Rīgas satiksme: VK nav konstatējusi pārkāpumus (3)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Revīzijā par elektronisko norēķinu sistēmas ieviešanas sabiedriskajā transportā efektivitāti un atbilstību normatīvo aktu prasībām Valsts kontrole (VK) nav konstatējusi pārkāpumus, tā paudusi savu viedokli par sistēmas ieviešanas lietderību, uzskata "Rīgas satiksme".

VK ziņojums kopumā nenorāda uz labāku alternatīvu problēmu risināšanai un darbības efektivitātes palielināšanai. Tas tikai atkārtoti apstiprina, ka sistēmas izvēle un ieviešana kopumā bijušas veiksmīgas. VK izteikusi astoņus ierosinājumus, kas daļēji ieviesti vai tiks ņemti vērā, turpinot sistēmas lietošanas apgūšanu.

VK pieeja, izsakot secinājumus un apgalvojumus, balstīta uz pašreizējo ekonomisko situāciju un drīzāk vērsta uz īstermiņa finanšu ieguvumiem. Savukārt, pārejot uz elektroniskajiem norēķiniem, "Rīgas satiksmes" prioritāte bija ilgtermiņa ekonomiskais ieguvums, nepieciešamība palielināt pakalpojuma sniegšanas efektivitāti, izveidot klientu servisu, paplašināt biļešu klāstu, biļešu sistēmas elastību un finanšu drošību.

"Rīgas satiksme" nepiekrīt VK izvirzītajām versijām par dažādiem riskiem, kas saistīti ar izvēlēto sistēmas uzturēšanas modeli, un tā turpmāko ietekmi uz "Rīgas satiksmes" ieņēmumu un izdevumu sadaļu. Kritiski vērtējami VK apgalvojumi par sistēmas funkcionalitāti. "Rīgas satiksme" uzskata, ka pirms pārejas uz elektroniskajiem norēķiniem laika posmā no 2005. līdz 2007. gadam tika veikta apjomīga izpēte gan par tehnoloģiskiem, gan ekonomiskiem aspektiem, kurā piedalījās dažādu jomu profesionāļi un eksperti. Tā rezultātā tika izstrādāts komplekss ieviešanas un uzturēšanas modelis, kas nepieļauj riskus, uz kuriem norāda VK.

VK, vērtējot efektivitāti un lietderību, nav veltījusi uzmanību tam, ka tikai nepilnu gadu, kopš sistēma ieviesta, jau var norādīt uz acīmredzamiem ieguvumiem. Tā, piemēram, pasažieriem, lai norēķinātos, nav nepieciešama skaidra nauda – tikpat kā novērsts krāpšanās risks. Šobrīd biļeti pie vadītāja pērk tikai 6% pasažieru, tādējādi arī transporta kustība kļuvusi raitāka.

Pasažieriem ir ievērojami plašākas iespējas samaksāt, gan par atlaižu biļetēm, gan pārējām. Pasažieriem ir iespēja ietaupīt – ir lielāks biļešu klāsts un biļetes ar atlaidēm arī tiem, kuri neizmanto pašvaldības piešķirtās atlaides (statistika rāda, ka lielākā daļa ietaupa, pērkot 20 braucienu biļetes). Tāpat ievērojams ieguvums ir spēja operatīvi reaģēt uz domes lēmumiem par izmaiņām biļešu klāstā saistībā ar piešķiramajām atlaidēm.

Komentāri (3)CopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu