Man ir superīgākie kolēģi! (13)

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: TVNET

Sintija Jace (30 gadi) ir viens no smaidīgākajiem TVNET darbiniekiem. Viņa TVNET mārketinga nodaļā strādā jau piekto gadu un pavisam nesen ir kļuvusi par tās vadītāju. Nelielā intervijā Sintija piekrita pastāstīt vairāk par sevi un savu darbu.

Pirms TVNETa tu darbojies dažādos ar reklāmu un mārketingu saistītos projektos. Kā nonāci pie mums?

Tas notika ļoti klasiskā veidā – pēc darba sludinājuma linka portāla pirmajā lapā. Mani pieņēma uzreiz.

Savu karjeru TVNET sāki kā reklāmas projektu vadītāja, bet laika gaitā esi izaugusi par mārketinga vadītāju. Kā mainījusies tava darba diena, pienākumi, atbildība?

Jā, tagad jādomā plašāk un atbildīgāk. Sekoju līdzi ne tikai savām aktivitātēm, bet arī mārketinga nodaļas kopējai darbībai.

Tu TVNET mārketinga nodaļā neesi viena. Lūdzu, pastāsti nedaudz par saviem kolēģiem!

Mums ir superīgākais kolektīvs! Man šķiet, ka, pat meklējot ar palielināmo stiklu, neizdotos atrast labāku.

Liekas, ka esam savākušies ļoti saderīgs un savstarpēji papildinošs cilvēku bariņš. Manuprāt, kombinācija ir ļoti veiksmīga.

Mana labā roka ir Kikī [Kristīne Turkina-Beināre], kura tagad ir atbildīga par reklāmas projektiem. Viņa ir ļoti, ļoti pozitīvs cilvēks. Nevaru iedomāties pozitīvāku kolēģi!

Tad mūsu komandā ir Vija Spīķe, kura strādā ļoti mērķtiecīgi. Ja kaut ko izdomā, cenšas visiem spēkiem to sasniegt.

Pavisam nesen mūsu bariņam pievienojās atraktīvs un spilgts personāžs – Pēteris Asbahs, kurš būs pašreklāmas guru.

TVNET Mārketinga nodaļas darbinieki ir ļoti draudzīgi
TVNET Mārketinga nodaļas darbinieki ir ļoti draudzīgi Foto: TVNET

Nozares eksperti runā par interneta portālu un reklāmas tirgus strauju attīstību. Kādu tu redzi TVNET nākotni? Vai esam tam gatavi?

Mēs noteikti esam gatavi. Jau šobrīd ejam līdzi laikam un esam savā pareizajā pozīcijā. Par to liecina līdzšinējā TVNET attīstība un rādītāji. Laikā, kad daudz tradicionālo mediju piedzīvoja kritumu gan reklāmas ieņēmumu, gan auditorijas apjoma ziņā, internets, tostarp TVNET, strauji virzās augšup.

Vai piekrīti, ka labam mārketinga speciālistam ar abām acīm jāredz ne tikai esošais tirgus, bet arī jāpiemīt trešajai acij, kas palīdz prognozēt tālākos notikumus?

Jā, tā ir. Ja skatāmies nākotnē, man rodas sajūta, ka

tuvāko gadu laikā kaut kas radikāli mainīsies.

Nevaru pateikt, tieši kas, bet nojaušu, ka tā noteikti būs.

Kad pirms vairākiem desmitiem gadu sabiedrības dzīvē ienāca televizors, viņi nesaprata, kā filmas un aktierus dabū TV kastē. Līdzīgi būs ar internetu. Arī te drīzumā kaut kas mainīsies. Zinu, ka veids, kā mēs patērējam portālu, nākotnē būs citādāks. Varbūt mēs vairs nelasīsim ziņas vertikāli, bet gan horizontāli...

Interneta reklāma jau vairākus gadus nav tikai vienkārši reklāmas baneri. Visa darbošanās ir krietni komplicētāka.

Kā TVNET mārketings skatās uz turpmāko gadu?

Esam apņēmības pilni. Nākamais būs ļoti interesants un labs, bet ne viegls gads. Šobrīd ir ļoti daudz mīklaino faktoru.

Piemēram?

Pirmkārt, tas būs pirmais pilnais gads, kad televīzijas [LNT un TV3] ir apvienojušās. Otrkārt, mēs paši esam mainījušies un daudz izteiktāk strādājam mārketinga jomā. Mums ir daudz jaunu ieceru. Tas noteikti dos atdevi. Tāpat jāatceras kopējā ekonomiskā situācija.

Un sabiedrisko mediju apvienošanās?

Jā, arī tas.

Darbā palīdz arī pašu iekārtota vide
Darbā palīdz arī pašu iekārtota vide Foto: TVNET

Cik liela nozīme tavā darbā ir analītiskai domāšanai un cik nozīmīga ir radošā pieeja?

Bez šīm abām lietām nevar! Tās abas ir svarīgas!

Latvija ir salīdzinoši maza valsts, un, ja tu esi ilgstoši strādājis vienā nozarē,

iespējams situāciju sajust «ar aknām» - tā kā nojaust.

Tikai pēc tam seko izpēte un skaitliskais pamatojums.

