RUS
Tavs pārlūks ir novecojis, lūdzu atjauno to..
Sīkdatnes (cookies) mums sniedz iespēju uzlabot jūsu kā lietotāja ērtibas. Turpinot izmantot mūsu vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. VAIRĀK >

Ar padomju vilcienu pretim Latvijas simtgadei!

TVNET 4
  • Raksts
  • Video
Vilcienu depo Vagonu parkā | Foto: Ieva Lūka / LETA

Vilcieni Latvijā ir kā padomju laikos – jākratās stundām ilgi, drēgns, visā vilcienā viena tualete. Karu pārcietušajā Gruzijā, par Igauniju nemaz nerunājot, vilcieni ir labāki. Vienīgi krēslu apvalki ar bērnišķīgi jautru rakstu, zobojas sociālajos tīklos. Līgums par jaunu elektrovilcienu piegādi varētu tikt noslēgts jau 2018. gada pavasarī. Tas nozīmē, ka pēc dažiem gadiem brauksim jaunos, komfortablos vilcienos. Diemžēl, jaunu dīzeļvilcienu iegāde atvirzījusies tālākā nākotnē, skaidro AS «Pasažieru vilciens».

«Latvijas vilcieni tomēr ir izaicinājums manai lojalitātei,» diskusiju par to, kādā stāvoklī ir mūsu vilcieni, veicinājis kulturologa Denisa Hanova ieraksts sociālajā platformā «Facebook».

Rīgas Stradiņa universitātes pasniedzējs raksta, ka, tāpat kā pirms desmit gadiem, uz Daugavpili ar vilcienu jābrauc trīs ar pusi stundas. Komforta līmenis zems.

Elektrības rozetes datoram nav, viena mikro miskaste uz visu vagonu, kurina tā, ka logi «raud». Gaismu no rīta izslēdz pēc vilciena vadītāja kaprīzes.

Ieslēgt lampiņu virs galvas nevar, jo nemaz nav lampiņas. Viena tualete uz visu vilcienu.

25 gadu laikā nekas nav mainījies. Profesors ironizē: «Varbūt balta galdauta un citu fantāziju vietā vajadzēja investēt vilcienu ātrumā un savienot galvaspilsētu ar reģioniem? Ar padomju vilcieniem pretī simtgadei. Vismaz (krēslu) odere ir jautra.»

Ņemot vērā, ka 95% pasažieru izmanto elektrovilciena pakalpojumus, uzņēmums «Pasažieru vilciens» izvērtē iespējas iegādāties jaunus elektrovilcienus. Tikmēr dīzeļvilcienu iegāde atvirzījusies tālākā perspektīvā. Līgumu par vilcienu iegādi plānots noslēgt jau nākamā gada pavasarī. Tas nozīmē, ka pie jauniem vilcieniem tiksim dažu gadu laikā. Savukārt dīzeļvilcieni Latvijā ir «veci un ļoti veci». Seši dīzeļvilcieni ir modernizēti.

Rīgas Stradiņa universitāte Facebook Latvijas dzelzceļš Pasažieru vilciens
4 Komentāri