rupjībām un saglabāt elementāras pieklājības normas. TVNET patur tiesības lietotājam liegt pieeju "Komentāriem" un ziņot attiecīgajām tiesībsargājošām iestādēm.

Komentāru noteikumi