«Vienotība» pārkāpusi reklāmu izvietošanu priekšvēlēšanu periodā (32)

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Evija Trifanova/LETA

Rīgas pilsētas būvvaldē ir saņemta informācija, ka partija «Vienotība» nav ievērojusi saistošos noteikumus «Par reklāmu, izkārtņu un citu informatīvo materiālu izvietošanas un afišu stabu un stendu izmantošanas kārtību Rīgā» priekšvēlēšanu periodā, informēja būvvaldē.

Savukārt «Vienotība» noraida šos pārmetumus. Partijas preses sekretāre Laila Timrota uzsver, ka, izvietojot vides reklāmas Rīgas vēsturiskā centra teritorijā, partija ir pilnībā ievērojusi visas gan Reklāmas likumā, gan Rīgas domes saistošajos noteikumos noteiktās prasības atbilstoši likuma burtam un garam.

Atbilstoši minētajiem noteikumiem priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu laukums nedrīkst būt lielāks par 2,5 kvadrātmetriem Rīgas vēsturiskajā centrā, Mežaparkā, Ķīpsalā, Kalnciema ielas koka apbūves rajonā un atsevišķās aizsargātās teritorijās. Pašlaik konstatēts, ka vairākās aizlieguma teritorijās partijas «Vienotība» izvietotie aģitācijas plakāti ir neatbilstoši lieluma ierobežojumiem. Tie izvietoti uz «Clear Channel» 1,5 metrus platajiem un trīs metrus augstajiem vides reklāmas stendiem.

«Diemžēl šajā gadījumā mēs nevaram runāt par neapzinātu noteikumu neievērošanu. Kaut gan būvvaldei līdzšinējā sadarbība ar «Clear Channel» ir bijusi veiksmīga, par konkrētajām «Vienotības» pirmsvēlēšanu aģitācijas reklāmām iesniegtā informācija ir maldinoša, jo aģitācijas materiāla laukums ir norādīts 2,48 kvadrātmetri,» uzsver Rīgas pilsētas būvvaldes vadītājs Inguss Vircavs, piebilstot, ka būvvaldei nereti nākas saskarties ar dažādām «asprātīgām» pieejām normatīvo aktu neievērošanai, taču šis gadījums jau norādot uz apzinātu un klaju informācijas sagrozīšanu, jo stendi ir konkrētā lielumā, kas ir noteikts noslēgtajā līgumā. Tādēļ esot dīvaini, ka likumu mēģina apiet tieši kāda no politiskajām partijām, kas esot nepieņemami.

Tikmēr «Vienotības» pārstāve akcentē, ka partijas vides reklāmas materiāla laukuma izmērs ir 2,48 kvadrātmetri, kas nepārsniedz saistošajos noteikumos norādītos 2,5 kvadrātmetrus. Atbilstoši saskaņošanas procedūrai vides reklāmas izvietošanas kompānija SIA «Clear Channel Latvia» šā gada 12.septembrī ir informējusi Rīgas pilsētas būvvaldi par partijas 2,48 kvadrātmetru aģitācijas reklāmas materiālu izvietošanu konkrētās adresēs uz noteiktu periodu ar oficiālu vēstuli, un iebildumi nav saņemti.

Par būvvaldes konstatēto pārkāpumu var tikt piemērots naudas sods fiziskām personām līdz 250 eiro, juridiskām personām līdz 1000 eiro. Papildus soda naudai reklāmas izvietošanas nosacījumiem neatbilstošie aģitācijas materiāli ir jānovāc, tādēļ pašlaik būvvalde sagatavo apskates aktus, lai lemtu par turpmāko rīcību.

«Saistošie noteikumi ir pieņemti, lai pasargātu Rīgas īpašās zonas un pilsētvides vērtības no agresīvas, dominējošas reklāmas, īpaši priekšvēlēšanu periodā, un būvvalde stingri sekos līdzi to izpildei,» norādījis Vircavs.

Vircavs arī sacīja, ka ir dīvaini, ka partija šobrīd konkrētos ierobežojumus ir piemirsusi, jo šī gada pavasarī tā izteica vislielākos iebildumus par izmaiņām normatīvajos aktos, kas nosaka ierobežojumus pirmsvēlēšanu aģitācijas materiāliem konkrētajās teritorijās. «Šķiet, tā arī piemirsusi, ka šajās diskusijās tieši «Clear Channel» stendi tika pieminēti kā paraugi, kas aģitācijas materiālu izvietošanas izmēriem neatbilst, jo pārsniedz noteiktos 2,5 kvadrātmetru reklāmas laukuma izmērus,» skaidroja būvvaldes vadītājs.

Komentāri (32)CopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu