Vanšu tilta margas krāso par 100 000. Vai varēja lētāk? (235)

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: LETA

Transportbūvju students Artūrs Toms Plešs konstatējis, ka Rīgas domes pasūtītā Vanšu tilta margu krāsošana izmaksājusi pārāk dārgi. Pašvaldības paspārnē esošais Satiksmes departaments gan to neatzīst, solot vērsties tiesā pret jaunieti.

Pēdējās dienās publiskajā telpā ir parādījusies informācija, ka papildus jau veiktajai Vanšu tilta margu krāsošanai Daugavas lejtecē tiks veikta arī margu krāsošana upes augštecē, kas izmaksās ap 100 000 latu. Šos darbus veic pašvaldībai piederošais uzņēmums «Rīgas tilti», ar kuru 2009.gadā uz pieciem gadiem noslēgts līgums par satiksmes pārvadu un tiltu uzturēšanu.

Rīgas Tehniskās universitātes Būvniecības fakultātes students Artūrs Toms Plešs sazinājās ar TVNET, vēršot uzmanību uz viņaprāt nesaprotami augstajām margu krāsošanas izmaksām. Jaunais speciālists norāda, ka pēc šā brīža tirgus cenām margu apstrāde ar smilšu strūklu, gruntēšana un krāsošana maksā 20 Ls/m2, un aprēķinājis, ka kopējam krāsojamajam apjomam 1920 m2 kopā ar PVN būtu jāizmaksā 46 464 latus, kas ir uz pusi mazāk nekā domes izmaksas.

Vanšu tilta margu kopējais garums ir aptuveni 1040 metri. Kā apgalvo Plešs, pilnīgi jaunu, cinkotu un krāsotu tērauda margu uzstādīšana maksājot vidēji 75 Ls metrā, un šādā gadījumā kopējās izmaksas gan augšteces, gan lejteces pusēm kopā ir 103 455 lati.

Rīgas domes Satiksmes departamenta (RDSD) pārstāve Ilze Dišlere sagatavotajā elektroniskajā atbildē TVNET pauž viedokli, ka šie aprēķini ir neprecīzi, un sola vērsties tiesā, ja students publiskoto informāciju neatsauks.

Jaunais speciālists nekautrējas norādīt uz nekvalitatīvu krāsojumu – vietām redzams, ka krāsots pāri pērnajām lapām, bet margu apakšējā daļā ir sākusi parādīties rūsa. RDSD sabiedrisko attiecību pārstāve atzīst, ka tiltam, kas pabeigts 1981.gadā, remontdarbi līdz šim nav veikti un margu apakšējā joslā rūsa patiešām ir problēma. Šā iemesla dēļ tilta augšteces puses apakšējai joslai tiks uzklāti divi papildu slāņi.

Komentāri (235)CopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu