Ušakovs spodrina spalvas uz rīdzinieku rēķiniem (299)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Dokuments

Līdz ar ikmēneša rēķinu daļa rīdzinieku pirms dažām dienām saņēma arī kādu apšaubāmas nepieciešamības informāciju. Runa ir par Rīgas mēra attēlu un uzrunu rēķinu otrā pusē. Gan TVNET lasītāji, gan «Delnas» vadība mudina aizdomāties par iespējamu slēpto politisko reklāmu.

Cilvēki ir neizpratnē par Ušakova uzrunu uz rēķiniem

Portāls TVNET ir saņēmis lasītāju sūdzības par rēķiniem.

Vairāki rīdzinieki ir neapmierināti, ka līdz ar ikmēneša rēķinu viņu pasta kastītēs nonāk arī Rīgas mēra Nila Ušakova uzruna.

«Apskatot ikmēneša rēķinus, gaidu, ka uz tiem būs tikai konkrēti skaitļi un to paskaidrojumi, nevis amatpersonu reklāmas. Uzskatu, ka

Ušakovam nevajadzētu izmantot domes resursus, lai spodrinātu savas spalvas.

Manuprāt, šādas uzrunas ir tieša un netieša sevis slavināšana,» raksta kāds TVNET lasītājs.

Uz rēķiniem uzdrukātā uzruna liekot uzdot jautājumus par pašvaldības vadītāja, kā arī RNP rīcības likumību un ētiku.

Uzrunā, tuvojoties vēlēšanām

Arī sabiedrības par atklātību «Delna» direktors Gundars Jankovs TVNET atzina: «Iepazīstoties ar dokumentu, tas, kas ir atšķirīgs vai aizdomīgs, kas varētu satraukt iedzīvotājus, ir, ka šāda uzrunāšana notiek laikā, kad tuvojas vēlēšanas.

Ja tā būtu konsekventa komunikācija, tas nevienam pārsteigumu neizraisītu. Protams, diskutējams ir jautājums, vai īpašniekam, kas šajā gadījumā ir Rīgas dome, ir jākomunicē ar klientiem vai tomēr pietiktu tikai ar pašvaldības uzņēmuma augstāko vadību.

Vai slēptā politiskā reklāma?

Likums nav pārkāpts, bet, ņemot vērā iepriekš minēto, var diskutēt, vai tā ir vai nav slēptā politiskā reklāma. Pēc satura šajā uzrunā tiek runāts tikai par Rīgas pašvaldības darbiem. Tajā pašā laikā

nav definēts, ko Nils Ušakovs domā ar vārdu «mēs».

Nav īsti pateikts, kas ir mēs, - RD vai partija? Par šo «mēs» varētu strīdēties slēptās politiskās reklāmas pētnieki.

Manuprāt, šo nevar atstāt bez ievērības un jāinformē arī Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB).»

Foto: Dokuments

Vēl nav sācies priekšvēlēšanu laiks

Savukārt KNAB galvenā speciāliste sabiedrisko attiecību un izglītošanas jautājumos Inta Šaboha TVNET informēja, ka šobrīd vēl nav sācies priekšvēlēšanu aģitācijas periods, kura laikā birojs savas kompetences ietvaros kontrolē priekšvēlēšanu aģitācijas apmaksas ierobežojumu ievērošanu, kā arī ierobežojumu ievērošanu saistībā ar administratīvo resursu izmantošanu priekšvēlēšanu aģitācijas veikšanai.

«Katrai pašvaldības amatpersonai ir noteikti pienākumi. Ja šajā gadījumā pašvaldības amatpersonas savu pienākumu izpildē saziņai ar iedzīvotājiem izmanto šāda tipa skrejlapas, tad tur pretlikumīgas darbības nav saskatāmas.»

Kādreiz bija reklāmas vai tukšums

Bet RNP preses sekretārs Krists Leiškalns TVNET norādīja, ka uzņēmuma rēķinu otrās puses jau trešo gadu prioritāri izmanto klientu informēšanai par svarīgo un aktuālo, piemēram, par izmaiņām normatīvajos aktos, kas regulē nekustamā īpašuma apsaimniekošanas kārtību, par aktualitātēm un izmaiņām uzņēmuma darbībā, par uzņēmuma sagatavoto dzīvojamās ēkas nākamā gada tāmes projektu un atskaiti par mājas finanšu situāciju (uzkrājumu, finanšu izlietojumu utt.).

Iepriekšējo gadu prakse, kad namu pārvaldes (līdz 2011. gadam) uz rēķina otrās puses izvietoja tikai un vienīgi reklāmu vai šo laukumu atstāja tukšu, šobrīd nav aktuāla. Uzskatām, ka svarīgāk ir informēt klientus par būtisku informāciju, kas attiecināma uz īpašuma pārvaldīšanu un ar to saistītajiem notikumiem.

Foto: Dokuments

Jau otro gadu

Leiškalns atgādināja, ka jau 2012. gadā uz rēķinu otrajām pusēm RNP pēc uzņēmuma vadības iniciatīvas izvietoja uzņēmuma valdes priekšsēdētāja Ervina Straupes un uzņēmuma kapitāldaļu turētāja Rīgas domes pārstāvja Nila Ušakova aizvadītā perioda analīzi un nākamā perioda perspektīvās prioritātes uzņēmuma attīstībai. Tas ir gan par māju vecāko apmācības programmu, gan nepieciešamību dzīvokļu īpašnieku kopībai regulāri sanākt kopā un lemt par savas dzīvojamās mājas (sava īpašuma) nākotni, par nepieciešamību veidot uzkrājumus utt.

Informāciju izvietošanai sagatavo amatpersonas, kuru pārskats tiek publicēts, – Straupe un Ušakovs.

Arī Rīgas domes Sabiedrisko attiecību nodaļas projektu koordinatore Dzintra Āboliņa TVNET atbildēja līdzīgi kā RNP pārstāvis.

Viņa norādīja, ka uz bukletiem izvietotā informācija nekādas papildu izmaksas neradīja. Tas gan ir apšaubāmi, jo

krāsainā rēķinu apdruka tūkstošiem RNP klientu diez vai ir par velti.
Komentāri (299)CopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu