RUS
Tavs pārlūks ir novecojis, lūdzu atjauno to..
Sīkdatnes (cookies) mums sniedz iespēju uzlabot jūsu kā lietotāja ērtibas. Turpinot izmantot mūsu vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. VAIRĀK >

Nīkšana rindās lidostā «Rīga» drīz beigsies

TVNET 17
Foto: Ieva Čīka / LETA

Nenormāli garas rindas pie drošības pārbaudes kontrolpunktiem. Ja jālido bieži, teikšu godīgi: nav spēka, par lidostas «Rīga» kontrolpunktiem raksta TVNET lasītājs Jānis. Lidosta sola uzlabojumus, lai pasažieriem nebūtu jācieš neērtības.

«Pēdējās divas reizes, kad lidoju un bija garas rindas pie drošības pārbaudes kontrolpunktiem, vēlējos saprast, kāpēc tik ilgi jāgaida. Protams, lielais pasažieru pieplūdums ir tāpēc, ka vienlaikus atiet daudzas lidmašīnas. Tomēr būtiskākais ir tas, ka drošības pārbaudes tiek vilcinātas, jo galdi pirms skenera ir ļoti īsi. Tur pietiek vietas tikai vienam cilvēkam, lai saliktu savas mantas. Pārējiem jāgaida rindā, kad katrs, kuram pienākusi kārta, lēnām izvilks savus maisiņus, datorus un šķidrumus no somas, novilks jakas,» raksta Jānis. Viņš norāda, ka citās lidostās pasažieru plūsma tiek organizēta labāk, tā, lai vienlaikus vairāki cilvēki var sagatavoties pārbaudei. «Stāvot rindā, daži cenšas laikus sagatavot mantas, kas jāizņem, bet

es teikšu atklāti: man nebija spēka lēnā solī nīkuļojot vilkties pa rindu, nest rokās virsjaku, somu un vēl ņemt no somas ārā datoru.

Kad pienāca mana kārta, gribot negribot pārējiem bija jāgaida, kamēr attaisīšu somu un izvilkšu datoru, lai to varētu izlaist caur skeneri.» Lasītājs ir neizpratnē: kāda gan jēga, ka strādā četri kontroles punkti, ja caurlaidība ir ierobežota. «Prasīju darbiniekam, kas tur strādā. Viņš atbildēja, ka vadība nevēlas garāku galdu. Viņi paši esot ieteikuši, ka galdam vajadzētu būt garākam.»

Lidostā «Rīga» sola jau drīzā laikā drošības līniju pagarināt ar papildu galdiem. Nesen tika paplašināta drošības kontroles zona no 6 uz 9 drošības līnijām. Tam sekos nākamie uzlabojumi. Pašlaik pagarinātie galdi testa režīmā darbojas tikai dažās līnijās, bet jau tuvākajā laikā tiks pagarinātas visas līnijas. Turklāt šogad lidosta sāk jaunās pasažieru termināļa publiskās daļas projektēšanu. To plānots pabeigt līdz 2023.gadam - vienlaikus ar Rail Baltica lidostas dzelzceļa staciju.

Jaunajā terminālī būs plaša reģistrācijas zāle, drošības kontroles zona, bagāžas nodošanas un šķirošanas telpas, veikali, kafejnīcas, arī daudzstāvu autostāvvieta.

Plānots, ka jaunais terminālis spēs apkalpot līdz 7,5 miljoniem pasažieru gadā. Lidostas pārstāve Laura Karnīte aicina pasažierus ierasties lidostā savlaicīgi - vismaz 2 stundas pirms lidojuma, lai paspētu nokārtot visas pirms lidojuma formalitātes, it īpaši tā dēvētajās pīķa stundās: no rīta, dienas vidū un vakaros, kad vienlaikus izlido un ielido liels skaits reisu. Šādā gadījumā, pat ja būs rinda, pasažieris savu lidojumu nenokavēs.

Drošība Rail Baltica Rīga
17 Komentāri