Pavisam nesen to pārspriedām ar Kikī. Secinājām, ka ir ļoti daudz situāciju, kurās ar prātu nevar izskaidrot, kā to zinām, bet kaut kur dziļi iekšā ir pārliecība, kā tas ir. Pēc tam ar prātu sāku meklēt tam ciparisku izskaidrojumu, un tas apstiprina manas nojausmas pareizību.

Pieļauju, ka lielā valstī, kur ir simtiem miljoni cilvēku, vispirms jāzina cipari un analītika un tikai tad seko radošās apjausmas.

Pēc pieredzes šķiet, ka žurnālistika nav profesija, bet gan dzīvesveids, kurā nav iespējams precīzi atdalīt darbu un brīvo laiku. Kā ir ar reklāmas industrijas cilvēkiem?

Jā, tā ir. Ir tāds termins «reklāmists». Pētījumos analizēts, ar ko atšķiras vienkāršs cilvēks no reklāmista. «Profesionālā kretīnisma» līmenis ir tik augsts, ka nav iespējams tā vienkārši patērēt medijus. Uz visu skatos caur reklāmista prizmu. Šķirstot žurnālu vai skatoties TV, smadzenes nepārtraukti «skenē» reklāmas projektus.

Tas palīdz vai traucē?

Man tas viennozīmīgi palīdz.

Ir brīži, kad piefiksēju, ka atkal vērtēju reklāmistu darbu. Tad šķiet – kāpēc es nevaru vienkārši pašķirstīt žurnālu un nepievērst uzmanību reklāmām? Bet ar laiku tas notiek ļoti organiski un es pat vairs nedomāju par to.

Vai ir bijis, ka pati, lai arī būdama profesionāle reklāmas jomā, «iekrīti» uz kādu reklāmu?

Jā, lai gan tas nenotiek bieži.

Vai atceries kādu piemēru?

Tie ir vai nu vizuāli ļoti iespaidīgi un baudāmi materiāli, vai arī reklāma, kur nav saprotams, ko tieši reklamē, piemēram, ir tikai jautājums. Tad intereses pēc es mēģinu noskaidrot, kas tam visam ir apakšā.

Cik bieži tu nojaut?

Dažreiz varu, bet citreiz pat es nenojaušu, kas aiz tā stāv.

Mārketinga nodaļas darbinieku radošums izpaužas ne tikai tiešajos darba pienākumos, bet arī biroja labiekārtošanā
Mārketinga nodaļas darbinieku radošums izpaužas ne tikai tiešajos darba pienākumos, bet arī biroja labiekārtošanā Foto: TVNET

Līdz ar reklāmas plašo invāziju cilvēku, tostarp mazu bērnu ikdienā, jāapzinās arī reklāmistu lielā atbildība... Kāds ir tavs ētikas slieksnis šajā jomā? Vai ir kas tāds, ko neesi «izlaidusi cauri», jo tas neatbilst TVNET ētikai?

Jā, atbildība ir liela.

Bijis tā, ka nesadarbojamies ar dažādiem nepieņemamiem projektiem, piemēram, nepublicējam rakstus, kur viens uzņēmums nomelno vai izmanto otru. TVNET latiņa šajā ziņā ir diezgan augsta.

Gribam darboties ētiski.

Tu esi ļoti smaidīgs cilvēks. Kā atpūties un smelies enerģiju?

Man ļoti svarīgi šķiet «izrauties» no pilsētas un aizbraukt pie dabas. Liekas, es bez tā nevarētu.

Lai gan ne vienmēr izdodas, cenšos izbraukt katrās brīvdienās.

Kur ir tava miera osta?

Man vecākiem ir lauku mājas, kur labprāt ciemojos. Man patīk sēņot, staigāt gar jūru, braukt ar riteņiem. Patiesību sakot – vienalga kas, ka tikai prom no Rīgas burzmas.

Pēc tādām brīvdienām atbraucu atpakaļ uz pilsētu un manī ir tāda enerģija! Tas dod spēku visai nedēļai.

Atvaļinājumos ļoti labprāt ceļoju.

Tāpat man ļoti patīk atjaunot dažādas vecās lietas, kam var piešķirt otro dzīvību. Piemēram, iepriekšējo atvaļinājumu pavadīju, atjaunojot vecus Ulmaņlaika logus vasaras mājai. Pulēju, slīpēju un bakstījos stundām ilgi. Tādās nodarbēs man pazūd laiks.

Atceries, ka TVNET darbinieki sanesa nodošanai visādu veco tehniku? Tajā kalnā atradu vecu statīvu, ko mājās pārvērtu par skaistu lampu. Man patīk šādas «muļķības»!

Nesen no kādas vecas koka kastes bērnam uztaisīju plauktiņu lego cilvēciņiem.

Par kādu darba dienu saki, ka ir izdevusies? Kad jūti vislielāko gandarījumu?

Reklāma ir tāda nozare, kur reklāmas cena vienmēr varētu būt lētāka, atdeve no reklāmas – labāka un ieņēmumu no reklāmas – vairāk. Dažbrīd visiem visu ko vajag vairāk un ātrāk.

Bet tad citreiz kāds pasaka paldies, ka labi nostrādāts, pieauguši ieņēmumi vai izdevies kāds ilgi lolots projekts. Ja vēl to iesniedz kādā konkursā, rodas superīga sajūta.

Vajadzīga gan apkārtējo atzinība, gan iekšējs gandarījums par sasniegto.
Komentāri (13)CopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu