RUS
Tavs pārlūks ir novecojis, lūdzu atjauno to..
Sīkdatnes (cookies) mums sniedz iespēju uzlabot jūsu kā lietotāja ērtibas. Turpinot izmantot mūsu vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. VAIRĀK >

Atpūtas brauciens uz Itāliju izvēršas par murgu; tūrisma firmas attieksme - pārsteidzoša

TVNET 9
Foto: Sputnik/LETA

Brauciens uz kalnu slēpošanas kūrortu Livinjo, Itālijā, ko organizēja SIA «AAC», vairākiem brauciena dalībniekiem izvērtās ļoti nepatīkamā piedzīvojumā. Kad divi cilvēki uz kalna guva dažādas traumas, grupas vadītājs, kad beidzot bija sazvanāms, tā vietā, lai palīdzētu, novēlēja veiksmes un izturību. Ekonomikas ministrijā norāda, ka SIA «AAC Aktīvās atpūtas centrs» nav reģistrējies Tūrisma aģentu un operatoru (TATO) datubāzē, līdz ar to tas nav tiesīgs pārdot kompleksos tūrisma pakalpojumus. «AAC» vadītājs Normunds Spickus atbildību par notikušo neuzņemas. Ekonomikas ministrija ceļot gribētājiem iesaka pārliecināties vai pakalpojuma sniedzējas darbojas likumīgi.

Lai jums veicas!

«Slēpojot uz kalna Livinjo, viens kungs nokrita un savainoja kāju, bet otrs, cienījamos gados, guva ribas lūzumu,» raksta lasītāja Anita. «Braucām ar autobusu grupā, kurai bija grupas vadītājs Vitolds. Vismaz tā viņš parakstījās, atbildot uz e-pasta vēstulēm. Neizpratni raisīja fakts, ka

grupas vadītājs visbiežāk nebija sazvanāms, bet, satiekot un izklāstot situāciju, nesaņēmām nekādu padomu, kā rīkoties, kur vērsties, lai saņemtu medicīnisko palīdzību un kā darbojas apdrošināšana.

Vienīgais, ko viņš atkārtoja, bija uzmundrinājums: «Nu, lai jums veicas, viss būs labi! Uzticieties apdrošinātājiem.»» Anita ir neizpratnē: «Kāpēc vispār vajadzīgs grupas vadītājs, kurš nesniedz palīdzību un nedod norādes, kā jārīkojas šādā kalnu braucienam tomēr tipiskā negadījumā? Tad taču izvēlētos braukt privāti!»

Aktīvais kungs ļoti cienījamos gados, neraugoties uz sāpēm krūtīs un jau nopietnu elpas trūkumu, pats izsauca taksometru un sarunāja tulku – atsaucīgu cilvēku no grupas, kas devās līdzi uz vietējo slimnīcu. Tur viņam atbildēja, ka nekas briesmīgs nav noticis, bet pēc kāda laika vīram sāka trūkt elpas. Nācās izsaukt neatliekamo palīdzību. Kungs tika aizvests uz 70 km attālās, citas pilsētas slimnīcu, kur tika konstatēts ribas plīsums un iekaisums, stāsta ceļojuma dalībniece. «Kungam līdzi devās tāds pats atpūtnieks no grupas, zaudējot dienas biļeti uz kalna. Viņam tas nebija jādara – vienkārši normāls cilvēks nespēj otru pamest nelaimē un turpināt atpūtu uz kalna.» Anita uzskata, ka tas bija grupas vadītāja pienākums – sazināties ar ārstu un doties līdzi cilvēkam uz slimnīcu. «Kad pēcpusdienā beidzot izdevās sazvanīt grupas vadītāju Vitoldu, viņš atbildēja: «Viss būs labi!»

Viņš pat necentās paskaidrot, kādi dokumenti vajadzīgi, ja cietušais cilvēks tiek paturēts slimnīcā, kas notiks ar viņa mantām, kas palikušas viesnīcā - parasti visi jau viņam zvanot no Latvijas pāris dienu vēlāk.

Šķita, ka grupas vadītājam ir pilnīgi vienalga, kas ar mums notiek. Labi, ka apdrošinātāji bija atsaucīgi un pat nodiktēja pa punktiem, kā rīkoties - kuras ir sadarbības slimnīcas un ko tām rakstīt izrakstā, lai savainotajiem nenāktos neko maksāt no savas kabatas, arī 100 eiro atpakaļceļam uz viesnīcu.»

Dzer, trobelē un mīlējas krustu šķērsu

AAC pārstāvis Normunds Spickus uz TVNET jautājumiem par radušos situāciju un grupas vadītāja pienākumiem reaģēja savdabīgi, paskaidrojot, ka šobrīd esot Alpos un vēlāk noskaidrošot, «kuram slēpotājam kas pietrūcis pilnai laimei». Grupas vadītāja pienākums esot aizvest grupu, izmitināt un atvest atpakaļ - pārējos jautājumus viņš risinot iespēju un kompetences robežās.

Ekonomikas ministrijā TVNET norādīja, ka AAC nav reģistrējies Tūrisma aģentu un tūrisma operatoru datubāzē. Līdz ar to šim SIA nav tiesību sniegt šāda veida tūrisma pakalpojumu. Ja komersants nav reģistrējies TATO datubāzē, bet pārdod vai organizē tūrisma pakalpojumus, komersants pārkāpj likumu un neievēro patērētāju tiesības uz aizsardzību operatora maksātnespējas gadījumā. Ministrija aicina patērētājus par šādiem gadījumiem informēt Ekonomikas ministriju vai Patērētāju tiesību aizsardzības centru (PTAC).

PTAC skaidro, ka saskaņā ar normatīvajiem aktiem palīdzība problēmsituācijās ir jāsniedz. «Grupas vadītājam jābūt sazvanāmam un kontaktējamam. Būtu tikai normāli un cilvēcīgi, ja grupas vadītājs būtu ieinteresēts palīdzēt risināt situācijas, kas atgadījušās ceļojuma dalībniekiem,» skaidro PTAC pārstāve Sanita Gertmane.

Ekonomikas ministrijā arī norāda, ka pakalpojumu sniegšanas līgumā, kas noteikti jānoslēdz, jābūt detalizētai informācijai par ceļojuma norisi. Pirms līguma slēgšanas jāpārliecinās, vai līguma noteikumi nav prettiesiski. Dodoties ceļojumā, līgums ir jāņem līdzi. Nepieciešamības gadījumā tas kalpos kā saistību pierādījums.

Tikmēr Spickus raksta, ka viņam «tā vien niez mēle pastāstīt, kā slēpotāji dzer, trobelē, mīlējas krustu šķērsu, uz pohām lauž ribas,

traucē grupas vadītājam darīt savu darbu un atpakaļceļā uz pohām, kad viss ir slikti, atpūta beigusies, sacer un izdomā visādus stāstus».

Vēl viņš raksta, ka esot snovborda, kaitborda, vindsērfinga, ūdens slēpošanas un citu sporta veidu instruktors, «vienmēr pozitīvs, kompāniju dvēsele, apveltīts ar iedzimtu attapību».

Latvijas Apdrošinātāju asociācijā skaidro, ka par negadījumu ceļojuma laikā pēc iespējas ātrāk jāziņo apdrošinātājam, saglabājot visus čekus un dokumentus. Ja vien iespējams, vajag sazināties ar apdrošinātāju, kas paskaidros, kā rīkoties.

Labā prakse ir tāda, ka grupas vadītājs palīdz ceļotājam atrisināt radušos situāciju.

Itālija Latvija PTAC
9 Komentāri